Sens unic pe Dorobanți, bd.Carol, B.Văcărescu, Lacul Tei.Cum vrea Primăria să reconfigureze traficul

de:
15 nov. 2012
0 Afișari
Sens unic pe Dorobanți, bd.Carol, B.Văcărescu, Lacul Tei.Cum vrea Primăria să reconfigureze traficul

Proiectul prevede introducerea următoarelor măsuri:

– se introduce sens unic pe bd Carol, în prelungirea sensului unic de pe bd. Elisabeta şi introducerea a două benzi dedicate transportului în comunn, câte una pe fiecare sens. Pentru celălalt sens, se propune introducerea sensului unic pe traseul Calea Victoriei – str. Doamnei – str. Florescu -str. Negustori – str. Plantelor;
– se prelungeste sensul unic de pe str. Mircea Vulcanescu, de la intersectia cu bd. Dinicu Golescu pana la intersectia cu Calea Plevnei;
– se prelungeste sensul unic de pe Calea Victoriei din dreptul CEC pana la Splaiul Independentei. Calea Victoriei va avea pe tot traseul sau trei benzi, in spatiul rezultat in urma acestei schimbari urmand sa se amenajeze piste de biciclisti.
– sens unic pe bd. Barbu Vacarescu dinspre str. Glinka spre sos. Pipera, in tandem cu Calea Floreasca. in aceeasi zona se propune cuplul bd. Lacul Tei (sens unic spre centru) si str. Ramuri Tei (sens unic spre Colentina). „Vor fi trei benzi cu sens unic destinate tuturor autovehiculelor şi o bandă pe sens invers destinată strict autobuzelor, taxiurilor şi mijloacelor de intervenţie”, a precizat pentru B365.ro, Ion Dedu, şeful Direcţiei de Transporturi din cadrul Primăriei Capitale, în luna iulie a acestui an.

Soseaua Progresului va fi sens unic dinspre intersectia de la Razoare spre str. C-tin Istrati, iar pe un segment din soseaua Viilor se va putea circula doar dinspre str. C- tin Istrati spre Calea Rahovei;
– sens unic pe Calea Dorobantilor – directia dinspre Nord spre Centru;
– sens unic pe str. Aurel Vlaicu – Calea Floreasca pana la str. M. I. Glinka – directia dinspre Nord spre Centru;
– sens unic pe str. Ghiocei – Domnita Ruxandra – Icoanei – A. Verona- directia dinspre Nord spre Centru;
– sens unic pe Polona intre M. Eminescu si Stefan cel Mare – directia dinspre Centru spre Nord;
– sens unic pe str. Popa Rusu – Toamnei – Despot Voda – directia dinspre Centru spre Nord;
– se prelungeste tronsonul de sens unic de pe str. Vasile Lascar de la inters cu str. Italiana pana la str. A. Calinescu;
– sens unic pe Calea Grivitei intre intersectia cu str. Polizu si str. M. Vulcanescu – pe directia Vest-Est;
– sens unic pe str. Sfintii Voievozi de la Calea  Grivitei la Piata Sf. Voievozi – pe directia Vest-Est;
– sens unic pe str. Sevastopol – pe directia Vest-Est;
– sens unic pe str. Gh. Manu – str. Occidentului – str. Polizu – pe directia Est-Vest;

Municipalitatea propune si infiintarea de benzi dedicate autobuzelor pe: bd. Carol, Splaiul Independentei in zona centrala, bd. Libertatii, bd. Unirii, bd. Decebal, bd. Carol, bd. P. Protopopescu, Calea Mosilor noua, bd. Dacia, str. M. Vulcanescu, sos. Cotroceni, Calea Floreasca, sos Barbu Vacarescu si bd. Lacul Tei. 

Tot în tema transportului în comun, s-a adus în discuţie şi posibilitatea de a moderniza terminalul tramvaielor 32 din Piaţa Unirii. 

Soluţia sensurilor unice este considerată eficientă până la posibilitatea construcţiei de pasaje sub sau supraterane în intersecţiile cele mai aglomerate. Astfel, pentru moment beneficiile sensurilor unice sunt suficiente, dat fiind că ele ar aduce rezultate bune, potrivit studiului, la costuri mai scăzute decât pasajele.

Sensurile unice inversabile pe anumite perioade de timp au fost excluse, dat fiind că nu ar fi posibilă implementarea lor, mai ales în centrul Bucureştiului. Posibilitatea de a se circula în timpul zilei pe un sens al unei artere şi seara, pe  sensul invers, în funcţie de tranzitul domiciului-loc de muncă este o variantă introduse în anumite oraşe Occidentale.

Anterior, se mai discutase în Comisia Tehnică de Urbanism și introducerea de sens unic și pe Șoseaua Pantelimon sau pe Bd. Ferdinand, aceste artere nefiind vizate de studiul prezentat în ședința de miercuri.

 

Studiu

Cookies