Staţiile de metrou Pajura şi Bazilescu sunt 80% gata! VEZI AICI CUM ARATĂ

de:
26 apr. 2011
2 Afișari
Staţiile de metrou Pajura şi Bazilescu sunt 80% gata! VEZI AICI CUM ARATĂ

Staţia Pajura are ca tema cromatică albul şi vişiniul iar lucrările sunt într-un stadiu mai avansat faţă de cele de la Parc Bazilescu. Căile de rulare sunt la locul lor, umplute cu balast iar pe porţiuni consistente a fost deja pusă marmura pe podele. Scările rulante, sigilate, sunt deja în subsol gata pentru a fi motate iar paleţii cu plăcile de metal care vor îmbrăca pereţii sunt pe sfârşite. Muncitorii lucrează simultan în mai multe locuri din staţie: o echipă la suprafaţă, o echipă pe vestibul, una în staţia propriu-zisă, iar alta în tunel.

La Parc Bazilescu, staţie de suprafaţă cu acces direct la peron, lucrările sunt puţin mai în urma faţă de Pajura. Doar pe parte dreaptă pe sensul spre Gara de Nord e montata calea de rulare, în timp ce pe partea stanga o folie de plastic ţine locul sinelor, pentru a impiedica infiltraţiile. Se lucrează intens şi în tunel cu diverse utilaje specifice. Cromatica în ultima staţie de pe Magistrala 4 ţine de culori calde: portocaliu, galben şi alb în tot cu marmura pusă „în mostre” ici-colo.

Ambele staţii au fost anunţate a fi gata la 1 iulie.

În planurile de extindere ale Metrorex pe magistrala 4 se află încă un tronson cu lungimea de 2,5 kilometri şi două staţii, Laminorului şi Lac Străuleşti, pentru care lucrările de construcţie ar putea începe în cursul anului viitor. Costurile în acest caz sunt estimate de autorităţi la 700 milioane lei. “Având în vedere faptul că lucrările încep într-un an şi ar dura cam doi ani, estimez că undeva aproape de 2015 acest tronson spre Lac Străuleşti ar deveni funcţional pentru călători”, declara in luna februarie pentru B365.ro directorul Metrorex S.A. Gheorghe Udrişte.

Tot linia 4 de metrou ar urma să fie prelungită până la Gara Progresul din cartierul Berceni, trecând prin staţiile Haşdeu, Palatul Parlamentului, Catedrala Mântuirii Neamului şi Eroii Revoluţiei. Pentru această rută, compania de transport nu a elaborat deocamdată studiul de fezabilitate.

Material realizat cu sprijinul inginerului Cristian Nazarie din cadrul Direcţiei de Investiţii a Metrorex S.A.

Cookies