Serviciile SEO per total, ca tehnică de marketing online, desemnează optimizarea site-urilor pentru motoarele de căutare (Search Engine Optimization). Cel mai mare și folosit astfel de motor de către utilizatorii de Internet, la nivel global, este Google – și, drept urmare, cel mai vizat din punctul de vedere al procesului de optimizare tocmai menționat.
Site-urile ce beneficiază de promovare digitală prin servicii SEO pot fi atât magazine oline, cât și pagini web de prezentare a ofertelor sau activităților companiilor din diferite domenii (agenții de turism, agenții de consultanță etc.).
În ceea ce privește scopul pe care o strategie SEO îl urmărește pentru un brand digitalizat, acesta constă în creșterea brand awareness-ului (a vizibilității și notorietății în mediul virtual) pe cale organică. Astfel, se presupune că traficul „de calitate” generat cu ajutorul acestei tehnici de promovare online are șanse reale de convertire a vizitatorilor site-ului (persoane interesate de oferta respectivă) în clienți propriu-ziși.
În termeni specifici serviciilor SEO, vorbim de creșterea ratei de conversie e-commerce, care determină nivelul încasărilor unui business online. Pentru ca acest parcurs să se întâmple, de la simpla vizită a utilizatorului pe site până la plasarea unei comenzi, Search Engine Optimization are drept misiune să aducă site-ul respectiv pe primele poziții ale rezultatelor afișate de Google în urma unei căutări relevante (n.r. pentru domeniul de activitate al brandului în cauză).
În general, utilizatorii de Internet accesează site-urile afișate în prima pagină Google, în special pe cele din top 5. Mai mult decât atât, comportamentul utilizatorului pe site poate fi major infuențat prin anumiți factori ce țin de calitatea navigării. Spre exemplu, dacă site-ul se încarcă greu, vizitatorul va părăsi imediat pagina respectivă, iar bounce rate-ul va crește, ceea ce va afecta poziționarea în Google.
Iată se servicii SEO pot îmbunătăți semnificativ (chiar decisiv!) experiența utilizatorului pe site (UX):
Estimativ, conform studiilor recent efectuate, mai bine de jumătate dintre utilizatorii de dispozitive mobile (smartphone-uri / tablete), îndeosebi, părăsesc site-ul pe care se află dacă acesta nu se încarcă în maximum 3 secunde! În urma unui audit SEO, programatorii vor fi semnalizați în ceea ce privește viteza de încărcare, cum și dacă trebuie îmbunătățită.
Odată cu actualizarea algoritmului mobile-friendly din 2015 și lansarea mobile-first index în 2018, versiunea mobile a site-urilor a devenit prioritară pentru Google. Totodată, majoritatea utilizatorilor din ziua de azi accesează Internetul folosindu-se de propriul telefon. Astfel, printre serviciile SEO se numără cu precădere și optimizarea site-ului pentru dispozitivele mobile.
Vizitatorii nu ajung întotdeauna să exploreze un website pornind de la homepage. Așadar, este recomandat să existe o arhitectură de linkuri corect structurată și optimizată, pentru ca utilizatorul să poată naviga simplu și intuitiv printre pagini, indiferent de landing page-ul care l-a adus pe site.
Heading-urile (h1, h2, h3 etc.), taguri ce indică structura logică a conținutului și cele mai importante secțiuni ale acestuia, sunt deosebit de utile atât pentru utilizator, cât și pentru crawlerii Google.