Se lucrează la Racordul CFR Dragonul Roșu, abandonat de 20 de ani. Cand va fi gata, va fi un plus pentru trenul metropolitan București

03 mart. 2023
1619 Afișari
Se lucrează la Racordul CFR Dragonul Roșu, abandonat de 20 de ani. Cand va fi gata, va fi un plus pentru trenul metropolitan București
Se lucrează la Racordul CFR Dragonul Roșu, abandonat de 20 de ani. Cand va fi gata, va fi un plus pentru trenul metropolitan București. Sursa foto: Club Feroviar

Se lucreză, după mai bine de 20 de ani, la racordul CFR Dragonul Roșu, a cărei repunere în circulație va fi esențială pentru circulația trenului metropolitan București.

Relația pe care circula trenul metropolitan este Gara de Nord-Gara Băneasa-Gara Obor.

Când se va relua circulația pe racordul CFR Dragonul Roșu

Conform spuselor CFR S.A, circulația pe acest racord se va relua la finalul lunii viitoare.

Durata călătoriei se va reduce de la 50 la 30 de minute, însă mai rămân multe probleme de rezolvat.

Proiectul a fost lansat de primarul general Nicușor Dan și derulat de Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (TPBI).

Primele tronsoane ale trenului metropolitan București ar trebui, conform clubferoviar.ro, să fie:

  •  Gara de Nord-Gara de Vest
  •  Gara de Nord-Gara Băneasa-Gara Obor
  •  Gara Obor-Gara Băneasa-Gara de Vest
  •  Gara de Nord-Scroviștea

La finalul anului trecut, coordonatorul proiectului TPBI, Iosif Szentes, a spus că primele trenuri de pe rutele București Nord-Scroviștea și București Nord-București Obor ar urma să circule la finalul anului 2023.

Nefuncționalitatea racordului a fost semnalată primăvara trecută

În privința rutei București Nord- București Băneasa- București Obor, momentan ar fi parcursă în 50 de minute.

În loc să facă dreapta spre Gara Obor, trenurile merg înainte până la stația Pantelimon, de pe Magistrala 800 Bucureși- Constanța. Acolo, trenurile își schimbă locomotivele dintr-un capăt al garniturii în altul.

Această mutare durează 15 minute și este necesară pentru racordul direct între Magsitrala 800, cu sensul spre Constanța, și Gara Obor. Racordul este inutilizabil de ani buni.

În total, se pierd peste 20 de minute cu ocoloul până la Pantelimon și schimbarea locomotivelor.

Nefuncționalitatea racordului a fost adusă în discuție la Conferința de Infrastructură Club Feroviar, de primăvara trecută de către Iosif Szentes.

La finalul lunii mai a fost lansată o licitație pentru repararea a patru loturi feroviere, printre care și Linia 301 S Racord București Obor-București Băneasa. Așa a scris CFR la vremea respectivă.

Contractul pentru repararea acestui lot a fost câștigat de Antrepriza de Construcții Căi Ferate, pentru suma de 1.186.323,29 lei, conform clubferoviar.ro

Te-ar putea interesa și:

Cookies