Se renunță la dosarul cu șină de la 1 iulie. Funcționarii nu le vor mai putea cere oamenilor copii după actele emise de stat

22 feb. 2023
445 Afișari
Se renunță la dosarul cu șină de la 1 iulie. Funcționarii nu le vor mai putea cere oamenilor copii după actele emise de stat
Se renunță la dosarul cu șină de la 1 iulie. Funcționarii nu le vor mai putea cere oamenilor copii după actele emise de stat. Sursă foto: INQUAM Photos - Octav Ganea

Sebastian Burduja, Ministrul Digitalizării, a anunțat că din data de 1 iulie, entitățile care prestează un serviciu public nu mai au voie să solicite copii după actele care au fost emise de stat. De asemenea, se renunță și la dosarul cu șină.

Funcționarii nu vor mai cere copii după actele emise de stat de la 1 iulie

Sebastian Burduja a declarat, miercuri, la Prima News, că de la 1 iulie, funcționarii nu vor mai putea să ceară copii după actele emise de statul român sau alte produse de papetărie, cum ar fi dosarul cu șină:

Sunt două legi. Legea Tuţă de acum un an şi legea nouă pe 2023, legea mea, împreună cu George Tuţă şi alţi câţiva colegi prin care noi am interzis copiile după acte oficiale. Prima lege le-a interzis doar la nivel central şi, în mod normal, acum agenţii, ministere de nivel naţional, central nu au voie să ceară copii după acte.

Legea iniţiată de mine le-a extins la toate nivelurile: nivelul local, nivelul companiilor de utilităţi, universităţi. Orice entitate care prestează un serviciu public, din 1 iulie, că acesta este termenul de implementare, nu are voie să ceară copii după acte emise de statul român, nu are voie să ne trimită la xerox-uri din incintă şi, de asemenea, nu are voie să solicite dosar cu şină sau produse de papetărie.

Sebastian Burduja precizează că până în anul 2026, reprezentanții Ministerului vor implementa cloudul guvernamental și Platforma Națională de Interoperabilitate prin care instituțiile vor comunica între ele.

Cloudul guvernamental este un ansamblu de resurse informatice, de comunicații și de securitate cibernetică, fiind administrat de Autoritatea pentru Digitalizarea României. Acesta se află în proprietatea statului român și stabilește conexiuni cu alte servicii cu clouduri publice sau cu clouduri private.

Până când se vor aproba aceste proiecte, legea se va aplica în continuare, iar cetățenilor nu li se vor mai cere copii după acte, spune Burduja. Astfel, aceștia vor prezenta originalele și funcționarul va realiza copierea actelor.

Funcționarii vor folosi o aplicație pentru a verifica identitatea oamenilor

Ministrul Digitalizării declară, pentru Prima News, că din luna mai vom beneficia de o aplicație prin care funcționarii publici ne vor verifica identitatea alături de cartea noastră de identitate:

Era nevoie şi e încă nevoie de acest pas să venim în faţa unui funcţionar public şi să ne certifice identitatea împreună cu cartea noastră de identitate. Din luna mai vom avea o aplicaţie nouă eRO-ID care va însemna că vom face o poză la cartea de identitate, ne vom face nouă o poză, vom face un video cu noi şi împrejurimile, să nu fie un deep-fake, să nu fim constrânşi.

Un funcţionar de la Autoritatea pentru Digitalizarea României ne va valida aceste trei elemente şi ne va emite un utilizator şi o parolă, fără să mai trebuiască să mergem la ghişeu pentru a primi aceste credenţiale.

Aceste reglementări sunt un pas important pentru dezvoltarea structurii de organizare din cadrul instituțiilor publice.

Te-ar mai putea interesa și:

Cookies