Shakespeare School: Peste 200 de părinți au învățat gratuit despre Teoria Inteligenţelor Multiple

de:
12 mai 2016
1 Afișari
Shakespeare School: Peste 200 de părinți au învățat gratuit despre Teoria Inteligenţelor Multiple

În cadrul evenimentului GRATUIT „Educaţia pozitivă şi Teoria Inteligenţelor Multiple”, care a avut loc miercuri, 11 mai, părinţii au aflat de la psihologul Mirela Horumbă de ce trebuie să renunţe să aplice metodele tradiţionale de a face educaţie, care mai degrabă creează disfuncţionalităţi pe termen lung în ceea ce priveşte construirea sănătoasă a pesonalităţii copilului, informeaza un comunicat de presa remis de organizatori.

Iniţiativa Shakespeare School a avut ca scop oferirea unor strategii pozitive de educaţie parentală care să îi ajute pe părinţi să îşi crească copiii cu mentalitate de învingător, pentru a putea ajunge adulţi fericiţi şi de succes.

Principalul lucru pe care părinţii l-au descoperit în cadrul evenimentului a fost faptul că toţi copiii sunt inteligenţi. Ideea este susţinută şi demonstrată de psihologul Howard Gardner prin studiul său asupra competenţei individuale, „Teoria Inteligenţelor Multiple”. Lucrarea oferă un nou înţeles conceptului de „inteligenţă” datorită inteligenţelor multiple existente în fiecare fiinţă umană.

Gardner arată că există nu mai puţin de opt tipuri de inteligenţă: verbală, logico-matematică, spaţială, kinestezică, muzicală, interpersonală, intrapersonală, naturalistă, toate fiind prezente la fiecare dintre noi într-o combinaţie distinctă, cu una sau două componente dominante.

„Teoria lui Gardner a început să fie implementată în întreaga lume încă din 1983, iar prin evenimente ca cel organizat de Shakespeare School, ajunge să fie cunoscută şi folosită în educaţie de tot mai mulţi părinţi din România. Este foarte important să recunoaştem şi să potenţăm toate inteligenţele diferite ale copiilor, precum şi toate combinaţiile acestora. Diferenţele majore dintre noi vin din acest amestec de inteligenţe în proporţii variabile, iar părinţii şi profesorii trebuie să le recunoască şi ‚inp cont de ele în procesul de educaţie.”, spune Marilena Chirculete, profesor Shakespeare School.

În cadrul evenimentului, profesorul Marilena Chirculete, a prezentat o serie de activităţi practice, cu aplicabilitate imediată, pornind de la Teoria Inteligenţelor Multiple, aşa cum sunt ele implementate în cadrul orelor de engleză Shakespeare School. De altfel, întreaga metodă de predare a centrului de limba engleză a fost concepută pornind de la Teoria lui Gardner şi include ore dinamice, amuzante şi interactive, care răspund perfect nevoilor copiilor şi care stimulează cursanţii să înveţe cu drag.

Participanţii la evenimentul organizat de Shakespeare School au aflat, în final, care este misiunea lor în procesul de educare a copiilor: să recunoască lucrurile bune pe care le fac copiii lor, să îi aprecieze verbal pentru ele, să le ofere o educaţie echilibrată, fără etichete pozitive care atrag dezamăgire pe termen lung, să elimine total pedepsele înlocuindu-le cu consecinţe echilibrate, sănătoase emoţional, să recunoască şi să elimine total abuzurile verbale şi emoţionale din viaţa copiilor şi să aplice practic educaţia pozitiva în viaţa de zi cu zi.

Cookies