Poliția atrage atenția asupra unei noi metode de fraudă care are drept ținte clienții băncilor. Aceștia pot fi contactați prin e-mail sau SMS de către persoane care spun că ar fi de la departamente antifraudă ale băncilor și care cer date personale.
Autoritățile transmit că reprezentanții instituțiilor bancare nu vor solicita clienților niciodată informații personale sau coduri de securitate prin telefon sau SMS-uri.
Noua metodă de fraudă se numește „spoofing” și implică transmiterea unor mesaje, prin e-mail sau SMS, care par a fi trimise de către instituții bancare de încredere, cu privire la o plată suspectă făcută de persoane care au conturi bancare, scrie News.ro.
Reprezentanții Poliției au transmis, duminică, printr-un comunicat, următoarele:
Într-un astfel de context, victimele sunt contactate de diverse persoane care se prezintă drept angajați ai departamentului antifraudă, din cadrul unor instituții bancare din România. Apelurile sunt, de obicei, efectuate de pe numere de telefon similare cu cele ale unităților bancare. Apelantul pretinde că există o plată suspectă și solicită informații personale, datele de pe card și codul de securitate pentru a anula acea tranzacție. Este important să rețineți că instituțiile bancare nu vă vor solicita niciodată informații personale sau coduri de securitate prin telefon sau mesaje SMS!
Polițiștii le recomandă utilizatorilor de servicii bancare să verifice întotdeauna autenticitatea apelurilor sau mesajelor primite, mai ales atunci când sunt implicate sume mari de bani sau date personale.
Cei care dețin carduri bancare nu trebuie divulge niciodată informații personale sau coduri de securitate către persoane necunoscute.
Autoritățile au transmis următorul mesaj către clienții băncilor:
Dacă aveți orice îndoială cu privire la legitimitatea unui apel sau mesaj, contactați direct instituția bancară în cauză folosind numerele de contact oficiale.
Te-ar mai putea interesa și: