Snack Attack vrea să ajungă la 20 de unități, în București. Cum a revenit lanțul, după faliment

de:
15 feb. 2013
1 Afișari
Snack Attack vrea să ajungă la 20 de unități, în București. Cum a revenit lanțul, după faliment

Cum s-a ajuns însă la preluarea Snack Attack de către Global Eye, au aflat reporterii B365.ro. Răpus de creditori, Snack Attack S.R.L. a intrat în insolvenţă în iunie 2009. După trei ani de încercări eşuate de reorganizare, unităţile lanțului de magazine s-au închis în prima parte a lui 2012. La jumătate de an după ce au pus lacătul pe uşi, Solomon Mordechai, grecul de 31 de ani care a adus retailer-ul de fashion de lux Burberry în Bucureşti, a aruncat colacul de salvare lanţului Snack Attack, preluând brand-ul de la antreprenorul român Florin Bălu.

Inaugurat în urmă cu 13 ani, lanţul Snack Attack a avut o creştere spectaculoasă a afacerilor de la deschiderea primului magazin şi până în ultimul an de boom economic. Însă, din primul an de criză, lanţul a ajuns în insolvenţă, iar din primăvara acestui an, pe fondul datoriilor mari acumulate, unităţile reţelei de fast-food au fost închise, iar Snack Attack SRL, firma care a lansat reţeaua pe piaţa locală, se îndreaptă spre faliment.

Încrezător în brand, Solomon Mordechai, cel care a adus Nike şi Burberry pe piaţa locală, a aruncat colacul de salvare pentru lanţul de fresh food. Omul de afaceri grec, care conduce Global Eye Investments, a preluat brand-ul Snack Attack şi vrea să readucă pe linia de plutire reţeaua de magazine. Lanţul Snack Attack a fost preluat de SC Samson Investiţii SA, o divizie a grupului Golbal Eye Investments.

Potrivit unor surse apropiate tranzacţiei, Global Eye a cumpărat fondul de comerţ şi dreptul prin care poate folosi brand-ul, magazinele, stocurile de marfă şi echipamentele existente în unităţile lanţului.

Am făcut tranzacţia şi ne concentrăm să repoziţionăm brand-ul pe piaţă. Credem în brand şi vrem să îi dăm o nouă şansă de dezvoltare„, au declarat sursele citate.

Cum au evoluat și apoi involuat afacerile Snack Attack

Povestea Snack Attack a început în 1999, cu trei angajaţi. În primul an de activitate, Snack Attack a obţinut o cifră de afaceri de 46.755.000 lei vechi. La numai un an distanţă, afacerile firmei au crescut substanţial, la 6,4 miliarde lei vechi. Numai că, tot după primul an de activitate, au început să curgă şi datoriile firmei.

Mergând trei ani pe pierderi, lanţul de fresh food a început să obţină profit abia la finele lui 2002 – de 1,76 miliarde lei vechi. În perioada 2003 – 2007, afacerile companiei au urcat constant, cu 25% – 100% în fiecare an. Apogeul a fost atins în 2008 când Snack Attack a avut afaceri de peste 30,6 milioane lei. Tot atunci, lanţul a avut cel mai mare număr de angajaţi, 253 persoane, însă profitul a scăzut la numai 219.612 lei.

Din 2009, însă, afacerile Snack Attack au intrat în picaj. Astfel, la finele lui 2011, lanţul Snack Attack mai avea afaceri de doar 16,1 milioane lei, la jumătate faţă de cele raportate în 2008, în timp ce datoriile totale se ridicau la peste 13 milioane lei.

Cu o reţea de 17 locaţii, în Capitală, Snack Attack a intrat în insolvenţă în iunie 2009, la cererea unui furnizor de carne de pui, Convenience Prod, care solicita recuperarea unei datorii de 275.000 de lei, în acelaşi dosar alăturându-se şi alţi aproximativ 70 de creditori. În luna intrării în insolvenţă, Snack Attack a inaugurat şi fabrica de sandvişuri de la Baloteşti, iar în toamna aceluiaşi an, Florin Bălu, directorul general şi unul dintre acţionarii Snack Attack, anunţa că reţeaua a intrat pe un trend ascendent. Însă, rezultatele financiare l-au contrazis pe antereprenor. Pe fondul scăderii vânzărilor, compania a închis toate magazinele pe care le avea în unele dintre cele mai bine cotate zone din Capitală.

Evoluția Snack Attack în perioada 1999 – 2011.


Snack Attack SRL, în faliment

Dacă brand-ul Snack Attack va fi resuscitat de Mordechai, SC Snack Attack SRL, firma care a lansat reţeaua pe piaţa locală, va ajunge, din cauza datoriilor, în faliment, potrivit administratorului judiciar, A&A Consultants IPURL. „Întrucât activitatea de vânzare a debitorului a scăzut drastic şi progresiv, debitorul (n. r. – Snack Attack SRL ) a fost în imposibilitate de a-şi plăti furnizorii. Sumele încasate din activitatea curentă au fost alocate doar pentru plata serviciilor de pază şi conservare a bunurilor şi parţial pentru plata personalului rămas. Faţă de această situaţie, cat şi faţă de împrejurarea că sunt formulate mai multe cereri de plată a debitelor acumulate în reorganizare, nu vedem posibilă continuarea planului de reorganizare. În faliment, se va proceda la vânzarea bunurilor, sumele obţinute urmând a fi distribuite conform ordinii legale de preferinţă„, a mai precizat, pentru B365.ro, avocatul Marieta Anastasescu.

În procesul de insolvenţă al Snack Attack noul termen de judecată a fost fixat pentru martie 2013.

Cookies