ESENTIAL

Staţiile de metrou Jiului şi Bazilescu se deschid azi VEZI IMAGINI

Metroul bucureştean s-a lungit cu 2,6 kilometri, în urma unei investiţii de 300 de milioane de lei.

Între 5.000 şi 10.000 de noi călători din cartierul Bucureştii Noi vor putea folosi zilnic mijlocul de transport subteran. Lucrările pentru tronsonul M4 au început în 1988, continuând până în anul 1991, s-au împotmolit apoi din lipsă de fonduri până în 1997. În următorii trei ani ca urmare a unui credit european, s-a realizat dotarea a patru staţii şi s-au achiziţionat trenuri noi.  În martie 2000 a fost inaugurat tronsonul Gara de Nord –Basarab -Griviţa – 1 Mai.

Staţia Jiului are ca tema cromatică albul şi vişiniul. Pereţii sunt peste tot îmbrăcaţi cu plăci de metal iar scările rulante duc de la suprafaţă către vestibul dar şi de la vestibul către peron.

La Parc Bazilescu, staţia este de suprafaţă cu acces direct la peron. În partea dinspre Laminorului, în premiera, bucureştenii pot alege scările sau liftul. Mai cocheta decât Jiului, staţia parc Bazilescu este îmbrăcată, tot în premiera pentru metroul bucureştean cu plăci din ceramică, de culoarea untului. Cromatica în ultima staţie de pe Magistrala 4 ţine de culori calde: portocaliu, galben şi alb în ton cu marmura.

În planurile de extindere ale Metrorex pe magistrala 4 se află încă un tronson cu lungimea de 2,5 kilometri şi două staţii, Laminorului şi Lac Străuleşti, pentru care lucrările de construcţie ar putea începe în cursul anului viitor. Costurile în acest caz sunt estimate de autorităţi la 700 milioane lei. “Având în vedere faptul că lucrările încep într-un an şi ar dura cam doi ani, estimez că undeva aproape de 2015 acest tronson spre Lac Străuleşti ar deveni funcţional pentru călători”, declara in luna februarie pentru B365.ro directorul Metrorex S.A. Gheorghe Udrişte.

Tot linia 4 de metrou ar urma să fie prelungită până la Gara Progresul din cartierul Berceni, trecând prin staţiile Haşdeu, Palatul Parlamentului, Catedrala Mântuirii Neamului şi Eroii Revoluţiei. Pentru această rută, compania de transport nu a elaborat deocamdată studiul de fezabilitate.

Material realizat cu sprijinul inginerului Cristian Nazarie din cadrul Direcţiei de Investiţii a Metrorex S.A.


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button