ESENTIAL

La Pasajul Basarab, staţia intermodală este doar la faza de groapă

Comisia de recepţie a lucrărilor de la Pasajul suprateran Basarab şi-a început joi activitatea. După ce vor evalua lucrarea, membrii comisiei vor încheia procesul-verbal de recepţie a lucrării, moment în care pasajul poate fi inaugurat. Atmosfera de la faţa locului nu te duce însă cu gândul la o inaugurare. Lucrările la pasaj au fost finalizate, însă sub podul hobanat, unde se lucrează la lifturile şi scările rulante ce vor face legătura între staţia de tramvai de pod şi cele de sub pod, operaţiunea este abia la început. Picamerele şi excavatoarele sapă cu spor, se toarnă beton, iar muncitorii roiesc în jurul gropilor săpate adânc în pământ. Până la instalarea lifturilor şi scărilor rulante mai este mult de muncit. „Mai durează cam două săptămâni”, spun muncitorii.

De altfel, şi primarul general, Sorin Oprescu, a anunţat săptămâna trecută că Pasajul Basarab va fi inaugurat înainte ca staţia intermodală să fie terminată integral. “Tramvaiul nu va circula pe pod o perioadă de timp pentru că se lucrează la lift (n.r. liftul care va face legătura între staţia de tramvai de pe pod şi cea de sub pod)”, a spunea atunci edilul-şef.

Scări rulante, lifturi şi trotuare rulante de 2,5 milioane euro

La Pasajul Basarab va fi construită cea mai mare staţie intermodală din ţară. Aceasta va reuni o linie de tramvai pe pod, 3 linii de tramvai sub pod, linii de autobuz şi troleibuz, linii de metrou, 2 gări de cale ferată la care se adaugă spaţii special amenajate pentru taxiuri şi 2 autogări pentru transport intern şi internaţional. Peroanele staţiei de pe pod vor avea lungimea de 90 de metri şi lăţimea de 19 metri. Staţia va avea două căi de acces: una pe Calea Griviţei şi una pe bulevardul Dinicu Golescu. Accesul se va face pe scări fixe şi rulante şi cu lifturi.

În zona gării Basarab unde va fi realizată această staţie vor fi montate patru lifturi, patru scări rulante şi şase trotuare rulante care vor face legătura cu Gara de Nord. Contractul a fost semnat la începutul anului cu grupul industrial german ThyssenKrupp şi a fost estimat la 2,5 milioane de euro.

Oprescu: Pasajul Basarab a trecut testele de rezistenţă

Primarul general a anunţat ieri că pasajul a trecut testele de rezistenţă realizate săptămâna trecută. Într-o scrisoare adresată constructorilor se menţionează: “Am primit rezultatele testelor de încărcare a convoaielor 3 şi 4 (încărcarea maximă). Am analizat aceste rezultate şi le considerăm favorabile. Nu mai sunt necesare alte teste suplimentare”. După ce raportul Comisiei de recepţie va fi întocmit şi procesul-verbal încheiat pasajul va putea fi inaugurat.

Inspectoratul de Stat în Construcţii (ISC) a constatat însă, la începutul acestei săptămâni, că lucrările la pasaj sunt finalizate doar în proporţie de 98%. “Pentru clarificarea situaţiei existente în ceea ce priveşte punerea în funcţiune a obiectivului Pasajul Basarab din Bucureşti şi a implicării Inspectoratului de Stat în Construcţii (ISC) în acest proces, vă informăm următoarele: la începutul acestei săptămâni, reprezentanţi ai ISC au constatat, la faţa locului, că mai sunt de executat diferite izolaţii şi lucrări la căile de rulare şi la cele de acces”, se arată într-un comunicat al Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului.

Sorin Oprescu a răspuns că detaliile la care fac referire inspectorii ISC sunt doar finisaje, recepţia lucrărilor putând fi realizată şi în timp ce se lucrează la ele. Primarul general nu a precizat o dată precisă pentru inaugurarea pasajului. El a menţionat însă că în contract este menţionată ca dată de finalizare a lucrărilor 12 iulie 2011.

Pasajul denivelat Basarab va realiza legătura rutieră şi de tramvai între Bd. Nicolae Titulescu – Şos. Orhideelor – Podul Grozăveşti – Bd. Vasile Milea (pentru circulaţia tramvaielor), respectiv Şos. Grozăveşti. Viaductul principal al pasajului are o lungime totală de 1450 de metri, din care 117 metri Podul pe Arce peste râul Dâmboviţa şi 340 de metri Podul Hobanat peste zona Gării de Nord. Bretelele de acces la pasaj au 1126 metri lungime, iar rampele de acces 1250 metri.

Caracteristice speciale ale Pasajului Basarab

– Cel mai lung pod hobanat din România – 360 m
– Cel mai lat pod hobanat urban din Europa – 43.3 m în zona staţiei de tramvai peste CF (2 sensuri circulaţie auto a câte 2 benzi fiecare+cale dublă tramvai+2 staţii tramvai)
– Cel mai lung pasaj rutier din Bucureşti – 1,9 km
– Înălţimea pilonilor centrali – 80 m
– Cel mai mare punct intermodal din România, reunind în acelaşi loc linie de tramvai pe pod, 3 linii de tramvai sub pod, linii de autobuz şi troleibuz, linii de metrou, 2 gări de cale ferată la care se adaugă spaţii special amenajate pentru taxiuri şi 2 autogări pentru transport intern şi internaţional.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button