Blonda de la străzi – şmecherii cu bani publici: Două licitaţii pentru aceleaşi servicii – 61 milioane euro

de:
16 ian. 2012
0 Afișari
Blonda de la străzi - şmecherii cu bani publici: Două licitaţii pentru aceleaşi servicii - 61 milioane euro

Administraţia Străzilor vrea să umple Bucureştiul cu indicatoare şi marcaje rutiere. Cel puţin asta este concluzia după ce a demarat două licitaţii, ambele pentru semnalizare rutieră verticală şi orizontală cu o valoare totală estimată de 61 milioane euro. Costul pe care instituţia condusă de Alina Roman este dipusă să îl plătească este egal cu cel de construcţie a doua pasaje supraterane în Capitală, respectiv pasajul Pipera (33,8 milioane euro) şi Pasajul Mihai Bravu – Splai Unirii (28 milioane euro).

Citeşte şi Blonda de la străzi, “şefa borduriadelor”, aruncată în braţele lui Oprescu de către PDL

În iulie 2011, Administraţia Străzilor a încheiat un acord-cadru pe 4 ani cu Vesta Investment (client fidel al instituţiei) pentru suma de 20,9 milioane lei (aprox. 5 milioane euro). Acordul presupune Proiectarea şi execuţia unor lucrări de semnalizare orizontală (marcaje rutiere) şi verticală (indicatoare).

Pe 10 decembrie 2011, Administraţia Străzilor a dat startul unei noi licitaţii pentru semnarea unui acord-cadru, tot pe patru ani, pentru Proiectare, execuţie şi administrare a semnalizării rutiere orizontală şi verticală. De această dată valoarea este mult mai mare – 245 milioane lei cu TVA (56,4 milioane euro). Ambele acorduri-cadru vor fi puse în execuţie cu bani de la bugetul local.

Două licitaţii pentru limitatoare de viteză şi benzi rezonatoare

Directorul Administraţiei Străzilor, Alina Roman, susţine însă că este vorba de două acorduri-cadru diferite. „Cele două acorduri-cadru nu au acelaşi obiect. Primul e destinat, în principal, covoarelor roşii anti-derapante şi marcajelor bicolore (alb-albastru, alb-rosu). Cel de-al doilea asigură implementarea, pe toate arterele aflate în administrare, pe o perioadă de 4 ani (n.r. şi primul era tot pe 4 ani), a întregii semnalizări rutiere, pornind de la stâlpişori şi oglinzi rutiere şi până la materializarea proiectelor de semnalizare avizate în Comisia Tehnică de Circulaţie”, a precizat pentru B365.ro, Alina Roman.

La o simplă comparaţie între cele două anunţuri de participare diferenţa invocată de directorul Administraţiei Străzilor dispare. Astfel, în documentaţia de atribuire din iulie se preciza că „Acordul cadru presupune proiectare şi lucrări pentru covoare antiderapante roşii care vor fi aplicate în special în zona şcolilor, dar şi la trecerile de pietoni periculoase, limitatoare de viteză, benzi rezonatoare, separatoare de sensuri pentru a preveni viteza peste limita legală în trafic, indicatoare rutiere “trecere de pietoni”, “spital” echipate cu flash-uri alimentate de panouri fotovoltaice, dar şi marcaje rutiere termoplastice pentru străzile nou reabilitate şi pentru parcări”. De altfel, după cum se arată şi în caietul de sarcini, acordul -cadru nu prevedea doar covoare antiderapante şi marcaje, după cum susţine instituţia ci şi indicatoare cu „Atentie copii+limitare de viteza 30 km/h”, indicatoare rutiere „Denivelări pentru limitarea vitezei”, indicatoare rutiere „Limitare de viteză 30km/h”, indicatoare rutiere „Trecere de pietoni” şi indicatoare rutiere „Spital”.

Conform anunţului de participare din 10 decembrie, viitorul acord-cadru ce va fi semnat de Administraţia Străzilor „presupune proiectare, execuţie şi administrare lucrari de semnalizare rutieră orizontala (marcaje rutiere termoplastice alb/galben) şi verticala (indicatoare rutiere, mijloace auxiliare de semnalizare etc) care vor fi executate pe străzile şi parcările aflate în administrarea Administraţiei Străzilor, limitatoare de viteză, benzi rezonatoare, separatoare de sensuri pentru a preveni viteza peste limita legală în trafic, indicatoare de orientare rutieră amplasate pe console şi portaluri dar şi marcaje rutiere convenţionale pentru străzile ce urmează să intre în reabilitare sau întreţinere, dar care până la această nu asigură o semnalizare rutieră corespunzătoare.”

„Având în vedere că acordul-cadru nu angajează fonduri bugetare, contractele subsecvente vor fi semnate în functie de necesităţi şi în principal pentru semnalizarea şcolilor şi spitalelor (n.r. şi plătite de la bugetul local). Anunţul de participare publicat în data de 10.12.2011 pentru atribuirea a acordului cadru Proiectare, executie si administrare a semnalizarii rutiere orizontala si verticala, vine ca si o continuare a contractelor semnate in anul 2008 conform HCGMB 181/15.06.2000 si tinand cont de prevederile Codului Rutier art. 5 si art 7”, mai spun cei de la Administraţia Străzilor.

800.000 de euro pentru separatoare ce au rezistat mai puţin de o lună

La sfârşitul anului trecut, Administraţia Străzilor a plătit firmei UTI Traffic Management 800.000 de euro pentru instalarea a 14.000 de separatoare de sensuri. Dispozitivele au rezistat mai puţin de o lună, fiind puse la pământ de şoferii care au trecut cu uşurinţă peste ele. Astfel, cei de la UTI au fost nevoiţi să le înlocuiască, la puţin timp după ce le montaseră. 2.015 de separatoare au fost înlocuite la sfârşitul anului trecut, iar alte 8.422 în luna martie.

Tot UTI a primit de la Administraţia Străzilor, în acest an, contracte de aproape 18 milioane de lei pentru întreţinerea şi modernizarea semafoarelor din Bucureşti. Contractul pentru service, întreţinere, mentenanţă automate de dirijare a circulaţiei şi modernizare a instalaţiilor de semaforizare are o durată de trei ani.

Cookies