Știai că-n București circulă „tramvaiul-ambulanță”? Are o istorie politică destul de ciudățică și poți să te plimbi cu el pe linia STB 44, de exemplu

04 mai 2023
7551 Afișari
Știai că-n București circulă
Știai că-n București circulă "tramvaiul-ambulanță"? Are o istorie politică destul de ciudățică și poți să te plimbi cu el pe linia STB 44, de exemplu. Sursa foto: Facebook/ Romania Feroviara, anul 2020

„Tramvaiul-ambulanță” există și circulă prin București. Așa cum bănuiți, nu este o ambulanță reală, dar culorile acestuia ne duc cu gândul la vehicul.

În București circulă „tramvaiul-ambulanță”

Mai mulți bucureșteni au surprins prin oraș modelul de tramvai V3A 4036, supranumit și „tramvaiul-ambulanță” ori „vagonul cu aspect de ambulanță”, iar imaginile le-au distribuit și pe grupul de Facebook „Tramclub”.

Sursa foto: Facebook/ Nicu Avram
Sursa foto: Facebook/ Nicu Avram

Acesta circulă pe linia STB 44:

Poza perfecta! Ca și comparație, ambulanța e în fața lui, spune B.S. pe grupul de Facebook.

Acest model a fost surprins pe șine și de un alt bucureștean, circulând pe linia STB 11:

Sursa foto: Facebook/ Tudor Eugen
Sursa foto: Facebook/ Tudor Eugen

Istoria politică

Tramvaiul V3A 4036 a fost modernizat la Uzina de Reparații Ateliere Centrale (URAC) a Societății de Transport București (STB) și a fost prezentat de Gabriela Firea în septembrie 2020. În plină campanie electorală, tramvaiul a fost prezentat ca fiind reconstruit aproape de la 0 de către STB.

Atât acest tramvai, cât și cele opt modernizate de STB au un confort deosebit. Cei care călătoresc cu aceste tramvaie noi beneficiază de aer condiționat, de WIFI, de priză USB. Aici ar fi încăput 300 de călători, dar fiind pandemie trebuie să se păstreze distanță fizica, a declarat Gabriela Firea într-un live pe Facebook la acea dată.

Potrivit clubferoviar.ro, după ce „tramvaiul-ambulanță” a fost prezentat, cei de la România Feroviară au analizat „noutatea” și au transmis pe Facebook că acesta este un produs electoral, scos pe repede înainte și incomplet, dar are și părți pozitive:

Am analizat puțin noutatea V3A 4036 și venim astăzi cu o analiză detaliată a celui mai recent produs ieșit pe porțile Uzinei de Reparații Atelierele Centrale a Societății de Transport București. Din păcate, nu este decât un produs electoral scos pe repede înainte, incomplet, dar și cu câteva părți pozitive.

Aspectele pozitive și cele negative ale modelului V3A 4036, prezentate de România Feroviară, pot fi citite AICI, pe clubferoviar.

Cookies