Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, anunță că procedura pentru reluarea lucrărilor de reabilitare și consolidare a Podului Grant a fost lansată în SEAP de Administrația Străzilor București (ASB).
Invit operatorii economici interesați să depună oferte până pe 3 ianuarie 2023. Lucrările vor fi demarate anul viitor, după realizarea proiectului tehnic. Finalizarea acestui proiect reprezintă o prioritate pentru Municipalitate în condiţiile în care obiectivul a fost finalizat în anul 1982 şi reabilitat în urmă cu 15 ani.
Primarul general al Capitalei mai spune că lucrările care vor începe în 2023 vizează structura de rezistență a pasajului, reabilitarea liniei de tramvai, a căii rutiere, dar și refacerea celor 6 bretele și a trotuarului pietonal.
Reabilitarea și consolidarea Podului Grant este un proiect care va costa, din estimările municipalității, aproape 60 de milioane de lei ( 57.820.005,09 lei), iar durata de execuţie este de 24 de luni.
Podul Grant, care este o structură și pentru mașini, și pentru tramvai, a fost inaugurat în 1982 și traversează liniile de cale ferată care pătrund spre Gara Basarab și Gara București Nord.
Dar primul pod de aici a fost inaugurat în 1909; avea patru tabliere metalice din oțel, o deschidere de 42 metri. Mai apoi, când au fost construite cele două linii de acces în depoul București Călători, Podul Grant a fost lungit cu două deschideri de câte 10 metri.
În anul 1929, „Atelierele Centrale de Poduri”, întreprindere a Companiei de Căi Ferate din România, specializată în uzinarea și montajul podurilor de cale ferată, a executat lucrări de consolidare a Podului Grant.
La sfârșitul anilor ’70 și începutul anilor ’80, în paralel a fost construit un nou pod. Noul pod Grant, care trece peste un grup de căi ferate de 136 de metri lățime, a fost construit conform noilor standarde antiseismice stabilite după cutremurul din 1977. Podul Grant, așa cum îl știm, a fost inaugurat în 1982.
Pasajul principal asigură, pe fiecare sens, circulația traficului auto pe două benzi și a tramvaiului pe o linie.. În afară de pasajul principal, există și 6 pasaje de acces amplasate pe bretelele de legătură cu diversele artere de circulație din zonă.