ARHIVA B365

Lucrările Pasajul Basarab intră pe ultima sută de metri. Astăzi încep testele de rezistenţă

În cadrul acestor teste, se va încărca podul cu sarcini secvenţial, în situaţii diferite, şi se vor face măsurători privind deplasările în plan vertical şi orizontal ale elementelor structurii de rezistenţă. Măsurătorile au rolul de a confirma datele prevăzute în proiect, astfel încât să se asigure nivelul prevăzut de siguranţă al pasajului.

La testarea podului hobanat va participa şi primarul general, Sorin Oprescu. Edilul-şef a refuzat în ultimele săptămâni să mai ofere un termen privind finalizarea lucrărilor la Pasajul Basarab. Ultimul termen înaintat de primar fusese data de 1 iunie.

Pasajul rutier denivelat face legătura între Bulevardul Nicolae Titulescu, Şoseaua Orhideelor, Podul Grozăveşti şi Bulevardul Vasile Milea. Viaductul principal al pasajului are o lungime totala de 1450 m, din care 117 m Podul pe Arce peste râul Dâmboviţa, iar 340 m Podul Hobanat peste zona Gării de Nord. La acestea se adaugă bretelele de acces la pasaj de 1126 m lungime şi rampele de acces de 1250 m.

Pasajul Basarab ar fi trebuit finalizat în ianuarie 2009 cu un cost final de 471,6 milioane lei. Astăzi, la peste doi ani de la expirarea termenului de execuţie costul lucrării a ajuns la 773 milioane lei, dintre care 100 milioane lei reprezintă exproprierile.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button