Staţiile de metrou din Capitală, construite înainte de 90, NU au aviz ISU

de:
14 dec. 2015
0 afișări
Staţiile de metrou din Capitală, construite înainte de 90, NU au aviz ISU

Anunţul a fost făcut de Marin Adrian, purtator de cuvant Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta Bucuresti-Ilfov (ISU), pentru Hotnews.ro.

Acesta a explicat ca, la fel ca la scoli, obligativitatea acestui aviz/autorizatii nu exista in acea perioada, fiind introdusa abia din 1992, insa asta nu inseamna ca statiile nu au fost proiectate cu respectarea normelor de siguranta la foc.

Intr-un raspuns adresat la solicitarea HotNews.ro, reprezentantii ISU spun ca au descoperit mai multe nereguli, urmand ca acestea sa fie cuantificate intr-un raport. Reprezentantii Metrorex spun insa ca ar exista niste avize de la ISU, dar acestea sunt in reevaluare si nu au dorit sa ofere mai multe informatii. In fiecare zi metroul bucurestean este folosit de 600.000 de oameni.

„Statiile de metrou construite inainte de 1989 nu au aviz/autorizatie de la noi deoarece nu exista aceasta obligativitate inainte de 1992. Despre cele noi nu stiu. Asta nu inseamna insa ca nu respecta regulile privind siguranta la incendiu. Ele au fost proiectate tinandu-se cont de aceste norme, doar ca nu exista avizele si autorizatiile. ISU trebuie sa stabileasca neregulile si masurile care trebuie luate, toate acestea urmand sa fie trecute intr-o nota de control. De exemplu, s-a contatat ca usile de la statiile de metrou nu sunt deschise asa cum trebuie, o parte fiind blocate”, a declarat Marin Adrian, purtatorul de cuvant al ISU Bucuresti.

Întrebaţi daca statiile de metrou au numarul de cai de evacuare prevazute de norme, hidranti, sistem de evacuare a fumului si daca usile au latimea corespunzatoare fluxului de calatori, reprezentantii ISU au raspuns ca „s-a efectuat o verificare tehnica de specialitate in urma careia s-a constatat ca o parte dintre cele sesizate se confirma”. Cu toate astea, nu au oferit detalii care sa lamureasca situatia.

De altfel, Curtea de Conturi a arătat, în ultimul raport privind activitatea Metrorex, că, în cazul unui incendiu, operaţiunile de stingere și salvare la metrou sunt dintre cele mai dificile, din cauza spaţiului limitat, existând riscul ca flăcările să se propage rapid la temperaturi foarte mari şi să se degaje fum toxic. 

Cookies