STB s-a răzgândit, vrea să le facă lifting bătrânelor tramvaie Tatra. Societatea a decis să investească în modernizarea lor

06 feb. 2023
5710 afișări
STB s-a răzgândit, vrea să le facă lifting bătrânelor tramvaie Tatra. Societatea a decis să investească în modernizarea lor
În imagine: modelul Tatra, de producție cehoslovacă CKD, din anul 1974. Sursa: Agerpres

Deși anul trecut ar fi vrut să le scoată din circulație, Societatea de Transport București (STB) s-a râzgândit și a anunțat că vrea să investească în modernizarea bătrânelor tramvaie Tatra.

STB vrea să investească în modernizarea bătrânelor tramvaie Tatra

Marți, 31 ianuarie 2023, CGMB (Consiliul General al Municipiului București) a aprobat o hotărâre referitoare la majorarea capitalului social al STB cu 301 milioane de lei. Din această sumă, 241 de milioane de lei vor fi investiți pentru modernizarea tramvaielor Tatra (20 de tramvaie), dar și pentru modernizarea tramvaielor V3A (50 de tramvaie).

Adrian Criț, directorul general al STB a declarat că societatea are nevoie de 400 de tramvaie, astfel încât să ofere un serviciu calitativ pentru transportul cu tramvaiul în Capitală.

„Din păcate, nu avem în parc decât vreo 300 de tramvaie care pot fi utilizate. Se pune și problema de achiziție a unor noi tramvaie. În Consiliul General s-a aprobat achiziția a 200, însă o procedură de achiziție publică durează. Este o chestiune de durată, dar noi va trebui să asigurăm serviciul de transport. Sumele sunt de bun simț”, a declarat directorul general al STB pentru Mainnews.ro.

„Vor avea o nouă durată de viață”

Bătrânele tramvaie vor fi schimbate radical, iar acest lucru se va observa și într-un consum mai mic de energie electrică cu aproximativ 30%. Toate aceste tramvaie vizate de procesul de modernizare vor fi echipate, în plus, și cu instalație de aer condiționat.

Cum vor fi transformate tramvaiele în vehicule cu accesibilitate sporită:

  • va fi coborâtă podeaua pe 35% din suprafață,
  • economie de energie electrică (la tramvaiele V3A și la tramvaiele Tatra),
  • vor fi dotate cu aer condiționat.

Directorul general al STB susține că acestea vor avea o nouă durată de viață, similară cu cea a unui tramvai nou, adică de 30 de ani.

„Toate tramvaiele vor fi modernizate, ceea ce înseamnă că vor avea o nouă durată de viață. Vor putea fi considerate ca tramvaie noi. (…) Pe structura tramvaiului vechi se va veni cu un nou proiect și se va veni cu noi soluții. Tramvaiele Tatra au trecut prin 4-5 procese de reparații generale, în care s-au înlocuit elementele esențiale. Avem cazuri de acest gen. Tatra modernizate la Varșovia. Circulă și arată foarte bine. Și în Viena sunt tramvaie vechi și arată foarte bine. Acest lucru se face în toate marile orașe care au un transport public foarte dezvoltat cu tramvaiul”, a declarat Adrian Criț.

Cookies