Șoferi cu salarii de peste o mie de euro, la RATB

de:
07 ian. 2011
1 Afișari
Șoferi cu salarii de peste o mie de euro, la RATB

Cel mai bine plătit şofer de autobuz a primit în luna noiembrie un salariu net de 4.980 de lei. Pe aceeaşi funcţie s-au mai dat însă şi salarii de 4.622 de lei, 4.169 lei, sau 4.032. De asemenea, un vatman a avut un venit salarial net de 4.944. Nici lăcătuşii nu o duc prea rău la RATB. În aceeaşi lună, un astfel de angajat a încasat un salariu de 4.155 de lei, altul, 4.203 lei. Un sculer a primit 3.347 de lei, iar un electrician 3.146.  Foarte mulţi şoferi primesc salarii de peste 3.500 de lei, dacă luăm în calcul salariile din luna noiembrie, făcute publice de Regia Autonomă, pe siteul propriu.

În aceeaşi lună directorul RATB a primit însă un salariu net de 3.357 de lei, cu toate că are peste 11.000 de oameni în subordine. Directorul general al Regiei Autonome de Transport Bucureşti încasează în fiecare lună un salariu mai mic decât o mare parte dintre angajaţi. Astfel, în luna noiembrie 2010, directorul general Adrian Criţ a primit cu aproape 400 de euro mai puţin decât unii şoferi din subordinea sa.

„Este o discrepanţă susţinută de legislaţia în vigoare. Astfel, un director general de regie este limitat la un salariu echivalent cu cel al unui viceprimar. Nu contează câţi oameni are în subordine. În schimb nu există asemenea limitări pentru ceilalţi angajaţi, ci doar pentru conducător. De aceea şoferii au salarii mai mari decât directorul general. Au salariu de încadrare, plus sporuri. Iar eu nu le pot reduce salariile”, a declarat pentru B365.ro Adrian Criţ, director general RATB.

Adjuncţii directorului general câştigă dublu comparativ cu şeful lor

Salariile directorilor adjuncţi nu sunt limitate în nici un fel, ajungând astfel să fie de două ori mai mari decât venitul valabil pentru funcţia cu cea mai mare responsabilitate. Astfel, în luna noiembrie, directorul de exploatare al RATB a avut un salariu net de 6.479 de lei, iar directorul financiar-contabil 6.300 de lei. De asemenea, directorul de infrastructură a încasat un venit salarial net de 5.664 de lei, iar directorul de exploatare transport electric 5.125 de lei.

Indemnizaţiile directorilor de agenţii şi regii ar putea creşte însă în perioada următoare. Guvernul nu a mai prelungit şi în 2011 plafonarea acestor salarii, aşa cum s-a întâmplat în ultimii doi ani. Purtătorul de cuvânt al Guvernului, Ioana Muntean a declarat că s-a semnat un memorandum prin se păstrează remuneraţia de 4.800 de lei (n.r. brut). Aceste salarii vor fi valabile până vor aprobate bugetele companiile, iar apoi nivelul salariile va fi stabilit în funcţie de performanţe.

„Vor avea indemizaţia la nivelul celor prevăzute în 2010, cel puţin până vin la avizat bugetele de venituri şi cheltuieli. Atunci se va decide dacă se va merge în continuare pe reglementarea din 2010 sau se pot face diferenţieri. Când spun performanţă mă refer la creşterea veniturilor, diminuarea pierderilor”, a declarat Ioana Muntean, potrivit Realitatea TV.

Cookies