Pe lângă faptul că frații Herdan puseseră în perioada interbelică bazele unui adevărat imperiu al panificației (cifrele arată că la 1938 aproape 10% din producția alimentară a Bucureștiului era realizată de ei), aceștia au adus […]
Pe lângă faptul că frații Herdan puseseră în perioada interbelică bazele unui adevărat imperiu al panificației (cifrele arată că la 1938 aproape 10% din producția alimentară a Bucureștiului era realizată de ei), aceștia au adus […]
Din sutele de blocuri care se înălțau peste București acum mai bine de opt decenii unul singur a căzut la marele cutremur din 1940 – blocul Carlton. Nu doar cutremurul a fost de vină, ci […]
Americanii i-au avut pe Andrew Carnegie, John Rockefeller sau pe frații Vanderbilt, în timp ce Bucureștiul și România l-au avut pe Nicolae Malaxa, unul dintre cei mai mari industriași și mai bogați oameni din istoria […]
Leagăn al unor comunități încă de la începutul epocii fierului, apoi devenit satul Hodopeni, pentru ca mai apoi sa facă parte din plasa Dâmbovița a județului Ilfov și nu numai. Deși nu impresionează prin dimensiune, […]
Numele blocului Carlton a rămas legat în memoria Bucureștilor de cutremurul din noiembrie 1940, când întreaga țară a fost șocată de prăbușirea celei mai înalte clădiri de locuințe din Bucureștiul interbelic. În ciuda acestui fapt, […]
A fost prima clădire din Europa cu sistem anti-cutremur pe role, prima parcare supraetajată din România și a fost dat tonul în arhitectura modernistă din București – este vorba despre Garajul Ciclop de pe bulevardul […]
În Bucureștiul de azi vezi pe lângă fiecare gură de metrou, stație de autobuz, parc sau orice loc unde se mai adună buluc oamenii câte o patiserie, cel mai probabil cu nume de apostol și […]
Înainte ca lumea bună din literatură, presă și nu numai să se întindă cu orele la povești, certuri și bârfe la mesele de la „Capșa”, o altă cafenea din oraș era privită drept cea mai […]
„Tramvaiul-ambulanță” există și circulă prin București. Așa cum bănuiți, nu este o ambulanță reală, dar culorile acestuia ne duc cu gândul la vehicul. În București circulă „tramvaiul-ambulanță” Mai mulți bucureșteni au surprins prin oraș modelul […]
Acum aproape opt decenii, cu mult timp înainte de apariția clanurilor interlope care se află astăzi în București și care și-au împărțit Capitala pe felii, după puteri, în activitățile „pe nașpa”, în oraș apăreau primii […]
Revoluția industrială era în toi în Europa. Mecanizarea și apariția motoarelor și a diverselor utilaje în toate domeniile îi fascina pe oameni și îi făcea să născocească idei care mai de care mai fanteziste și […]
Frumusețe sporită de taină străveche, credință, spiritualitate și identitate; aproape 400 de ani de istorie tumultuoasă, mereu cu mari primejdii. Așa cum Roma, cetatea eternă, are vestita Colină a Capitoliului, bucureștenii au sperat și s-au […]
De-a lungul celor aproape 400 de ani de istorie, Catedrala Patriarhală din București a fost zguduită de cutremure, afectată de incendii, jefuită de puterile ocupante și bombardată. În timpul Primului Război Mondial, două proiectile au […]
În Centrul Vechi, la intersecția dintre strada Poștei și strada care îi poartă numele se ridică micuța biserică Stavropoleos, care se face remarcată prin frumusețea sa fiind un magnet pentru ochii trecătorilor în favoarea clădirilor […]
Istoricul Constantin C. Giurescu a definit Capitala în „Istoria Bucureștilor” ca fiind „un cumul al contrastelor”, o descriere perfectă dacă ne uităm peste scrierile călătorilor străini care au ajuns pe aceste meleaguri în urmă cu […]
Biserica Sărindar sau a “Coconilor” a însoțit istoria Bucureștiului încă din anul 1652, când familia de boieri Cocorăști a ridicat-o din lemn. În secolul al XVII-lea o regăsim sub numele de Sărindar, ctitoria lui Matei […]
Nu degeaba există proverbul „omul sfințește locul” în popor. Un exemplu perfect în acest sens a fost Hala Matache, una dintre cele mai moderne clădiri comerciale ale Bucureștiului de acum peste 120 de ani, un […]
La întoarcerea pe moșia sa din București, după retragerea germană, Nicolae Basilescu a observat cu stupoare că moșia sa fusese distrusă, iar vinurile sale fuseseră vândute sub eticheta concurentului Rhein. Acum, Basilescu avea două opțiuni […]
Deși pe site-ul Metrorex istoria metroului începe din 1972, când a luat ființă prima comisie responsabilă cu realizarea propunerilor pentru rețeaua de transport în subteran din București, prima idee documentată pentru construirea metroului în Capitală […]
Cu siguranță ați văzut numele „Zarea” de pe sticlele de vin spumant – poate când vă plimbați printre raioanele magazinelor sau când ciocneați un pahar sau, de ce nu, toată sticla – fiecare cu obiceiurile […]