Șina de tramvai cu șanț și cocoașă, pericol public pe Bulevardul Basarabia. Bucureștean: Ne recomandă să mergem cu STB, poate dacă ne fac și asigurări de viață
Șina de tramvai cu șanț și cocoașă, pericol public pe Bulevardul Basarabia. Bucureștean: Ne recomandă să mergem cu STB, poate dacă ne fac și asigurări de viață | Sursa foto: Infotrafic București și Ilfov/Facebook
Dintre multele tronsoane de șină de tramvai cu probleme care împânzesc Bucureștiul – și care, laolaltă, adună vreo 50 de kilometri de cale ferată urbană grav deteriorată – situația de pe pe Bulevardul Basarabia e realmente uriaș pericol public.
Șina de tramvai cu cocoașă de pe Bulevardul Basarabia
Un bucureștean din comunitatea Infotrafic București și Ilfov publică o imagine teribil de grăitoare: pe lângă gropi și rupturi, apare acum cocoașa. Vine căldura, vine și dilatarea, peste multele probleme deja existemte.
Sursa foto: Infotrafic București și Ilfov / Facebook
Un bucureștean plin de îndreptățit năduf comentează:
Și mai spun sa mergem cu transportul în comun. Poate ne fac și asigurare de viață!
50 de kilometri de șină de tramvai din București sunt în planul de reabilitare al PMB. Îmbunătățire esențială promisă încă de acum doi ani, primul șantier de reabilitare a fost deschis pe 19 februarie, la Linia 5. Lucrările, care întinde de la Ștefan cel Mare până la Pasajul Băneasa, vor dura un an de zile.
Coșmarul șinei de tramvai de pe pe Basarabia
Primăria Capitalei a făcut un pas pentru reabilitarea celor mai degradate linii de tramvai din București. Luna aceasta, primarul general Nicușor Dan anunța că au fost depuse patru oferte pentru ultimele două loturi de linii de tramvai din București rămase fără contract de modernizare:
S-a încheiat etapa de depunere a ofertelor pentru reabilitarea a încă 21 km cale dublă de rulare pentru tramvaie. Achiziția a fost împărțită în două loturi, au fost depuse 2 oferte pentru lotul 1 și 3 oferte pentru lotul 2. Lotul 1 presupune reabilitarea a 18 km linie tramvai pe Bd. Th. Pallady, Bd. 1 Decembrie 1918, Bd. Basarabia, Calea Călărașilor, Bd. Corneliu Coposu, inclusiv bucla Complex Titan. Pe acest tronson circula linia de tramvai 40, care leagă cartiere importante ale orașului, de la Piața Sfânta Vineri până la Complexul RATB Titan. Lotul 2 presupune reabilitarea infrastructurii de tramvai aferentă liniei 55 pe o lungime de 1,9 km cale dublă, pe Bd. Pache Protopopescu și str. Traian, reabilitarea infrastructurii de tramvai aferentă liniei 14 pe o lungime de 0,7 km cale dublă pe Bd. Ferdinand I, între Șoseaua Mihai Bravu și str. Traian, precum și 0,22 km cale dublă aferentă liniei tehnologice de pe str. Dristorului, între Bd. Camil Ressu și str. Baba Novac. Investiția face parte din proiectul amplu de reabilitare a aproximativ 50 de km de linii de tramvai, pentru restul s-a făcut deja proiectarea, iar pe una dintre linii au fost demarate lucrările
Proiectul de reabilitare a șinelor de tramvai este împărțit în 15 loturi, iarc contractele vizează proiectare, asistență tehnică și execuție.
Loturile sunt:
Lot 1 – “Reabilitare sistem rutier pe Bdul Th. Pallady, Bdul 1 Decembrie 1918, Bdul Basarabia, Calea Călărașilor, Bdul Corneliu Coposu inclusiv Bucla Complex Titan”, lungime traseu 18,000 km, cale dublă linie curentă, acces și retragere – valoare estimată -745.280.162,85 RON; Licitația pentru acest lot a fost anulată.
Lot 2 – ”Reabilitare sistem rutier pe Bdul Pache Protopopescu și Str. Traian”, lungime traseu 1,900 km, cale dublă linie curentă – valoare estimată 76.439.665,89 RON; Licitația pentru acest lot a fost anulată.
Lot 4 “Reabilitare sistem rutier pe arterele Sfântul Constantin, Strada Ionel Perlea, Strada Grigore Cobălcescu și traseul de pe B-dul Ion Mihalache, Calea Griviței, B-dul Bucureștii Noi, B-dul Gloriei inclusiv cap terminal Strada Piatra Morii”, lungime traseu 6,700 km cale dublă linie curentă – valoare estimată – 273.681.486,62 RON; Ofertant: Asociere: TANCRAD (Leader),CONSTRUCȚII ERBAȘU.
