ȘTIRI

S-a semnat contractul pentru cel mai mare proiect din bani europeni din Capitală: Piața Sudului

Contractul de finanțare prin Programul Operațional Regional a fost semnat astăzi de Primarul General Sorin Oprescu și de ministrul Dezvoltării Regionale, Eduard Hellvig.

Primarul general Sorin Oprescu a dat asigurări că lucrările la Pasajul Sudului nu vor începe, însă, până ce nu va fi terminat măcar un sens la podul de la Mihai Bravu, deoarece altfel s-ar crea haos în traficul din întreaga zonă. Primarul a avansat drept termen de începere a lucrărilor data de 1 martie 2013. „Undeva spre începutul lui martie, de mărţişor, suntem cu lopeţile pe acolo” a declarat Primarul General Sorin Oprescu cu prilejul semnării contractului de finanţare.

În ceea ce privește lucrările de la Mihai Bravu, primarul general a declarat că acestea nu au fost întârziate doar din cauza constructorului, ci și a Primăriei, care a ales acest constructor. Sorin Oprescu a dat asigurări că, dacă nu vor fi respectate următoarele termene, contractul pentru pasajul de la Mihai Bravu va fi reziliat. Detalii despre podul de la Mihai Bravu, aici.

Valoarea totală a proiectului de modernizare a traficului de la Piața Sudului se ridică la suma de aproximativ 30 milioane de euro, acesta fiind cel mai mare proiect cu fonduri UE din Bucureşti. 

Lucrările la pasaj urmează să fie finalizate în termen de 30 de luni, adică în 2015, a declarat pentru B365.ro directorul general al ADRBI, Dan Nicula.

Pasajul subteran de la Piaţa Sudului se va realiza pe direcţia Calea Văcăreşti – Str. Niţu Vasile şi va avea o lungime de 356 de metri, din care rampa spre Văcăreşti, 111 metri, iar rampa spre Niţu Vasile 85 de metri. Lungimea în subteran va fi de 85 de metri, iar înălţimea de 5 metri. Rampa spre Niţu Vasile va fi o rampă unică având câte două benzi de circulaţie pe sens. Rampa spre Calea Văcăreşti va fi formată de fapt din două rampe independente, câte una pe fiecare sens de circulaţie, fiecare având câte două benzi.

Pe direcţia strada Niţu Vasile – Calea Văcăreşti, de o parte şi de alta a pasajului rutier, vor fi realizate şi pasaje pietonale. În plus, va fi construit şi un pasaj subteran pietonal care va face legătura între staţia de metrou Piaţa Sudului şi peroanele staţiei de tramvai de pe Șos. Olteniţei. Un alt pasaj pietonal subteran va fi construit la capătul dinspre str. Niţu Vasile a pasajului rutier (intersecţie str. Niţu Vasile cu str. Secuilor). VEZI CUM VA ARĂTA

De asemenea, la suprafaţă, în intersecţia Calea Văcăreşti – Şos. Olteniţei – Str. Niţu Vasile va fi amenajat un sens giratoriu cu patru benzi de circulaţie. Localele, adiacente rampelor pasajului rutier, vor fi prevăzute cu câte două benzi pe sens atât pe Calea Văcăreşti, cât şi pe str. Niţu Vasile. VEZI PLANUL LUCRĂRII

Valoarea totală a proiectului este de 127,14 milioane de lei (aprox. 30 milioane euro) din care finanţarea nerambursabilă se ridică la 96,42 milioane lei. 

Potrivit şefului ADRBI, Bucureştiul a contractat până în prezent 260 de milioane de euro din cele 360 milioane euro fonduri alocate de Uniunea Europeană. „Mai avem contracte de 40 milioane de euro aflate în diferite stadii de verificare la MDRT (n.r. – Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului), cele mai mari fiind pe dezvoltare urbană”, a menţionat Nicula.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button