Știți cum e cu trenul care duce din Gara de Nord la Aeroport? E așa, cu chiu, cu vai

14 dec. 2020
271 Afișari
Știți cum e cu trenul care duce din Gara de Nord la Aeroport? E așa, cu chiu, cu vai
Noua cale ferată le-a dat bătăi de cap călătorilor încă din prima zi

Începând de ieri, 13 decembrie, circulă (în sfârșiiiit!!) garniturile de tren între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni. Nu a durat mult din păcate până au apărut problemele care au dat peste cap programul mersul trenurilor.

Mult anticipata, îndelung așteptata linie feroviară care leagă Gara de Nord de Aeroportul Henri Coandă a fost dată în folosință duminică noapte, la puțin timp după miezul nopții. Din nefericire, au fost intâmpinate întârzieri chiar din prima zi, de la orele dimineții. Trenul care trebuia să plece din gară la ora 8 și 35 de minute avea o întârziere de 30 de minute, mai lungă decât drumul în sine.

Care a fost cauza întârzierii?

Întârzierea a fost provocată de o eroare de semnalizare la stația Mogoșoaia, potrivit Digi 24. Aceeași sursă a publicat și comunicatul emis de Compania Națională CFR SA: ”CFR SA informează că din cauza unor probleme tehnice neprevăzute se înregistrează mici întârzieri în circulaţia trenurilor pe ruta ruta directă Gara de Nord – Aeroport. Dat fiind faptul că este prima secţie de cale ferată, pe care se aplică sistemul de operare de tip cadenţat, pe o linie nouă şi cu o instalaţie nouă, au apărut aceste probleme tehnice, însă ele au fost deja identificate şi vor fi rezolvate în scurt timp, astfel încât circulaţia trenurilor spre şi dinspre Aeroport să se desfăşoare in condiţii normale de trafic. CFR SA cere scuze călătorilor şi îi asigură că aceste probleme de ordin tehnic vor fi remediate operativ, iar trenurile pe relaţia Gara de Nord – Aeroport vor circula în condiţii normale ”

Traseul Gara de Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă are 19 kilometri, distanță care este parcursă în aproximativ 20 de minute. Pe această linie circulă 72 de garnituri, deținute de trei operatori astfel: 42 de trenuri ale SNTFC Regio Călători (operatorul de stat), Regio Călători, cu 20 de trenuri, și Transferoviar Călători, cu 10 garnituri. Acestea circulă o dată la 40 de minute, pe parcursul întregii zile.

Amânarea Europeanului de fotbal, norocul autorităților

Acest proiect a fost început în luna august a anului trecut și a fost conceput pentru Campionatul European din 2020. Construcția unei căi de transport de la aeroport, pe lângă cea rutieră, este una dintre condiţiile pe care Capitala trebuie să le respecte în contextul în care va găzdui patru meciuri din Campionatul European de fotbal 2021. Calea ferată trebuia să fie gata în momentul începerii turneului final, adică în iunie 2020, dar din fericire, turneul nu a mai avut loc din cauza pandemiei.

 

Cookies