Lot 5 – “Reabilitare sistem rutier pe arterele Str. Paleologu, Str. Armand Călinescu, Str. Vasile Lascăr, Str. Lizeanu și Intrarea Vagonului”, lungime traseu 1,800 km cale dublă linie curentă – valoare estimată – 70.333.715,61 RON; Ofertant: Asociere: Bedamiro Holding Parcări Construct (Leader),EURO CONSTRUCT TRADING 98,ROTARY CONSTRUCȚII MENTENANȚĂ,SC PROIECT CONSULT SRL.
Lot 6 – “Reabilitare sistem rutier pe Bulevadul Dimitrie Pompeiu, Șoseaua Petricani, Bulevardul Lacul Tei, Strada Maica Domnului, Strada Reînvierii și Strada Turmelor” , lungime traseu 5,300 km cale dublă linie curentă – valoare estimată 217.728.452,45 RON; Ofertant: TANCRAD (Leader),CONSTRUCȚII ERBAȘU.
Lot 7 – “Reabilitare sistem rutier pe B-dul Gheorghe Duca, str. Alexandru Ioan Cuza, Calea Griviței și B-dul Dinicu Golescu”, lungime traseu 1,810 km cale dublă linie curentă – valoare estimată 100.967.312,79 RON; Ofertant: Asociere: CONSTRUCȚII ERBAșU (Leader),TANCRAD.
Lot 8 “Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Marasesti intre Bulevardul Dimitrie Cantemir si Strada 11 Iunie”, lungime traseu 0,700 km cale dublă linie curentă – valoare estimată – 26.549.075,13 RON; Ofertant: MARI-VILA COM.
Lot 9 “Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Chișinău”, lungime traseu 0,825 km cale dublă linie curentă – 29.887.989,58 RON; Ofertant: MARI-VILA COM.
Lot 10 “Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Basarabia de la intersectia cu B-dul 1 Decembrie 1918 pana la cap terminal Republica”, lungime traseu 1,200km cale dublă linie curentă – valoare estimată 48.106.467,12 RON. Ofertant: MARI-VILA COM.
Lot 11 “Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Expoziției, Strada Aviator Popișteanu, Strada Puțul lui Crăciun, Strada Dornei și Strada Clăbucet”, lungime traseu 2,000 km cale dublă linie curentă – valoare estimată 81.467.537,27 RON; Doi ofertanți: PORR CONSTRUCT și Asocierea Swietelsky Constructii Feroviare (Leader),Swietelsky AG.
Lot 12 “Reabilitare sistem rutier bucla Gara de Est pe arterele B-dul Gării Obor, B-dul Ferdinand I (între Gara Obor și Șoseaua Pantelimon), Șoseaua Pantelimon, Strada Baicului”, lungime traseu 1,885 km cale dublă linie curentă – valoare estimată 113.469.201,03 RON; Ofertant: CONSTRUCȚII ERBAȘU (Leader),TANCRAD.
Lot 13 “Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Ferdinand I, între Șoseaua Mihai Bravu și Strada Traian”, lungime traseu 0,690 km cale dublă linie curentă – valoare estimată 27.168.647,55 RON; Licitația pentru acest lot a fost anulată.
Lot 14 “Modernizare linia acces Depou Titan pe strada Nicolae Teclu”, lungime traseu 0,400 km cale dublă linie curentă – valoare estimată 14.208.248,62 RON; S-au depus două oferte de la Asocierea MARI-VILA COM și Asocierea URBAN PROFILE GRELE SRL.
Lot 15 “Reabilitare sistem rutier pe Strada Dristorului intre B-dul Camil Ressu si Strada Baba Novac”, lungime traseu 0,220 km cale dublă linie curentă – valoare estimată 8.018.445,66 RON; Licitația pentru acest lot a fost anulată.
Lot 16 “Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Timisoara intre Str. Valea Cascadelor si terminal CET Vest”, lungime traseu 1,380 km cale dublă linie curentă” – valoare estimată 52.364.771,51 RON;Ofertant: Asociere: Swietelsky Construcții Feroviare (Leader),Swietelsky AG.
În total, 50 de km de linie de tramvai din București trebuie modernizați.
Lucrările de reabilitare a liniei de tramvai de pe Bulevardul Expoziției și de pe străzile adiacente au ajuns la un stadiu de 30%, anunță primarul general al Capitalei, Stelian Bujduveanu.
De astăzi, linia de tramvai cu indicativul 36 nu va mai trece pe Bulevardul Basarabia, zonă unde calea de rulare a se află într-un stadiu avansat de degradare. Decizia a fost anunță oficial de
De mâine, 12 aprilie 2025, STB scoate din circulație tramvaiele de pe Bulevardul Basarabia, acolo unde șinele sunt într-o stare de deteriorare extremă. În aceste condiții, transportul public