Șos. Antiaeriană, artera neagră a Bucureștiului | Răspuns oficial de la Administrația Străzilor: semaforizarea trecerii de pietoni unde a murit un tânăr, în așteptare

01 nov. 2022
1215 Afișari
Șos. Antiaeriană, artera neagră a Bucureștiului | Răspuns oficial de la Administrația Străzilor: semaforizarea trecerii de pietoni unde a murit un tânăr, în așteptare
Sursa FOTO: Facebook Ești din Sectorul 5 dacă../Imagine de la protestele oamenilor din zona Antiaeriană

Administrația Străzilor din București, aflată în subordinea Primăriei Capitalei, a declarat, într-un răspuns către B365 că pentru Șos Antiaeriană au fost aprobate lucrările de semaforizare pentru trei treceri de pietoni, însă cea unde a avut loc accidentul mortal din 11 octombrie este încă în proces de avizare-proiectare-execuție.

La 20 de zile de la producerea accidentului, cu toate protestele săptămânale ale oamenilor, cu toată presiunea societății civile, semaforul este încă în faza birocratică, însă a primit avizul Comisiei Tehnice de Circulație.

”În şedinţa Comisiei Tehnice de Circulaţie de săptămâna trecută 24-30 octombrie, pentru zona amintită, Șoseaua Antiaeriana X Str. Vasile Cojocaru, s-a avizat execuţia de benzi rezonatoare, instalarea de indicatoare trecere pentru pietoni cu flash-uri şi semaforizarea trecerii pentru pietoni.”, transmite Administrația Străzilor.

Instituția care se ocupă de străzile Capitalei subliniază că execuţia semaforizărilor noi reprezintă lucrări de investiţii pentru care trebuie urmaţi paşii legali: (Studiu de fezabilitate, aprobarea indicatorilor tehnico-economici în CGMB, proiectare, obţinere Certificat de Urbanism, avize/acorduri conform C.U., Autorizaţie de Construire, execuţie).

În 12 octormbrie, publicația B365 a adresat public o serie de întrebări Adminsitrației Străzilor, pentru ca locuitorii să afle dacă se îndreaptă situația traversării în siguranță a șoselei Antiaeriană.

Răspunsul l-am primit ieri, 31 octombrie.

Redăm mai jos răspunsul la întrebările adresate de B365:

Potrivit datelor transmise de Administraţia Străzilor Bucureşti, răspundem solicitării dvs. informându-vă următoarele:

– Câte cereri de intervenție ați primit de-a lungul a 10 ani pentru Șos. Antiaeriană?

– Din 2021 şi până în prezent, pentru Șos. Antiaeriană, Administrația Străzilor (ASB) a primit 55 solicitări pentru reglementări circulație. Toate solicitările locuitorilor din zonă au fost verificate și înaintate de Administrația Străzilor Comisiei Tehnice de Circulație a Municipiului București.

– Dacă aveți în analiză zona Antiaeriană, ce lucrări ați întreprins în ultimii 10 ani aici?

– Reglementările rutiere avizate în Comisia Tehnică de Circulație a Municipiului București pentru Șos. Antiaeriană sunt:

  • Indicatoare trecere pentru pietoni cu flash-uri, benzi rezonatoare – Administrația Străzilor are în derulare procedura de achiziție publică pentru acest tip de lucrări. În momentul încheierii contractului de execuție, ASB va semnaliza toate trecerile pentru pietoni cu acest tip de indicatoare și va executa marcaje benzi rezonatoare;
  • Reducerea limitei de viteză legală de la 60km/h, la 50km/h – Administrația Străzilor a executat avizul din 27.02.2020;
  • Semaforizări treceri pentru pietoni avizate: Antiaeriană x Stație STB Manea Șerban, Antiaeriană x Str. Crizantemelor şi Antiaeriană x Banu Mărăcine.

Pentru intersecția cu Str. Banul Mărăcine Administrația Străzilor are în derulare contract pentru proiectare și obținere Autorizație de Construire.

– De ce nu instalați semafoare, sistați eventualele treceri pentru pietoni nefolositoare?

– În conformitate cu legislaţia în vigoare, semaforizările sunt lucrări de investiţii pentru care trebuie urmaţi paşii legali (Studiu de fezabilitate, aprobarea indicatorilor tehnico-economici în CGMB, proiectare, obţinere Certificat de Urbanism, avize/acorduri conform C.U., Autorizaţie de Construire, execuţie).

