SMART CITY

SIMULARE EVALUARE NAȚIONALĂ 2014 – MATEMATICĂ -SUBIECTE ȘI BAREM

SIMULARE EVALUARE NAȚIONALĂ 2014 – MATEMATICĂ -SUBIECTE ȘI BAREM

BAREMUL DE CORECTARE, AICI!

PENTRU SUBIECTE, CLICK AICI.

Proba la matematică a Simulării Evaluării Naționale 2014 A început la orele 09:00; miercuri, în toate școlile. 

Elevii au primit trei subiecte care să le evalueze cunoştinţele dobândite în timpul ginmaziului. Cele trei subiecte au avut fiecare mai multe subpuncte, dintre care trei au fost de geometrie. 

La primul subiect, elevii au de calculat un exerciţiu cu puteri, o fracţie, dar şi o problemă de geometrie prin care trebuiau să determine un unghi dintr-un cub. Un ultim subpunct din primul subiect a constat intr-o adunare simplă, prin care elevii trebuiau să calculeze numărului total al elevilor de clasa a VIII-a dintr-o şcoală.

La cel de-al doilea subiect, elevii au primit cinci cerinţe dintre care de desenat o prismă pe foaia de hârtie, de calculat radicali şi de verificat rezultatul unei fracţii.

Cel de-al treilea subiect primit constă în mai multe probleme de geometrie. La un prim subpunct elevii aveau de calculat dimensiunea unei table de şah. Un alt subpunct o piramidă pentru care trebuiau să determine mai multe unghiuri.

Iată subiectele date miercuri, 19 februarie. CLICK PE FOTOGRAFII:

SUBIECTE SIMULARE EVALUAREA NAȚIONALĂ 2014. SIMULAREA LA MATEMATICĂ. Fiecare lucrare va fi evaluata de o echipa de 2 evaluatori, iar echipele de evaluatori vor fi stabilite prin tragere la sorti. In cazul inregistrarii unor diferente mai mari de 1 punct intre cei doi evaluatori, ei vor discuta, in prezenta presedintelui de comisie, modul de acordare a punctajelor si vor cadea de acord asupra notei finale.

AICI GĂSIȚI MODELUL DE SUBIECTE OFERITE DE MINISTERUL EDUCAȚIEI LA MATEMATICĂ, PENTUR SIMULAREA EVALUĂRII NAȚIONALE

AICI GĂSIȚI VARIANTA DE MODEL DE BAREM DE CORECTARE LA MATEMATICĂ, PENTRU SIULAREA EVALUĂRII NAȚIONALE 2014, OFERITĂ DE MINISTERUL EDUCAȚIEI

SIMULARE ȘI BAREM EVALUAREA NAȚIONALĂ 2014. SIMULAREA LA MATEMATICĂ. Evaluarea Nationala –CALENDAR SIMULĂRI

18 februarie 2014 SIMULARE LIMBA SI LITERATURA ROMANA – proba scrisa
19 februarie 2014 SIMULARE MATEMATICA – proba scrisa
20 februarie 2014 SIMULARE LIMBA SI LITERATURA MATERNA- proba scrisa
7 martie 2014 Afisarea rezultatelor

VEZI AICI SUBIECTELE LA LIMBA ROMÂNĂ LA SIMULAREA EVALUĂRII NAȚIONALE

SUBIECTUL I (42 de puncte) Citeşte, cu atenţie, textul: Câte culori au fost, o, Doamne, Şi-acum totul e alb, totul e alb – Până departe sub dealuri Zăpada sărută întinderile. Din cerul metalic aşteptăm fulgii, Ca să închid ochii şi să-i simt atingându-mi pleoapele – Dar unde mai merg când e seară Şi pe zăpadă urme nu se văd? Când eram copil era destul să privesc În preajma serii întinderi de zăpadă, Ca să aud urletele puştii ale lupilor Şi să-mi joace prin faţă năluci. Acum ştiu că lupul se teme de oameni, Mai mult decât arborii se teme – Dar ca şi-atunci, aş sta zile-n şir Privind mereu înzăpezitele câmpuri. Seara albastră – alb fără margini, Iată şi fulgii pe care îi aşteptam, Încremenire – doar timpul se duce departe, Însă urmele paşilor lui nu se văd pe zăpadă. (A.E. Baconsky, Zapada saruta intinderile) A. Scrie, pe foaia de examen, răspunsul pentru fiecare dintre cerinţele de mai jos: 1. Noteaza cate un sinonim potrivit pentru sensul din text al cuvintelor subliniate: merg, destul, încremenire. 6 puncte 2. Precizează diftongii din următoarele cuvinte: Doamne, dealuri, mereu. 6 puncte 3. Selectează un epitet şi o repetiţie din textul dat. 6 puncte 4. Menţionează două trăsături ale genului liric prezentate în textul dat. 6 puncte 5. Prezintă, în 30-50 de cuvinte, semnificaţia versurilor: Câte culori au fost, o, Doamne, / Şi-acum totul e alb, totul e alb – / Până departe sub dealuri / Zăpada sărută întinderile. 6 puncte. B. Redactează o compunere de 150-250 de cuvinte, în care să-ţi exprimi opinia despre semnificaţia titlului poeziei Zăpada sărută întinderile de A.E. Baconsky.

