Se reia licitația pentru extinderea Magistralei 4 de metrou. Fusese suspendată în august de o firmă respinsă. Ofertele se pot depune până pe 8 octombrie

24 sept. 2024
1275 afișări
Se reia licitația pentru extinderea Magistralei 4 de metrou. Fusese suspendată în august de o firmă respinsă. Ofertele se pot depune până pe 8 octombrie
Se reia licitația pentru extinderea Magistralei 4 de metrou. Fusese suspendată în august de o firmă respinsă. Ofertele se pot depune până pe 8 octombrie | Sursa foto: captură video/Daniel Băluță - Facebook

Noua dată limită de depunere a ofertelor pentru extinderea Magistralei 4 de metrou este 8 octombrie, după ce licitația a fost contestată și suspendată în luna august. Recent, Consiliul Național pentru Soluționarea Contestaților a respins contestația.

Contestația firmei spaniole a fost respinsă

Primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, anunță că firmele pot depune ofertele pentru proiectarea și execuția Magistralei 4 de metrou până la data de 8 octombrie 2024. Licitația a fost contestată de FCC Construccion și suspendată în luna august. Consiliul Național pentru Soluționarea Contestaților a respins contestația.

Recent, Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a respins contestația făcută de un constructor spaniol, în luna august, așa că putem trece mai departe, cu seriozitate, către următoarele faze ale licitației publice derulate de Sectorul 4 al Municipiului București, alături de Ministerul Transporturilor, Metrorex SA, Consiliul Județean Ilfov și Sectorul 5 al Capitalei.

După semnarea contractului de executare a lucrărilor, constructorul va avea la dispoziție aproximativ 60 de luni pentru a finaliza lucrările, dintre care 10 luni va dura faza de proiectare.

Magistrala de metrou va fi finanțată din fonduri europene nerambursabile, în cuantum de 2,5 miliarde euro.

Traseul noii linii de metrou M4 va avea 14 stații, ce vor fi amenajate pe o lungime totală de aproximativ 12 kilometri, între stația Gara de Nord 2 și stația Gara Progresul, trenurile traversând astfel teritoriul sectoarelor 1, 4 și 5, precum și al comunei Jilava din Ilfov. Cele 14 stații ale noului traseu sunt:

  • Gara de Nord 2
  • Știrbei Vodă
  • Bogdan Petriceicu Hașdeu
  • Uranus
  • George Rozorea
  • Chirigiu
  • Filaret
  • Eroii Revoluției 2
  • George Bacovia
  • Toporași
  • Nicolae Cajal
  • Luică
  • Giurgiului
  • Gara Progresul

Ce se arată în contestația firmei spaniole

În contestația depusă pe SEAP se arată următoarele, potrivit Club Feroviar:

Deși procedura de achiziție este una dintre cele mai mari și valoroase organizate vreodată în România, modalitatea neclară, incompletă și nelegală în care Autoritatea Contractantă a înțeles să răspundă la cele 603 de solicitări de clarificare pentru Lotul 1 impune restabilirea echilibrului părților prin intermediul prezentei contestații, autoritatea răspunzând la numeroase solicitări de clarificare în sensul că aspectele vor fi lămurite și discutate în faza de execuție a contractului, la elaborarea proiectului tehnic, doar cu ofertantul declarat câștigător, deși aceste informații sunt absolut necesare ofertanților atât pentru elaborarea ofertelor, cât și autorității pentru compararea și departajarea acestora, fiind o componentă a principiilor transparenței, tratamentului egal și nediscriminării.

Te-ar mai putea interesa și:

Cookies