ARHIVA B365

Site-ul tocmai.ro se desfiinţează din aprilie, anunţurile se mută pe olx.ro

„Ca urmare a achiziţionării operaţiunilor Sibmedia Interactiv (proprietarul tocmai.ro, societate controlată în proporţie de 95% de Schibsted Classified Media din Norvegia, n.r.) de către Naspers (proprietarul olx.ro, n.r.), olx.ro va derula, începând cu data de 13 martie a anului curent, procesul de migrare a anunţurilor de pe tocmai.ro pe olx.ro. Prima etapă este reprezentată de o campanie de comunicare cu utilizatorii ambelor platforme pentru a veni în întâmpinarea posibilelor neclarităţi. Totodată, în această perioadă, utilizatorii tocmai.ro îşi pot da acordul pentru migrarea anunţurilor pe olx.ro”, se arată într-un comunicat al olx.ro.

Începând cu data de 19 martie, utilizatorii tocmai.ro nu vor mai putea posta anunţuri pe acest site, ci doar pe olx.ro, însă anunţurile postate anterior vor fi în continuare vizibile cumpărătorilor. Migrarea efectivă a anunţurilor de pe platforma tocmai.ro pe olx.ro se va realiza în data de 30 martie.

Procesul se va finaliza la jumătatea lunii aprilie când site-ul tocmai.ro îşi va înceta activitatea, iar vizitatorii vor fi redirecţionaţi automat către olx.ro.

Scopul acestei migrări este de a creşte o singură platformă unitară, rapidă şi uşor de folosit pentru vânzători şi cumpărători. Astfel, olx.ro va deveni site-ul de anunţuri cu cei mai mulţi cumpărători din România şi milioane de anunţuri de vânzare.

„Înglobarea tocmai.ro în olx.ro se va face într-un proces treptat, de la transferul anunţurilor şi utilizatorilor, în baza acceptului acestora, până la redirecţionarea site-ului tocmai.ro către olx.ro”, a declarat în comuicat, Cristina Gheorghiţoiu, business manager OLX.ro.

Schibsted Media Group a anunţat în urmă cu o lună că vinde către Naspers (Africa de Sud) firma care deţine site-ul de anunţuri www.tocmai.ro.

Grupul norvegian a intrat în structura acţionariatului Sibmedia Interactive în iunie 2011, când a preluat 55% din capital de la Salcia Invest (Luxemburg). Ulterior, prin majorări de capital, Schibsted Classified Media şi-a majorat participaţia la 95%.

La începutul anului 2011, Salcia Invest a cumpărat integral Sibmedia Interact de la Ştefan Radu Tocca, cetăţean român.

În 2013, afacerile Sibmedia Interact au crescut cu 170%, la 2,83 milioane de lei, iar pierderile s-au majorat de la 9,2 milioane de lei la 25,3 milioane de lei.

În România, Naspers controlează Allegro Online Services Romania SRL, societatea care administrează site-ul de anunţuri www.olx.ro (fost www.mercador.ro până în iunie 2014). De asemenea, grupul sud-african deţine reatilerul online emag.ro.

Mercador.ro a fost lansat în România în 2010.

Allegro Online Services Romania a avut în 2013 pierderi de 20,498 milioane lei la afaceri de 5,36 milioane de lei.

Prezentă în 107 ţări şi 42 de limbi, platforma online OLX (OnLine Exchange) fost înfiinţată în 2006 de antreprenorii web Fabrice Grinda şi Alec Oxenford.

Din 2010, OLX este parte a grupului media Naspers.

Tocmai.ro a fost lansat în 2009 de românul Ştefan Tocca, grupul norvegian intrând în acţionariat în anul 2011. Olx.ro, fostul Mercador.ro, este un business online construit de la zero de Naspers în România, anul lansării fiind 2010.

Olx.ro şi tocmai.ro s-au distanţat de restul competitorilor şi au devenit principalii jucători de pe piaţa locală de anunţuri online, numărul de vizitatori şi veniturile crescând odată cu dezvoltarea pieţei de servicii online locale şi a numărului de utilizatori de servicii de internet. De la aproximativ 1 milion de vizitatori unici pe lună în 2012, cele două site-uri aveau la finele anului 2014 circa 6 milioane de vizitatori unici pe lună, potrivit datelor SATI.

Modelul de business al celor două site-uri este asemănător: publicarea anunţurilor este gratuită, însă utilizatorii care vor ca anunţurile lor să fie mai bine plasate plătesc. În plus faţă de olx.ro, tocmai.ro le permite clienţilor să publice şi bannere publicitare pe site.

Spre exemplu olx.ro cere aproape 9 euro pentru promovarea timp de 30 de zile a unui anunţ de vânzare din categoria telefoane mobile. Tocmai.ro solicită 9 euro plus TVA pentru promovarea unui anunţ timp de 30 de zile.

Niciuna dintre companii nu a oferit până acum detalii despre ponderea utilizatorilor care plătesc pentru a-şi promova anunţurile, însă este evident că tendinţa este una de creştere, iar pe măsură ce valoarea bunurilor este mai mare, şi probabilitatea ca utilizatorii să plătească este mai mare.

Cât de mare este piaţa locală de anunţuri online? Cele două site-uri au împreună circa 5 milioane de anunţuri în portofoliu, ceea ce înseamnă că lunar sunt publicate, cel mai probabil, 1-2 milioane de anunţuri, iar fiecare site încasează în total aproximativ câteva sute de mii de euro pe an pentru promovare.

Odată cu această tranzacţie, olx.ro devine liderul pieţei de anunţuri online, singurii competitori fiind jucătorii de pe diferite nişe (autovit.ro, imobiliare.ro, magazinuldecase.ro etc.) şi okazii.ro (deţinut de fondul american NCH) – care include însă mai multe funcţionalităţi faţă de un site de anunţuri online, fiind practic o platformă de comerţ.

Directorul de afaceri al olx.ro, Cristina Gheorghiţoiu, a declarat pentru Mediafax că achiziţia va crea o companie mai mare, un produs mai bun pe piaţa de anunţuri, cu rezultate foarte promiţătoare.

„Va întări platforma şi va ajuta la monetizarea serviciilor şi, în cele din urmă, va conduce la generarea de venituri din anunţurile online. Pieţele în care industria anunţurilor online s-a dezvoltat recent necesită investiţii pe termen lung pentru a ajunge la o afacere sustenabilă. Pentru a accelera dezvoltarea în aceste ţări şi pentru a evita investiţiile costisitoare fără un rezultat cert, o astfel de tranzacţie face sens în aceste pieţe“, a afirmat Gheorghiţoiu.

Ea a adăugat că, în urma tranzacţiei, utilizatorii vor avea acces la platforma de anunţuri sub un singur brand şi vor putea transforma mai repede în bani produsele puse la vânzare.

 


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button