Sponsorul lui Oprescu a câştigat al doilea contract cu Primăria

de:
10 nov. 2010
3 Afișari
Sponsorul lui Oprescu a câştigat al doilea contract cu Primăria

O firmă care a donat bani pentru primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, în campania electorală de acum doi ani şi jumătate, a primit al doilea contract din partea municipalităţii, de această dată prin licitaţie, scrie evz.ro.

În ultimii doi ani, societatea a primit de la Primăria Capitalei, prima dată prin negociere directă şi a doua oară prin licitaţie, două contracte în valoare totală de 518.000 de lei (aproape 121.000 de euro). Primul contract a fost atribuit la începutul anului trecut şi prevedea că, în perioada 20 martie- 20 iunie 2009, angajaţii Andvertising vor lega dosarele privind retrocedări de proprietate în baza Legii 10/2001, aflate în custodia municipalităţii.

Al doilea contract, atribuit la jumătatea lunii trecute, are practic acelaşi obiect (legarea dosarelor privind retrocedări pe Legea 10/2001), cu o mică „adăugire”: „arhivarea lor electronică”. Iar potrivit caietului de sarcini, pregătirea documentelor pentru arhivare presupune, în primul rând, „dezinsecţia acestora, ca urmare a păstrării lor în condiţii improprii”. Urmează, „deprăfuirea actelor, făcută cu scopul asigurării curăţirii documentelor prin înlăturarea prafului, a hârtiei mărunţite şi a efectelor biodeteriorării acestora”. „Deprăfuirea se face cu perii moi, prin suflare (aspirare) cu aspiratorul şi prin ştergere cu cârpe moi şi uscate”, se mai precizează în caietul de sarcini. Se trece apoi la întreţinerea documentelor, „operaţiune” ce constă în „netezirea foilor, înlăturarea marginilor franjurate, fără eliminarea părţilor utile (text, desen), reparaţii ale zonelor sfâşiate şi plierea foilor la dimensiunea formatului de dosar”.

În fine, etapa de sortare şi ordonare a dosarelor presupune fotocopierea acestora, „şnuruirea şi arhivarea electronică”, se mai arată în caietul de sarcini.

„Am fost invitaţi să participăm la licitaţie”

Firma Andvertising SRL a donat, în campania pentru alegerile locale, 20.000 de lei pentru candidatul Sorin Oprescu, iar singurul acţionar şi administrator, Corneliu Urlan, a susţinut şi el campania primarului general cu 30.000 de lei.

Contactat telefonic, Urlan a explicat pentru EVZ cum a ajuns să lege dosarele din arhiva municipalităţii încă de la începutul anului trecut. „Am depus o ofertă, ca orice agent economic, în urma unei invitaţii de participare la licitaţie, pe care ne-au făcut-o reprezentanţii Primăriei Municipiului Bucureşti”, a explicat proprietarul firmei Andvertising.

Cât despre donaţiile pe care le-a făcut pentru Sorin Oprescu în campania pentru „locale”, acestea au avut, potrivit lui Corneliu Urlan, o motivaţie de netăgăduit: „Noi avem încredere în acest om, îl simpatizăm!”.

Cookies