Peroanele de pe Magistrala 2 trebuie modificate pentru că trenurile CAF sunt prea late

de:
30 apr. 2014
0 Afișari
Peroanele de pe Magistrala 2 trebuie modificate pentru că trenurile CAF sunt prea late

„Din punct de vedere tehnic, platforma noilor trenuri e mai lată decât dimensiunile stas pe care le avem şi sunt anumite zone în care se lucrează la peroane, care vor fi modelate în funcţie de aceste trenuri CAF. Se taie din beton, este vorba de 5-10 centimetri, sunt unele staţii care sunt în curbă. Noile trenuri de metrou au fost comandate de administrația Metrorex și trebuia să circulăm cu acestea încă din această lună. Au fost comandate în total 16 trenuri, iar până acum au fost livrate șase. Problema este că noile garnituri sunt mai late decât cele pe care le utilizăm în prezent, iar din acest motiv cred că peroanele tuturor celor 14 stații de pe Magistrala II vor trebui modificate”, a declarat, miercuri, Ion Rădoi, precizând că nu poate estima la ce sumă se va ridica procedura de modificare a peroanelor din stații, dar, potrivit președintelui USLM, banii necesari pentru aceste modificări vor fi suportați cu siguranță de Metrorex.

Directorul general al Metrorex îl contrazice pe liderul de sindicat şi spune că nu este vorba de mari modificări şi că acestea se fac doar la câteva staţii, precum Piaţa Unirii şi Piaţa Romană. 

De ce trebuie „pilite” peroanele de metrou din Bucureşti

Aşa cum B365.ro anunţa încă din februarie, în urma testelor făcute cu noile trenuri de metrou în subteranul bucureştean, s-a depistat că peroanele construite în urmă cu mai bine de 30 de ani nu sunt adaptate la actualele trenuri şi trebuie modificate. „Directorii de specialitate au făcut testele cu trenurile noi de la CAF şi sunt foarte mulţumiţi pentru că sunt silenţioase, au viteză şi asigură confort. E o generaţie mai nouă de trenuri, motoarele sunt japoneze, de la Mitsubishi, tehnologia e de vârf. Într-adevăr sunt probleme pentru că, atunci când s-a construit metroul, începând cu anul 1975, nu s-au luat în calcul unele probleme, precum raza de curbură, iar în anumite staţii trenurile noi ating, foarte puţin, marginile peroanelor, dar acolo se ajustează. S-a făcut proba de gabarit, iar în anumite locuri, în zona de curbură, se vor ajusta peroanele, iar apoi se tencuieşte şi se reface totul. Am înţeles că printre peroanele staţiilor care vor fi ajustate, dar nu major, se numără cele de la Piaţa Romană şi Piaţa Unirii„, a explicat directorul general al Metrorex, Aurel Radu, B365.ro.

Cosmin Dinescu, consilierul personal al şefului Metrorex spune că s-a ajuns aici pentru că există o normativă europeană care spune că distanţa dintre peron şi platforma de urcare în metrou nu trebuie să fie mai mare de 7 cm, ca să nu scape piciorul unui om şi să îl prindă acolo. „Fireşte, când s-a construit metroul, la finele anilor ’70, nu s-a ţinut cont de distanţa dintre trenul de metrou şi marginea peronului. Acum noi am dat lăţimea la 5 cm”, a explicat Dinescu.

Mai multe detalii aici.

Investiția pentru achiziția celor 16 trenuri de metrou se ridică la 97 milioane de euro, fără TVA. Din cele 16 trenuri de metrou, patru sunt fabricate integral în Spania, de Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF), restul de 12 urmând a fi montate la uzina Atelierul CFR Grivița.

Trenurile noi de metrou CAF vor fi puse în circulație cu călători după finalizarea testelor de tip, obținerea Agrementului Tehnic de la Autoritatea Feroviară Română (AFER) și efectuarea probelor de anduranță în circulație normală fără călători (20.000 de kilometri). Potrivit reprezentanților Metrorex, noile metrouri CAF au trecut de probe şi intră în circulaţie luna viitoare. „Trenurile CAF au trecut toate testele. Dânşii (n.r. – sindicaliştii) se pare că au ceva cu conducerea. Sunt nemulţumiţi că au probleme cu spaţiile comerciale, cu publicitatea. Eu nu am nimic cu ei, vreau să am un dialog, dar nu pot acum ca în casa mea să vină sindicatul sau un SRL să îmi administreze casa, iar eu să nu am venituri, să nu îmi realizez planul de management”, a mai declarat Aurel Radu, pentru B365.ro.

Cookies