Societatea de Transport București este obligată să plătească mult mai mult pentru tramvaiele de la Electroputere VFU Pașcani. Municipalitatea a acordat un credit STB pentru această achiziție în luna februarie, dar această sumă nu acoperă și noile penalități pentru că nu a fost semnat contractul la timp.
Societatea de Transport București va plăti un preț major pentru tramvaiele de la Electroputere VFU Pașcani, scrie Clubferoviar. Consiliul General al Municipiului București a votat, în luna februarie, ca STB să contracteze un împrumut de 363.000.000 de lei, în vederea achiziționării a 40 de tramvaie de la Electroputere VFU Pașcani. Dar această sumă nu este suficientă pentru a acoperi noile costuri. Contractul nu a fost semnat în timpul prevăzut iniția, de aceea instanța a decis să oblige STB la plata penalităților.
Stadiul contractării acestui credit este în curs de achiziție, potrivit răspunsului primit de Clubferoviar din partea reprezentanților STB.
Din luna februarie, penalitățile au crescut fiindcă nu a fost semnat contractul la momentul stabilit inițial.
Cuantumul penalităților stabilite de către instanță, la fond, este de 27.000.000 lei. Precizăm că STB SA a contestat hotărârea instanței, dosarul fiind în faza de judecată apel, spune directorul general Daniel Istrate, pentru Clubferoviar.
Penalitățile s-au adunat din luna decembrie anul trecut. Astfel, în acest timp s-au acumulat penalități de 46 milioane de euro.
Licitația pentru cele 40 de tramvaie a fost lansată în timpul mandatului Gabrielei Firea și câștigată de Electroputere VFU Pașcani în iulie 2020, atunci când la primărie se afla deja Nicușor Dan. Contractul nu a fost semnat în timp util, astfel instanța a penalizat STB cu alte sume. STB a primit un credit de 363 milioane de lei pentru achiziția mijloacelor de transport de la Pașcani.
Aceasta ar fi suficientă pentru încheierea contractului, acesta fiind semnat pentru valoarea inițial stabilită. Dar Clubferoviar scrie că Electroputere VFU Pașcani poate recalcula valoarea contractului de achiziție a celor 40 de tramvaie, având în vedere factori ca noile costuri de materiale.