SIMULARE EVALUARE NAȚIONALĂ 2014 – MATEMATICĂ -SUBIECTE ȘI BAREM

SUBIECTUL al II-lea 36 de puncte Citeşte, cu atenţie, textul: Maramureşul este un ţinut de legendă situat în nordul României şi în centrul Europei. Denumit şi Ţara Lemnului, Maramureşul este un loc unde tradiţiile şi obiceiurile parcă stau în loc de peste 2000 de ani. […] Omul este, de asemenea, un element important în Maramureş. Este înţelept, caracterizat prin creativitate, simţ artistic, hotărâre şi curaj, un om de onoare şi fără frică. El a creat în acest spaţiu un loc unic cu o lege proprie nescrisă, o arhitectură aparte a spaţiului în care trăieşte, un port popular şi un folclor autentic. Inspiraţia izvorăşte din activităţile milenare ce privesc muncile câmpului, munca în pădure şi creşterea animalelor. Călătorul ce vizitează prima oară această zonă rămâne surprins să descopere oameni originali, care şi astâzi folosesc în activităţile lor multe din mijloacele şi uneltele folosite de strămoşii lor. Elementul care completează imaginea Maramureşului este relieful încântător, variat ca morfologie şi complex prin alcătuire. Personalitatea reliefului este data de o zona montana importanta prin altitudini ce depasesc 2000 metri, dealuri, podisuri si piemonturi si, in cele din urma, zone joase, depresiuni, lunci si campie. Deliciul locurilor este dat de peisaje unice presarate cu capite si clai de fan, cu paduri de foioase frumos pastelate toamna, cu panorame surprinzatoare si ierni geroase cu zapada ce creioneaza imagini desprinse parca din cartile de povesti. A. Scrie, pe foaia de examen, raspunsul pentru fiecare dintre cerintele de mai jos: 1. Formulează câte un enunţ în care să precizezi următoarele aspecte din textul dat: – zona geografică descrisă; 4 puncte – numirea a două forme de relief care se regăsesc în zona geografică descrisă; 4 puncte 2. Indică două trăsături ale locuitorilor din zona geografică descrisă. 4 puncte 3. Menţionează ce parte de vorbire este fiecare dintre cuvintele subliniate din secvenţa: Elementul care completează imaginea Maramureşului este relieful încântător, variat ca morfologie şi complex prin alcătuire. 4 puncte 4. Precizează funcţia sintactică a cuvintelor subliniate din secvenţa: Este înţelept, caracterizat prin creativitate, simţ artistic, hotărâre şi curaj, un om de onoare şi fără frică. 4 puncte 5. Transcrie fiecare propoziţie din fraza următoare, precizând felul subordonatei: În Maramureş există mulţi meşteri şi creatori populari, păstrători ai tradiţiilor şi secretelor meştesugurilor populare, care pot fi surprinşi la lucru în atelierele lor. 4 puncte 6. Construieşte o frază alcătuită din două propoziţii în care să existe o propoziţie subordonată predicativă, introdusă prin pronumele relativ „ce”. 4 puncte B. Redactează, în 80-150 de cuvinte, o scurtă naraţiune în care să prezinţi o întâmplare petrecută în timpul unei vizite reale/imaginare într-o zonă turistică. 12 puncte

 SIMULARE EVALUARE NAȚIONALĂ 2014 – MATEMATICĂ -SUBIECTE ȘI BAREM

 


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button