ȘTIRI

Spectacol Liric ~ La Voix Humaine / Vocea Umana

Ambasada Franţei şi Institutul Francez din Bucureşti, împreună cu Teatrul Odeon, prezintă La Voix Humaine, piesă lirică de Francis Poulenc pe textul lui Jean Cocteau, producţie a teatrului Louis-Jouvet de la Paris. Spectacolul este un dialog în crescendo între voce şi pian, interpretat de mezzo-soprana Stéphanie d’Oustrac şi de pianistul Pascal Jourdan, şi va avea două reprezentaţii, pe 4 şi 5 februarie, de la ora 19.00, la Sala Majestic a Teatrului Odeon.

Regizorul Vincent Vittoz propune publicului trei texte ale lui Cocteau : La Dame de Monte Carlo, Lis ton journal (extras din le Bel Indifférent) şi La Voix Humaine. Primele două reprezintă un flash-back la opera cheie a serii, La Voix Humaine : trei femei fuzionează într-un singur destin, cel al Femeii consumate de o dragoste imposibilă şi care luptă din toate puterile împotriva absenţei persoanei iubite. Toate cele trei situaţii se desfăşoară în acelaşi loc, spaţiu închis al intimăţii, şi conduc la ultimele replici din La Voix Humaine, spuse la telefon fostului iubit : « Am firul în jurul gâtului. Am vocea ta în jurul gâtului…Sunt curajoasă. Grăbeşte-te. Hai. Închide ! Închide repede ! Închide ! Te iubesc, te iubesc, te iubesc, te iubesc, te iubesc…»

La Voix Humaine este o tragedie lirică într-un act, scrisă de Jean Cocteau în 1928 şi adaptată pentru operă de compozitorul Francis Poulenc, în 1958. Prima reprezentaţie pe scenă a operei a avut loc în 1959, cu o durată de 40 de minute. Este povestea unei despărţiri prin telefon, trăită prin prisma femeii care iubeşte încă atunci când este părăsită. Cocteau voia să şocheze elita printr-un « scandal de banalitate ». Rolul unic din La Voix Humaine revine unei femei tinere şi elegante, nu unei amante mai în vârstă abandonate pentru una mai tânără. Cruzimea piesei vine tocmai din aceasta, din ceea ce Cocteau voia să sublinieze ca fiind arbitrarul rupturii: un scandal de banalitate. La rândul lui, Poulenc a vrut să creeze un spectacol « înspăimântător şi ultra-sensibil, care să îngrozească la fel de bine în momentele de calm cât şi în cele de agitaţie ».

« Emoţie în stare pură la Ateneu, cu o Stéphanie d’Oustrac încununată de glorie într-o seară Poulenc/Cocteau care a culminat cu o memorabilă versiune a Vocii Umane.»

Christian Merlin, Le Figaro

Stéphanie d’Oustrac, strănepoată a lui Francis Poulenc, urmează Conservatorul Naţional Superior de la Lyon şi îşi începe cariera cu rolul Medeea în Tezeu de Lully. Debutul ei este marcat de universul muzicii baroce, dar şi roluri principale feminine care îi vin mănuşă : Psyché, Phèdre, Céres sau Carmen. Performează pe scenele celor mai importante teatre din Franţa, ca Opéra National de Paris, Théâtre des Champs-Elysées dar şi la Londra (Barbican), Madrid, Tokyo şi New York. A câştigat numeroase premii, printre care Victoires de la Musique în 2002 şi Gramophone Editor’s Choice în 2010.

Pascal Jourdin a studiat pianul la Conservatorul Naţional Superior de la Lyon şi la Accademia Nazionale Santa Cecilia de la Roma. Este membru al Trio-ului Novalis şi a câştigat numeroase concursuri internaţionale, printre care Vittoriu Gui la Florenţa. Este profesor de pian la Conservatorul Naţional din Montpellier şi o acompaniază de multe ori pe Stéphanie d’Oustrac pe scenă.

Durata: 1h 20′

Spectacolul este tradus în limba română (supratitrare)

Preţ bilete : intreg 21,20 lei; redus12,72 lei


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button