Se va redeschide linia tramvaiului 5. Promisiunea este făcută de Viceprimarului Capitalei

25 apr. 2021
1088 afișări
Se va redeschide linia tramvaiului 5. Promisiunea este făcută de Viceprimarului Capitalei

Altădată una dintre cele mai importante linii de tramvai din Capitală, deoarece lega Băneasa de centrul orașului, linia tramvaiului 5 este închisă de 4 ani, timp în care a devenit parcare improvizată pentru mașinile corporatiștilor din Pipera. Linia de tramvai a fost scoasă pentru modernizare, dar nu mai poate fi pusă la loc din cauza a patru litigii de retrocedare care vizează terenul pe care este bucla șinei, astfel că Primăria Capitalei trebuie să aștepte soluționarea situației juridice.

Viceprimarul Capitalei responsabil cu infrastructura, Stelian Budjuveanu, a declarat că tramvaiele vor circula din nou pe acest traseu în maxim 3 luni. Acesta propune introducerea unor tramvaie cu cabină dublă, care nu ar avea nevoie de buclă de întoarcere. Linia de tramvai din zona Pipera ar putea fi modernizată prin PNRR, dat fiind faptul că se află într-o stare accentuată de degradare, potrivit Hotnews.ro.

„Circulația tramvaielor liniei 5 între Băneasa – Barbu Vacărescu – Terminal Sf. Gheorghe a fost sistată în septembrie 2017 din următoarele două motive: litigiul privind deținerea terenului aferent buclei de întoarcere din zona Bd. Aerogării/ Str. Grațioasă (lucrare începută, dar suspendată din cauza litigiului) și necesitatea modernizării întregii infrastructuri rutiere (inclusiv calea de rulare a tramvaielor și stațiile aferente) de pe Bd. Barbu Văcărescu și Str. Cpt. Alexandru Șerbănescu, până la Pasajul Băneasa”, se arată în comunicatul trimis de Budjuveanu.

Când vor circula din nou tramvaie pe linia 5?

Deși în 2012 Primăria Capitalei a investit 36 de milioane de lei în modernizarea liniei de tramvai, au fost modernizate doar tronsoanele din zona Bulevardului Aerogării și de pe Podul Băneasa. Tronsonul care leagă Podul Băneasa de Șoseaua Ștefan cel Mare a fost omis de primărie la vremea renovărilor, iar în ziua de azi se află într-o stare accentuată de degradare.

„Pe Bd. Aerogării, până la bucla de întoarcere, ultimele investiții au fost făcute în anul 2012 și au cuprins lucrări la linia de tramvai, stații, peroane, carosabil, trotuare, semaforizare și iluminat public, iar valoarea acestora a fost de aproximativ 36 milioane lei cu TVA. Pasajul Baneasa a fost recepționat final în 2016 și a fost dat în administrarea Administrației Străzilor (a ieșit din garanție)”, a declarat Primăria Capitalei în comunicatul cu pricina.

Când vor circula din nou tramvaiele pe linia 5? Este cam greu de estimat în acest moment, dat fiind cât de complicată este situația.

„Pe Bd. Aerogării, până la bucla de întoarcere, ultimele investiții au fost făcute în anul 2012 și au cuprins lucrări la linia de tramvai, stații, peroane, carosabil, trotuare, semaforizare și iluminat public, iar valoarea acestora a fost de aproximativ 36 milioane lei cu TVA. Pasajul Baneasa a fost recepționat final în 2016 și a fost dat în administrarea Administrației Străzilor (a ieșit din garanție)”, explică autoritățile situația.

Există o soluție temporară, spune Stelian Budjuveanu

Viceprimarul Capitalei anunță că tramvaiele ar putea să revină pe acest tronson, deoarece este disponiibilă o soluție temporară.

Așteptăm să se termine lucrarea la parcarea de la capătul Șoselei Pantelimon și nodul de întoarcere a tramvaiului, ca să poată întoarce tramvaiul în interiorul parcajului supraetajat, apoi putem lua tramvaiele cu dublu cap și le putem pune pe linia 5 până când rezolvăm situația juridică de la capătul liniei 5, unde există acele cereri de retrocedare. Vom încerca să găsim o soluție legală, fie expropriem, fie o soluție tehnică astfel încât bucla de întoarcere să ocolească terenul notificat, dar asta durează, iar până atunci tramvaiele cu dublu cap care circulă acum pe Șoseaua Pantelimon pot circula pe acolo.

Cred că lucrările la parcarea de pe Șoseaua Pantelimon, inclusiv bucla de întoarcere, vor fi gata într-o lună, asta nu înseamnă că dăm în folosință parcarea, fiindcă mai avem partea de autorizare ISU, dar tramvaiul va putea întoarce și putem folosi tramvaiele cu dublu cap în altă parte”, a declarat Stelian Budjuveanu.

Acesta a anunțat că va fi efectuată o expertiză în urma căreia autoritățile vor afla dacă tronsonul care nu a suferit modernizări este sigur pentru transportul de pasageri. În același timp, linia 5 a fost propusă pentru modernizare prin PNRR.

”În aproximativ 3 luni vom avea gata expertiza pentru linia tramvaiului 5 și dacă este sigură, circulația tramvaielor va fi reluată. Pe termen mediu, avem 48 de km de șină de tramvai, inclusiv acest tronson și depourile STB, pentru care cerem finanțare prin PNRR”, a precizat în încheiere Budjuveanu.

Cookies