ESENTIAL

Noul trotuar din Piaţa Unirii, distrus la nici două luni de la reparaţie

La începutul lunii noiembrie a anului trecut, B365.ro anunţa că au început lucrările de refacere a trotuarelor din zona Unirii, o lucrare bine-venită în contextul în care unele din trotuare nu mai fuseseră schimbate dinainte de Revoluţie.  

Din păcate, de acum două luni şi până în prezent lucrările nu par să fi evoluat, ci chiar s-au deterioriat. Trotuarele arată acum mai degrabă ca într-un cartier mărginaş, nu ca într-o zonă cu un trafic pietonal uriaş, frecventată de mulţi turişti străini. În plus, niciun muncitor nu se mai zăreşte de săptămâni bune pe „şantier”.  Venirea iernii şi a Sărbătorilor a oprit însă lucrările, iar pavajul care a fost montat arată deplorabil, multe dale sunt deja crăpate sau sar complet din asfalt. Administraţia Străzilor anunţă că lucrările vor fi reluate în luna martie, odată cu încălzirea vremii, care va permite efectuarea lucrărilor.

Multe dintre dalele noi sunt deja crăpate, sparte, sau nu sunt bine fixate în trotuar. De asemenea, există multe dale care au ieşit din pavaj. În dreptul magazinului Unirea, noile dale au fost amenajate doar pe o parte a trotuarului, iar restul a rămas decopertat odată cu oprirea lucrărilor.  

Aceeaşi situaţie se prezintă şi vizavi de magazinul Unirii, la trotuarele din dreptul staţiei de metrou Piaţa Unirii 1 şi la cele dinspre Palatul Justiţiei. În dreptul ieşirii de la metrou, trotuarul a rămas decopertat, iar dalele de la margine s-au desprins şi s-au spart. 

 

În dreptul semaforului dinspre staţia tramvaiului 32, trotuarul a fost refăcut în întregime, însă chiar în mijlocul lui mai multe dale sunt desprinse şi sparte.

„Lucrarea nu este finalizată, termenul este luna septembrie. Aşteptăm ca firma de construcţii să predea lucrarea conform termenilor şi condiţiilor din contractul semnat cu Primăria Municipiului Bucureşti. Dacă nu va fi realizată conform standardelor, lucrarea nu va fi  recepţionată. De asemenea, dalele sparte vor fi înlocuite pe cheltuiala constructorului, nu plătim dalele sparte din banii municipalităţii.” a afirmat Carmen Dincă, purtător de cuvânt la Administraţia Străzilor, instituţia subordonată Primăriei Municipiului Bucureşti care se ocupă de lucrarea din Piaţa Unirii. 

Dispariţia tonetelor şi standurdilor de ziare din faţa Magazinului Unirea nu a lărgit spaţiul pietonal, după cum era aşteptat, ci doar a contribuit la „amenajarea” unui spaţiu improvizat de parcare pentru câteva maşini.

În dreptul Hanului lui Manuc, acest bloc de beton abandonat încomodează circulaţia pietonală de peste un an.  

Sutele de pietoni care traversează zilnic semaforul din Piaţa Unirii sunt nevoiţi să se înghesuie printre maşinile parcate şi parcagii aferenţi. 

Chiar şi reputatul arhitect Şerban Sturza a acuzat, recent modul în care sunt pavate străzile Capitalei. „În Bucureşti, piatra (n.r. pavajul stradal) se pune într-o pojghiţă de doi centimetri, pentru că restul se fură. Cu toate că piatra trebuie să reziste zeci şi zeci de ani. În alte oraşe piatra are dimensiuni mari, aici are dimensiuni mici. În alte oraşe piatra e de bună calitate, aici se ia piatra cea mai proastă” a declarat arhitectul într-o conferinţă de presă ce a avut loc pe 22 ianuarie. 


Recomandarile noastre


Parteneri

Știri – Gândul

Știri – CanCan.ro

Back to top button