Locomotivele din Depoul București Călători al CFR sunt într-o stare dezastruoasă. Mai bine de 90% dintre ele au reparațiile expirate, în condițiile în care multe reparații trebuie efectuate periodic. Singurele care nu au probleme sunt locomotivele modernizate la Softronic Craiova.
Club Feroviar a vrut să afle care-i situația din teren, cu locomotivele, astfel că a ajuns să vorbească cu angajați de la Depoul București Călători. Situația nu-i bună.
Pe site-ul AFER (Autoritatea Feroviară Română) este publicat Ordinul nr. 1141 din 2019, iar potrivit acestuia, reparația planificată (RR, RG, RK) se referă la procesul tehnologic ce se realizează în societăți comerciale reparatoare, autorizate în acest scop (entitatea responsabilă cu întreținerea) cu ridicarea de pe osii, având drept scop depistarea și remedierea defectelor care conduc la o stare de funcționare necorespunzătoare sau la o stare de defectare (uzuri și jocuri peste limitele admise, dereglări, valori ale parametrilor de funcționare care nu se încadrează în limitele prescrise).
Peste 90% din locomotivele care se află în cel mai mare depou de locomotive din țară au perioada scadentă la reparații de tip RR sau RG expirată.
Cele care nu au reparațiile expirate sunt cele două locomotive Phoenix și alte două-trei locomotive electrice. Club Feroviar amintește că locomotivele Phoenix sunt electrice și românești de tip LE 5100 kW. Sunt primele locomotive electrice nou construite în țara noastră, la Softronic Craiova, cu reglaj pe joasă tensiune și choppere pentru acționarea motoarelor de curent continuu.
Anul acesta și în 2026 expiră reparațiile la locomotivele de tip PUMA. În decembrie 2025 expiră reparațiile și la locomotiva EA 302.
Locomotivele de tip GM sunt într-o stare deplorabilă: în afară de maximum patru dintre ele, toate au reparațiile expirate.
O mulțime de locomotive n-au mai fost reparate de aproape două decenii, de pe vremea în care funcționa Electroputere Craiova.
Și locomotivele LDH (diesel – hidraulice) folosite pentru manevre în depou, au reparațiile expirate. Treptat, au început să fie înlocuite cu locomotive de manevră pe baterii, transfomate din vechile LDH la SCRL Brașov, pe baza unui proiect dezvoltat de INDA Craiova. Două locomotive de manevră pe baterii sunt deja în serviciu la Depoul București Călători, iar depoul se bazează preponderent pe noile locomotive LEMA modernizate la Softronic Craiova și care sunt folosite la maximum la tracțiunea trenurilor CFR. Până în prezent, către Depoul București Călători au fost livrate 10 locomotive LEMA.