Administrația Străzilor are în derulare contractul pentru execuție proiecte tehnice și obținere Autorizații de Construire pentru un număr de 101 semaforizări noi avizate în Comisia Tehnică de Circulație, printre care și cele trei intersecţii menţionate la punctul 2. După finalizarea acestor 101 semaforizări, ASB va putea demara altă procedură pentru execuția studiilor de fezabilitate, aprobarea indicatorilor tehnico-economici în C.G.M.B., proiectare, obținere autorizație de construire, execuție în teren.

Referitor la sistarea trecerilor pentru pietoni nefolositoare, vă comunicăm faptul că ASB nu a avut nicio solicitare în acest sens și, de asemenea, considerăm că toate trecerile pentru pietoni existente sunt necesare.

– Ce metode de a face zona mai sigură puteți întreprinde?

În şedinţa Comisiei Tehnice de Circulaţie de săptămâna trecută, pentru zona amintită, Șoseaua Antiaeriana X Str. Vasile Cojocaru, s-a avizat execuţia de benzi rezonatoare, instalarea de indicatoare trecere pentru pietoni cu flash-uri şi semaforizarea trecerii pentru pietoni.

Subliniem că, potrivit legislaţiei în vigoare, execuţia semaforizărilor noi reprezintă lucrări de investiţii pentru care trebuie urmaţi paşii legali: (Studiu de fezabilitate, aprobarea indicatorilor tehnico-economici în CGMB, proiectare, obţinere Certificat de Urbanism, avize/acorduri conform C.U., Autorizaţie de Construire, execuţie).

– Dacă Bd. Timișoara, care s-a semaforizat de curând este un model bun și pentru Șos. Antiaeriană?

– Primăria Municipiului București, prin Direcția Generală Investiții are în derulare procedură de achiziție, faza studiu de fezabilitate pentru obiectivul de investiții “Modernizare și extinderea sistemului de semaforizare inteligentă și prioritizarea vehiculelor de transport public, în vederea creșterii siguranței rutiere, fluidizării traficului și reducerii poluării”. În cadrul acestui proiect sunt prinse în Anexa 5 și semaforizările intersecțiilor: Antiaeriana x Staţie STB Piaţa 13 Septembrie, Antiaeriană x Stație STB Manea Șerban, Antiaeriană nr. 6-8, Antiaeriană x Str. Banul Mărăcine, Antiaeriană x Str. Crizantemelor.

– Care sunt pașii legali pe care trebuie să-i urmeze orice schimbare stradală, cât durează să le implementați?

– Aşa cum am precizat anterior, lucrările care afectează infrastructura rutieră (înălțarea trecerilor pentru pietoni, semaforizari etc.) sunt lucrări de investiții. Pașii legali pentru execuție sunt: aprobare buget pentru contractare studiu de fezabilitate, execuție studiu de fezabilitate, obţinere Certificat de Urbanism şi avize conform Certificat de Urbanism, aprobarea studiului de fezabilitate și a indicatorilor tehnico-economici în C.G.M.B., contractare execuție proiect tehnic şi obţinere avize/acorduri și Autorizație de Construire, contractare execuție proiect tehnic în teren.
– Lucrările de semnalizare rutieră (marcaje rutiere, indicatoare rutiere, stâlpi de protecție trotuar) se execută în baza proiectului tehnic avizat de Comisia Tehnică de Circulație a Municipiului București și Brigada Rutieră, în funcție de bugetul alocat pentru aceste lucrări și de contractele încheiate pentru execuție. Modificări la proiectele existente se fac în urma unei solicitări pe care Administrația Străzilor o verifică în teren și pe care o înaintează Comisiei Tehnice de Circulație.

Materializarea modificărilor se realizează în teren prin Secția proprie a Administrației Străzilor în funcție de capacitate.

Un accident mortal a avut loc pe 11 octombrie, în jurul orei 19:20, iar polițiștii au fost sesizați printr-un apel la 112. Șoferul mergea pe Șoseaua Alexandria, dinspre Rondul Alexandria către Calea 13 Septembrie.

Pietonul a fost lovit mortal în timp ce traversa strada, pe la trecerea de pietoni, iar de atunci oamenii au ieșit în stradă zilnic apoi săptămânal pentru a fi instalat un semafor.

Îți mai recomandăm și:

 

Cookies