Sistem nou de frânare Bosch, testat în București pe vechile tramvaie STB

10 feb. 2022
89 Afișari
Sistem nou de frânare Bosch, testat în București pe vechile tramvaie STB

Chiar dacă parcul de tramvaiuri al Bucureștiului este departe de a fi mulțumitor, cu vehicule și de peste 50 de ani vechime, multe dintre ele modernizate, STB continuă să le îmbunătățească, semn că ele își vor continua rularea. Noul echipament pe care Societatea de transport în comun îl testează este un sistem de frânare automat pentru a evita accidentele rutiere.

STB SA testează și analizează posibile investiții în sisteme de asistență pentru conducătorii de tramvaie, de tip Bosch, anunță compania de transport de suprafață a Bucureștiului. Proiectul pilot de testare a sistemului Bosch TFCW în România este în derulare printr-o colaborare cu Societatea de Transport București STB SA, un prim tramvai fiind echipat cu acest sistem din septembrie 2021.

Sistemul de avertizare a coliziunii iminente pentru tramvaie ajută vatmanii în situații critice. În trafic aglomerat sau în condiții de vizibilitate redusă, sistemul îl avertizează pe conducător cu privire la obstacolele de pe șine în timp util. În cazul în care acesta reacționează prea târziu sau nu reacționează deloc, sistemul poate iniția frânarea automată. Acest lucru permite evitarea accidentelor, sau cel puțin reducerea în mod semnificativ a daunelor.

Sistemul testat, produs de Bosch, este similar cu cel folosit cu succes în industria auto pentru a reduce în mod activ consecințele costisitoare ale accidentelor sau pentru a le preveni în totalitate.

Ce a constatat STB de când folosește sistemul Bosch

Folosit încă din septembrie 2021 pe tramvaiul său, feed-back-ul din partea vatmanului este unul foarte încurajator, transmite instituția. Asistat în permanență prin avertismente sonore și vizuale, acesta declară faptul că detectarea obstacolelor, recunoșterea riscurilor și evitarea daunelor este prioritară atât pentru siguranța călătorilor, cât și pentru calitatea serviciilor oferite de STB SA utilizatorilor săi.

Ca funcționalitate, sistemul de asistență constă într-o cameră multifuncțională, un senzor radar și o unitate de control. Camera multifuncțională monitorizează traiectoria din față și transmite datele în timp real către unitatea de control a senzorului radar. Luând în considerare viteza vehiculului, sistemul de control utilizează informațiile pentru a determina pericolul unei coliziuni. Combinarea datelor de la camera multifuncțională și de la senzorul radar cu rază medie de acțiune îmbunătățește detectarea obstacolelor. Principiul fuziunii datelor senzorilor, adoptat din domeniul dezvoltării autovehiculelor autonome, îmbină selectiv punctele forte ale mai multor principii de funcționare ale senzorilor. În acest fel, se sporește atât fiabilitatea, cât și disponibilitatea tehnologiei senzorilor.

„Pentru îmbunătățirea condițiilor de securitate a călătorilor în transportul public, precum și îmbunătățirea condițiilor de muncă pentru conducătorii de vehicule din cadrul STB SA, am decis instalarea sistemului anticoliziune, în primă faza pentru testare, pe un tramvai ce deservește liniile depoului Bucureștii Noi, cu asistență tehnică din partea Bosch. La finalul lunii aprilie, când se finalizează perioada de probă, vom analiza posibilitatea de montare a unor sisteme cu caracteristici tehnice similare și pe alte tramvaie modernizate”, a declarat Adrian Criț, Directorul General STB SA.

Tramvaiele de azi din București și cele 100 noi care vor veni

Parcul de tramvaie al Capitalei este peste măsură de îmbătrânit. Potrivit celui mai recent raport de activitate al STB SA, dintre cele 486 de garnituri, nu mai puțin de 323 (adica aproximativ 66%) sunt de tip V3A, construite începând cu anii 1970.

Sursă grafic: raportul de activitate al STB SA pentru anul 2019
Sursă grafic: raportul de activitate al STB SA pentru anul 2019

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Primele tramvaie noi, din lotul de 100 comandate la Astra Vagoane SA Arad, vor începe să circule în București din aprilie 2022. Este vorba despre 100 de tramvaie noi pentru care municipalitatea va plăti circa 200 de milioane de euro. Imaginile cu vehiculul au fost publicate în premieră de viceprimarul Stelian Bujduveanu.

”Mai confortabil. Mai rapid. Mai eficient. Cu tramvaiul, la fel de rapid ca metroul. Din 2022! Avem primele imagini cu prototipul noilor tramvaie din București. Compania Astra Vagoane SA Arad a finalizat – conform contractului – proiectul de design al modelului de tramvai care va circula în București, începând cu luna aprilie a anului 2022. Tramvaiul bucureștean va deveni una din principalele soluții de transport din Capitală: modern, confortabil, silențios, rapid, cu o capacitate mărită de transport. Sunt convins că acest mijloc de transport va deveni o alternativă viabilă de a călători prin oraș. Fie ca mergi la școală, la facultate, la muncă sau pur și simplu la o plimbare prin oraș”, a scris viceprimarul, în trecut, pe pagina de Facebook.

 

Cookies