Sociolog despre isteria H&M: o categorie socială ridicată nu stă la coadă pentru chilipiruri

de:
25 mart. 2011
3 Afișari
Sociolog despre isteria H&M: o categorie socială ridicată nu stă la coadă pentru chilipiruri

Sociologul susţine că “de vină” pentru astfel de situaţii sunt şi firmele care pun la cale strategii de marketing inteligente care au anumite publicuri ţintă. În cazul de faţă este vorba despre clasa de mijloc.

Există o categorie de populaţie, aşa-zisă clasă de mijloc, este formată din oameni de vârste tinere care resimint mai puţin acut criza economică, având job-uri stabile în mediul privat. Firma a făcut o campanie de marketing destul de bună. A creat o aşteptare”, a declarat pentru B365.ro, Mircea Kivu.

El a adăugat că această categorie de oameni stă la coadă, de regulă, în cunoştintă de cauză.

Categoria de oameni sus-menţionată este informată cu privire la astfel de magazine. Mulţi şi-au făcut vacanţele în marile capitale ale lumii şi-au văzut că e vorba de un magazin în care se găseşte îmbrăcăminte modernă la preţuri accesibile. Vorbim despre oameni care au amestecat curiozitatea cu speranţa de a găsi promoţii excepţionale la deschidere”, explică sociologul.

Mircea Kivu mai spune că nu se poate pune problema unor reminiscenţe ale regimului comunist: “Este mai degrabă o practică a firmelor. Întotdeauna firmele care deschid magazine creeaza un eveniment în jurul deschiderii respective, care se adreseaza unui anumit public ţintă. În cazul de faţă publicul ţintă este altul. N-aş face comparaţie cu perioada comunistă când oamenii stăteau la cozi pentru că nu aveu încotro”.

Chilipirul”, sport naţional

Sociologul Mircea Kivu mai spune că în prezent românii stau la coadă pentru lucruri ieftine, de multe ori inutile.

Acum se stă la cozi pentru ideea de chilipir. Vorbim de speranţa de a găsi ceva la un preţ mic. De obicei se cumpară şi lucruri inutile. În România s-a stabilit că preţul este unul din factorii care influetează major decizia de a cumpăra ceva. La o categorie socială ridicată nu mai funcţionează acest sistem. Oamenii respectivi ştiu care-i preţul real, de ce au nevoie şi compara preţurile cu cele din alte ţări”, concluzionează specialistul.

Românii nu sunt însă singurii care se calcă în picioare la deschiderea magazinelor H&M. Acelaşi lucru s-a întâmplat şi în Franţa sau în Israel.

Cookies