Se reiau lucrările la Bd Uranus, cu un nou proiect. Hala Matache nu va mai fi mutată.

de:
29 iul. 2011
1 afișări
Se reiau lucrările la Bd Uranus, cu un nou proiect. Hala Matache nu va mai fi mutată.

Hala Matache modifică proiectul Bulevardului Uranus. Deşi iniţial se hotărâse ca monumentul istoric să fie demontat şi apoi mutat la câţiva zeci de metri mai în spate faţă de locaţia actuală, autorităţile s-au văzut nevoite să revină asupra deciziei iniţiale. Astfel, Hala Matache va rămâne pe amplasamentul actual, dar proiectul va fi modificat. Conform planurilor iniţiale Strada Gării de Nord trebuia prelungită urmând a se intersecta într-un nou sens giratoriu cu strada Berzei si Mircea Vulcănescu. Circulaţia prin sensul giratoriu s-ar fi făcut pe patru benzi destinate autoturismelor şi pe două căi de rulare pentru tramvaie. În condiţiile în care Hala Matache nu va fi mutată, sensul giratoriu nu va putea fi realizat. Aceasta era varianta pentru care militaseră şi ONG-urile, în frunte cu Asociaţia Salvaţi Bucureştiul.

„Se modifică linia de tramvai, vor fi două benzi pe sens, iar trotuarele vor fi micşorate. Trotuarul dinspre Hala Matache va trece prin porticul Halei”, a precizat pentru B365.ro Mădălin Dumitru, director general al Direcţiei de Infrastructură din cadrul Primăriei Capitalei.

Se reiau lucrările la Diametrala Nord-Sud

Deşi există o hotărâre a Curţii de Apel, prin care au fost suspendate lucrările la Diametrala Nord-Sud până în toamna anului viitor, Primăria Capitalei va redeschide şantierul de pe Buzeşti-Berzei în doar câteva zile. Astfel, patru noi autorizaţii de construire vor fi eliberate pentru primul tronson al Diametralei, cuprins între Piaţa Victoriei şi Vasile Pârvan. Singurul segment al lucrării pentru care nu se va emite autorizaţie este cel între Calea Griviţei şi Mircea Vulcănescu, unde se află şi Hala Matache.

Noile autorizaţii vor fi emise în baza Legii 255/2010 privind exproprierea pentru cauza de utilitate publică, necesară realizării unor obiective de interes naţional, judeţean şi local şi a Legii 90/2011 care modifică şi completează legea menţionată anterior.

„Conform Legii 255/2010 sunt declarate de utilitate publică lucrările de construcţie, reabilitare şi modernizare de drumuri de interes naţional, judeţean şi local. În aceste cazuri, mai spune legea, autorizaţia de construire pentru lucrări se emite imediat, adică în regim de urgenţă”, a explicat Mădălin Dumitru.

Prin decizia pronunţată pe 16 iunie 2011, prin care admite recursul formulat de Asociaţia Salvaţi Bucureştiul, Curtea de Apel Bucureşti a suspendat utilitatea publică a proiectului Buzeşti-Berzei. Mai exact, a suspendat o hotărâre a Consiliului General al Municipiului Bucureşti din 2006 prin care lucrarea fusese declarată de utilitate publică. Acum există însă o lege care spune că lucrările de interes local sunt de utilitate publică. „Iar în baza acestei legi putem emite autorizaţii de construire şi relua lucrările”, a mai precizat directorul general de la Infrastructură.

Lucrările la primul tronson al Diametralei vor fi terminate în termen de 8 luni de la ultima clădire demolată. Primăria mai are de demolat în zonă încă patru clădiri.

Cu o lungime de 1,8 kilometri, primul tronson al Diametralei Nord-Sud ar fi trebuit finalizat în 2011. Proiectul a fost atacat însă în instanţă de Asociaţia Salvaţi Bucureştiul care a câştigat cinci procese cu Primăria.

Potrivit proiectului, noul bulevard va avea 3,8 kilometri de piste pentru biciclişti, 3,3 kilometri cale simplă de rulare pentru tramvaie şi peste 12.000 de metri pătraţi de trotuare. În plus, vor fi amenajate şi noi spaţii verzi. Mai exact 4.000 metri pătraţi de spaţiu verde, potrivit autorităţilor.

Diametrala Nord-Sud va tripla capacitatea de circulaţie atât pentru autoturisme, cât şi pentru mijloacele de transport în comun. Astfel, de la o capacitate de 600-700 vehicule pe oră se va ajunge la una de 2.500 de vehicule pe oră. De asemenea, numărul călătorilor transportaţi prin zonă va creşte de la 500-700 pe oră la 1.000-2.000 pe oră.

Cookies