Serviciul Home’Bank al ING a început să funcţioneze. De la ce a pornit PROBLEMA

de:
11 sept. 2016
1 Afișari
Serviciul Home'Bank al ING a început să funcţioneze. De la ce a pornit PROBLEMA

Serviciul Home’Bank a fost remediat şi este disponibil. Continuăm cu testarea soluţiilor pentru celelalte servicii încă afectate.Vom continua sa va informam despre evolutia situatiei„, a anunţat banca.

Sistemul de stocare a datelor a început să genereze erori in operare. Ca urmare a acestei situatii tehnice neprevazute, atat reteaua de ATM-uri, sistemele de acceptare a cardurilor ING cat si serviciul Home’Bank au devenit indisponibile. „Această problema tehnică nu a pus niciun moment în pericol datele şi disponibilitatile băneşti ale clienţilor ING, care sunt în deplina siguranţă. Vom informa periodic clienţii cu privire la stadiul remedierii acestei situatii neplăcute. Ne cerem scuze pentru toate neplacerile create şi vă asiguram că, împreună cu furnizorul platformei tehnice afectate, tratăm rezolvarea acestei problema în regim de maximă prioritate”, se arată într-un comunicat ING.

ING Bank a transmis, duminică, precizări suplimentare în legătură cu incidentul de sâmbătă după-amiază, care a făcut indisponibile reţeaua de bancomate, sistemele de acceptare a cardurilor ING şi serviciul Home’Bank, arătând că situaţia a fost generată de un test al sistemului de stingere a incendiilor. Banca anunţă că va returna comisioanele clienţilor care au retras sâmbătă bani la bancomatele altor bănci şi ar putea acoperi şi alte costuri ale clienţilor.

Sâmbătă, de la ora 13.00, reţeaua de bancomate, sistemele de acceptare a cardurilor ING şi serviciul Home’Bank au devenit indisponibile.

Abia duminică, banca a precizat cauzele exacte ale incidentului.

Sâmbătă 10 septembrie, în timpul unui test planificat în centrul nostru de date pentru sistemul de stingere a incendiilor, procedura de eliberare a gazului Inergen a afectat în mod sever şi neaşteptat mai multe servere şi sistemul de stocare a datelor. Primele probleme au început să apară după ora 13.00„, a arătat ING Bank, într-un comunicat.

Incidentul din timpul testului a afectat toate serviciile conectate sistemului de stocare a datelor, „respectiv tranzacţii cu cardul, operaţiuni la bancomat, serviciul de internet banking, sistemele de comunicare şi website-ul www.ing.ro”.

„În consecinţă, o mare parte din tranzacţii nu au putut fi procesate şi comunicarea cu clienţii a fost întârziată”, afirmă banca.

După incident, ING a activat procedurile de recuperare prevăzute în astfel de situaţii, iar toate echipele disponibile au fost mobilizate pentru rezolvarea cât mai rapidă a situaţiei.

Din cauza magnitudinii şi complexităţii defecţiunilor, din păcate timpul necesar pentru restaurarea activităţii prin sistemul de back-up a fost mai lung decât în cadrul testelor pe care le efectuăm regulat. Mai mult decât atât, pentru a asigura deplina integritate a datelor, am efectuat o copie adiţională a bazei de date înainte de a începe restaurarea sistemului, ceea ce a prelungit perioada de indisponibilitate a serviciilor„, a motivat ING.

Potrivit băncii, serviciul de online banking al ING a redevenit disponibil la ora 21.15, adică la peste opt ore după apariţia incidentului, în timp ce tranzacţiile cu cardul la comercianţi şi la bancomate au redevenit funcţionale la ora 23.00, fiind indisponibile zece ore.

Banca admite că a comunicat neadecvat pe perioada incidentului.

Ne pare rău că am dezamăgit pentru că nu am comunicat proactiv în primele ore. Defecţiunea sistemelor de comunicare (website, sms,mail-uri) a afectat transmiterea mesajelor către clienţi. Ne cerem scuze încă o dată pentru situaţiile neplăcute pe care le-au întâmpinat clienţii noştri şi ne asumăm responsabilitatea pentru problemele cauzate”, a precizat banca.
Sâmbătă după-amiază, clienţii români ai băncii olandeze care au semnalat că nu pot folosi mai multe servicii ale ING şi care au sunat la bancă au putut asculta un mesaj al unui robot telfonic: „În acest moment întâmpinăm op problemă tehnică generală. Vă cerem scuze pentru situaţia creată şi vă asigurăm că specialiştii noştri o vor soluţiona în cel mai scurt timp posibil„.

Banca anunţă şi o măsură pentru clienţii care au avut de suferit din cauza incidentului.

Vom returna clienţilor comisioanele aferente retragerilor de numerar de la bancomatele altor bănci efectuate ieri. Avem de asemenea în vedere acoperirea costurilor adiţionale generate clienţilor afectaţi de indisponibilitatea plăţilor cu cardul„, a menţionat ING.

Banca avea 866.000 de clienţi activi în România la finalul lui 2015, după ce a atras 96.000 de clienţi noi anul trecut.

ING este una dintre cele mai mari 10 bănci din România, aflându-se pe locul şapte la finalul anului 2015 după active, cu o cotă de piaţă de 6,3%.

Spre deosebire de celelalte mari bănci din sistemul bancar românesc, ING nu este înregistrată ca bancă în România, ci are statut de sucursală la Bucureşti a ING Bank Amsterdam.

Cookies