ESENTIAL

Premieră la metrou: Stațiile de pe Magistrala Pantelimon, în curtea unor școli, spitale și biserici

De la staţia Universitate II la staţia Vergului şi depoul Pantelimon II, linia de metrou are o lungime de 7200 metri şi este prevăzut a avea nouă staţii:

1. Staţia CALEA MOŞILOR situată în zona intersecţiei bd. Carol I– bd. Pache Protopopescu cu Calea Moşilor

2. Staţia TRAIAN situată în zona de mijloc a bd. Pache Protopopescu

3. Staţia PIAŢA IANCULUI situată în zona intersecţiei bd. Pache Protopopescu – şos. Iancului cu şos. Mihai Bravu

4. Staţia VICTOR MANU situată în zona mediană a şoselei Iancului

5. Staţia NAŢIONAL ARENA situată în zona intersecţiei şos. Iancului cu str. Pierre de Coubertin, în zona stadionului Naţional Arena

6. Staţia CHIŞINĂU situată în zona intersecţiei şos. Pantelimon cu bd. Chişinău

7. Staţia MORARILOR situată în zona intersecţiei şos. Pantelimon cu bd. Morarilor – şos. Fundeni

8. Staţia SFÂNTUL PANTELIMON situată pe şos. Pantelimon, în zona Spitalului Sf. Pantelimon

9. Staţia VERGULUI situată în zona intersecţiei şos. Pantelimon cu str. Vergului, la Cora Pantelimon. 

Potrivit proiectului, cea mai mare parte a terenului afectat de traseul tunelului de metrou este domeniul public al municipiului Bucureşti, reprezentat de carosabilul şi trotuarele aferente bd. Carol I – bd. Pache Protopopescu – şos. Iancului – şos. Pantelimon. Există însă şi situaţii în care accesul în staţia de metrou va fi situat în curtea unei şcoli sau a unui spital.

Astfel, unul dintre accesele în staţia Traian este prevăzut în curtea Şcolii Generale nr. 52, iar o priză de ventilație este situată în curtea Liceului Mihai Viteazul, ambele fiind aflate în administrarea Ministerului Educaţiei şi Învăţământului. De asemenea, o altă priză de ventilaţie este prevăzută în curtea bisericii Iancu Vechi, situate la intersecţia bd. Pache Protopopescu cu str. Mătăsari şi str. Agricultori, terenul fiind în proprietatea privată a Bisericii Ortodoxe Romane.

Unul dintre cele opt accese în staţia Piatra Iancului este prevăzut în curtea Policlinicii din șos. Iancului nr. 3. De asemenea, unul din accesele în staţia Morarilor este situat pe o latură a curţii Policlinicii nr.2 (şos. Iancului nr. 292), iar la staţia Sfântul Pantelimon, unul dintre accese este situat pe o latură a curţii Spitalului Sf.Pantelimon (şos. Iancului nr. 340-342).

În plus, o zonă tehnică aferentă stației Vergului va fi situată în curtea liceului Al. Sahia din șos. Pantelimon nr. 355, iar unul din accesele în această statie este situat în incinta supermarket-ului Cora Pantelimon.

„Având în vedere că cei care sunt proprietari sau utilizează aceste terenuri sunt printre principalii beneficiari ai noii linii de metrou şi că suprafaţa afectată este minimă şi nu se suprapune peste spaţii construite, considerăm că, din punct de vedere al regimului juridic, nu sunt probleme deosebite”, se precizează în proiect.

„În cazul stațiilor care sunt amplasate în curtea șolii, stația va afecta o foarte mică parte din curte, în zona de acces. Acolo se vor afla doar o scară și intrarea într-un lift” – a declarat pentru B365.ro  arhitect Constantin Enache, coordonator PUZ pentru Magistrala de metrou Universitate- Pantelimon.

Cum vor fi configurate cele nouă staţii

Staţia CALEA MOŞILOR – cinci accese, din care două sunt prevăzute cu lift. Trei dintre aceste accese sunt amplasate la intersecția bd. Carol I cu Calea Moşilor, iar celelalte două – în Piața Pache Protopopescu 2.

Staţia TRAIAN – patru accese, din care unul este prevăzut cu lift. Accesele pietonale la staţiile de metrou Calea Moşilor și Traian vor fi descoperite. Eventuala acoperire a unora dintre aceste accese nu va putea fi făcută decât în baza unor avize suplimentare emise de Comisia de Urbanism a municipiului Bucureşti şi de Comisia pentru Cultură, Culte şi Patrimoniu Cultural Naţional, în baza unor documentaţii detaliate.

Staţia PIAŢA IANCULUI – pe lângă accesul existent, mai sunt prevăzute opt accese, distribuite astfel încât să deservească toate circulațiile pietonale aferente. Patru din accesele propuse sunt prevăzute cu lift.

Staţia VICTOR MANU – cinci accese, din care unul este prevăzut cu lift.

Staţia NAŢIONAL ARENA –  șase accese, din care două sunt prevăzute cu lift. În zona delimitată de intersecția şos. Iancului cu şos. Pantelimon este prevăzut un parcaj public subteran, cu acces din şos. Iancului.

Staţia CHIŞINĂU – patru accese, toate fiind prevăzute cu lift.

Staţia MORARILOR – șase accese, din care patru sunt prevăzute cu lift.

Staţia SFÂNTUL PANTELIMON –  patru accese, din care două sunt prevăzute cu lift. 9

Staţia VERGULUI – cinci accese, din care două sunt prevăzute cu lift. După Stația Vergului este prevăzut depoul Pantelimon II, care va avea un acces de legătură cu parcajul suprateran propus pe terenul din șos. Pantelimon nr. 375-383. Depoul propus va fi relaționat în subteran cu Depoul Pantelimon existent.

„Având în vedere că prima jumătate a traseului cuprins în Tronsonul II este situată în cadrul zonei istorice protejate a municipiului Bucureşti s-a optat din punct de vedere al tehnologiei de execuţie pentru formula tunelului executat cu un scut de mare adâncime. Această soluţie permite ca execuţia lucrărilor să se facă fără stânjenirea traficului de suprafaţă şi cu lucrări aparente doar în zona staţiilor”, se mai precizează în proiect.

Capacitatea de transport estimată pe tronsonul Universitate – Pantelimon va fi 50.000 călători/h/sens, la o frecvenţă de 90” şi o viteză de 36km/h.


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button