STB SA va derula o campanie de informare despre noul Regulament de transport

de:
27 nov. 2018
0 Afișari
STB SA va derula o campanie de informare despre noul Regulament de transport

În urma semnării Contractului de delegare a serviciului de transport între Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (ADITPBI) și Societatea de Transport București – STB SA, tarifele de călătorie au rămas neschimbate, iar amenzile contravenționale sunt aliniate conform Legii nr. 92 din 10 aprilie 2007, privind serviciile de transport public local.

Astfel, în cazul în care un călător este surprins de controlori că circulă fără a avea asupra sa un titlu de călătorie valabil și validat, el poate achita pe loc 50 lei. Aceasta este contravaloarea suprataxei, care este un titlu special de transport și îi conferă călătorului dreptul de a continua călătoria respectivă până la stația de destinație.

Dacă nu achită suprataxa, călătorului fraudulos i se va întocmi proces-verbal de contravenție. În acest caz, amenda este de 500 de lei, cuantum stabilit prin Contractul de delegare, conform Legii nr. 92/2007.

Conform reglementărilor privind contravențiile, în termen de 15 zile, cel sancționat poate plăti jumătate din amendă la direcția sau compartimentul de încasare a taxelor și impozitelor locale din cadrul primăriei localității unde contravenientul își are domiciliul.

În ceea ce privește obligativitatea validării cardurilor de către toți deținătorii, inclusiv de către posesorii de abonamente sau beneficiarii de gratuități, STB SA precizează că aplicarea măsurilor de sancționare se va face numai după ce toți beneficiarii acestor tipuri de card vor intra în posesia lor și numai după ce vor fi informați corespunzător și se vor familiariza cu funcționarea sistemului automat de taxare.

STB SA va derula în perioada următoare o campanie de informare și îndrumare a călătorilor, în scopul înțelegerii și acomodării cu noile reglementări, dar și cu facilitățile ce vor fi oferite în mijloacele de transport în comun.

Totodată, STB SA precizează că politica sa nu este aceea de a sancţiona călătorii frauduloşi, ci de conştientizare a publicului asupra faptului că de fiecare dintre noi depinde calitatea transportului în comun în Bucureşti. Vor urma şi alte măsuri care vor crea condiţii civilizate de transport şi vor dovedi ataşamentul STB SA faţă de clienţii săi, se arată în informarea companiei.

Cookies