Sectorul 1 va avea propria stație de sortare a deșeurilor

de:
05 iun. 2019
4 Afișari
Sectorul 1 va avea propria stație de sortare a deșeurilor

Primarul Sectorului 1, Dan Tudorache, a anunțat printr-un comunicat de presă că apreciază și susține efortul consilierilor USR și PNL privind înființarea unei instituții pentru protecția mediului, aflată în directa subordonare a Consiliului Local. În cadrul ședințelor de lucru, consilierii USR și PNL și-au exprimat dorința de a lăsa liberă opțiunea construirii unei stații de sortare, pe lângă cea de dobândire a dreptului de proprietate asupra unei stații de sortare existente.

Acesta este și motivul pentru care Primarul Tudorache a convocat toți consilierii PSD înaintea ședinței de Consiliu în care se va discuta înființarea Direcției Utilități Publice, Salubritate și Protecția Mediului. Consilierii PSD au fost solicitați pentru a susține în integralitate amendamentele propuse în cadrul ședințelor Grupului de lucru constituit la nivelul Sectorului 1.

„Având în vedere utilitatea publică și necesitatea rezolvării problemelor de mediu, prin înființarea unei instituții specializate în protecția mediului, atât eu, cât și membrii PSD, vom aduce amendamente comune cu grupurile USR și PNL. Problemele de mediu din Sectorul 1 ne obligă să avem o stație proprie de sortare a deșeurilor. Fie o construim de la zero din fonduri europene, în măsura în care Sectorul 1 este eligibil pentru obținerea sumelor necesare, fie o construim din propriul buget, fie dobândim dreptul de proprietare asupra unei stații de sortare deja existente”, a declarat Primarul Dan Tudorache.

Reamintim că în ședința Consiliului Local Sector 1 de astăzi, 5 iunie, consilierii vor dezbate patru proiecte de hotărâri ce țin de înființarea unei noi instituții. Noua Direcție va avea ca principal scop protecția mediului prin investiții în fluxul deșeurilor, cum ar fi infrastructura de colectare selectivă de la cetățeni și operarea unei stații proprii de sortare a deșeurilor.

Demersul, început încă din anul 2017 prin adoptarea în unanimitate a unei strategii de investiții pe termen mediu și lung, își găsește acum cadrul instituțional prin care se vor rezolva gravele probleme de mediu din Sectorul 1. Pentru înființarea instituției de interes public local au fost parcurse toate etapele prevăzute de legislația în vigoare.

Informații de background

În anul 2016, Primăria Sectorului 1 a declanșat o amplă campanie contra poluării în urma căreia s-au strâns peste 40.000 de semnături de la cetățenii nemulțumiți de mirosurile de la groapa de gunoi. În anul 2017, Consiliul Local a votat în unanimitate planul de investiții pe termen mediu și lung în fluxul deșeurilor. În anul 2018, Primăria a elaborat documentații tehnico-economice (asumate prin vot de majoritatea consilierilor locali) și studiul de oportunitate privind propria stație de sortare. În anul 2019, Consiliul Local a obținut de la Consiliul General al Municipiului București acordul pentru înființarea instituției și de la Agenția Națională a Funcționarilor Publici avizul pentru organigrama și numărul de angajați.

Prin Direcția Utilități Publice, Salubritate și Protecția Mediului (DUPSPM), Primăria Sectorului 1 va sorta și va trata deșeurile, astfel încât la groapa de gunoi să fie depusă o cantitate de deșeuri redusă considerabil, sub forma unui material inert, care nu poluează aerul Capitalei. DUPSPM va face investiții în reciclarea materialelor refolosibile, urmărind reducerea costurilor și un mai bun control asupra cantităților de deșeuri. Astfel, până în 2023, prin campanii susținute de informare, conștientizare și educație ecologică, Sectorul 1 va deveni un model de bune practici în domeniul selectării și tratării deșeurilor din oraș.

Cookies