BAZAR

Şeful lanţului de restaurante „La Mama” despre cât dau pe consumaţie clienţii în restaurant

Pe 27 februarie 1999, Catalin Mahu deschidea primul restaurant La Mama. Acum omul de afaceri se bucura de venituri de 5,3 milioane de euro pe 2013 si o marja de profit de 8%, ce-i drept in scadere fata de perioada euforica de dinaintea crizei, si sarbatoreste 15 ani de business La Mama, unul dintre cele mai mari lanturi de restaurante de pe piata romaneasca.

„Da, am atins obiectivul de 5,3 milioane euro venituri bugetate pentru 2013. As putea spune ca putin in crestere fata de anul precedent”, spune Catalin Mahu (45 ani) cu o zi inainte sa aniverseze 15 ani de cand a deschis primul sau restaurant, in zona Sos. Stefan cel Mare din Bucuresti, „un soi de bacanie cu patru mese afara”, dupa o investitie de 40.000 de dolari, conform wall-street.ro. 
Cu banii acestia, spune Mahu, acum nu poti sa-ti deschizi doar o „maghernita” si considera ca acum iti trebuie cel putin 100.000 de euro daca vrei un restaurant in Bucuresti. 

Intre timp, Catalin Mahu a ajuns la 10 restaurante La Mama, opt in Capitala si doua in Mamaia, si a intrat pe piata cafenelelor cu Cafepedia.

Media de plata este de 17 euro in restaurantele La Mama, unde ora de varf este la pranz. In cafenele bonul mediu este de 6 euro, pentru ca clientii nu vad cafeneaua ca o alternativa de masa.

In 2008, in pragul crizei, varful pe restaurante era de peste 20 de euro, spune Mahu care mentioneaza ca „La Mama” are zilnic 3.000-4.000 de clienti. „Sunt mai multe motivatii. In 2008, euro era 3,3 lei, in 2013-2014 suntem la 4,45, e o crestere de 40% a valorii euro, iar preturile nu au crescut cu 40%”, explica Mahu.
Totodata, a scazut cantitatea de produs pe care un client o comanda, ceea ce inevitabil a dus la scaderea valorii bonului. Odata cu acesta, a scazut si piata de restaurante. In plus, au fost inchise mai multe localuri.


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button