Stadiul lucrărilor la metrou – Magistrala 6, 1 Mai – Tokyo, care va face legătura între Gara de Nord și Aeroport Otopeni. Ce s-a făcut la cele 6 stații din Lotul 1.1.

25 apr. 2024
2188 afișări
Stadiul lucrărilor la metrou - Magistrala 6, 1 Mai - Tokyo, care va face legătura între Gara de Nord și Aeroport Otopeni. Ce s-a făcut la cele 6 stații din Lotul 1.1.
Stadiul lucrărilor la metrou - Magistrala 6, 1 Mai - Tokyo, care va face legătura între Gara de Nord și Aeroport Otopeni. Ce s-a făcut la cele 6 stații din Lotul 1.1. | Sursa foto: Metrorex - Facebook

Metrorex anunță care este stadiul lucrărilor de la noua Magistrală 6 de metrou, care va face legătura între Gara de Nord și Aeroportul „Henri Coandă” Otopeni. În perioada aceasta se execută pereții mulați, ce reprezintă o etapă importantă în cadrul proiectării și execuției lucrărilor de structură de rezistență pentru Secțiunea de Sud, Lotul 1.1., 1 Mai – Tokyo.

Stadiul lucrărilor de la Secțiunea de Sud, Lotul 1.1., 1 Mai – Tokyo

Metrorex transmite, pe pagina de Facebook, că aceasta este o etapă premergătoare excavărilor cu TBM-uri (Tunnel Boring Machines), utilajele care vor săpa tunelurile subterane.

Următoarele imagini de AICI reprezintă un documentar despre procesul de execuție al primelor segmente de pereți mulați, realizate la viitoarele stații Expoziției și Aeroport Băneasa, de către Asocierea ALSIM ALARKO-MAKYOL, constructorul desemnat pentru aceste lucrări.

Reprezentanții Metrorex anunță că la Organizarea de șantier principală, din apropierea Aeroportului Băneasa, au fost realizate:

  • lucrări de betonare fundații, umplutură și montare containere de șantier,
  • lucrări pentru instalația electrică.

Totodată, s-au mai făcut următoarele lucrări la viitoarele stații de pe Magistrala 6:

  • La viitoarea stație Tokyo, s-au efectuat săpături, montări de tuburi de protecție și teste de etanșeitate;
  • La interstația Tokyo – Aeroport Băneasa continuă sondajele de utilități;
  • La viitoarea stație Gara Băneasa au fost executate săpături de sondaje, excavații, săpături pentru grinda de ghidaj, execuție și betonare grindă de ghidaj;
  • La interstația Piața Montreal – Gara Băneasa s-au efectuat săpături pentru sondajele de utilități;
  • La viitoarea stație Piața Montreal s-au efectuat lucrări la grindele de ghidaj și probe de laborator pentru beton;
  • La viitoarea stație Pajura au fost efectuate excavații, armări, betonări ale grindelor de ghidaj de la diverse axe și au fost instalați peste 23 de metri liniari de cofraje pentru grinzile de ghidare;
  • La viitoarea interstație 1 Mai – Pajura au continuat sondajele pentru rețele de utilități;

Metrorex le transmite șoferilor că traficul nu este restricționat pe niciuna dintre porțiunile de lucru.

Recent, reprezentanții JICA (Japan International Cooperation Agency), finanțator, cu circa 300 milioane euro, al unei părți din pregătirea și implementarea Magistralei 6, au venit într-o vizită de lucru la București să inspecteze stadiul proiectului, potrivit Profit.ro.

Magistrala 6 va avea 12 stații de metrou

Magistrala 6 de metrou va avea un traseu de 14,2 km de cale dublă, pe care vor circula 12 trenuri noi și va cuprinde 12 stații:

  • 1 Mai (existentă)
  • Pajura Expoziției
  • Piața Montreal
  • Gara Băneasa
  • Aeroport Băneasa
  • Tokyo (complex comercial Băneasa)
  • Washington,
  • Paris,
  • Bruxelles,
  • Otopeni,
  • Ion I. C. Brătianu,
  • Aeroport Otopeni.

În decembrie 2023, Ministerul Transporturilor Sorin Grindeanu a semnat autorizația de construire necesară pentru proiectarea și execuția lucrărilor de structură de rezistență la lotul 1.1, respectiv pentru porțiunea din M6 curpinsă între 1 Mai și Tokyo.

Te-ar mai putea interesa și:

Cookies