Se lucrează cu viteza melcului la Magistrala 6, secțiunea 1 Mai – Tokyo. Asociația Metrou Ușor: Progres foarte lent, mai ales în zonele critice

30 iun. 2024
6123 afișări
Se lucrează cu viteza melcului la Magistrala 6, secțiunea 1 Mai - Tokyo. Asociația Metrou Ușor: Progres foarte lent, mai ales în zonele critice
Se lucrează cu viteza melcului la Magistrala 6, secțiunea 1 Mai - Tokyo. Asociația Metrou Ușor: Progres foarte lent, mai ales în zonele critice. Sursa foto: Asociatia Metrou Usor/Facebook

Asociația Metrou Ușor anunță că progresul de la Magistrala 6, tronsonul 1 Mai – Tokyo, este foarte lent, mai ales în zonele critice. ONG-ul transmite că termenul de finalizare din PNRR riscă să fie depășit și ține să tragă un semnal de alarmă: „Este necesar un ritm mult mai mare de muncă”.

Metrou Ușor, despre Magistrala 6, secțiunea 1 Mai – Tokyo

Organizarea de șantier pentru prima secțiune a Magistralei 6 de metrou a început în decembrie 2023: secțiunea 1 Mai – Tokyo (Complex Băneasa). Proiectul va contribui foarte mult la reducerea traficului din Capitală:

Acest proiect este începutul unei noi axe nord-sud a metroului Bucureștean, coroborat cu extinderea magistralei 4 spre sud, care va lega noi cartiere și va ajuta mobilitatea din oraș, explică Asociația Metrou Ușor într-o postare pe Facebook.

Stadiul lucrărilor

La 6 luni de la începerea șantierului, lucrările au progresat în felul următor:

  • Stațiile Expoziției și Aeroport Băneasa au avansat cel mai mult. Aici se lucrează intens la executarea pereților mulați, inclusiv în zilele de sâmbătă și duminică.
  • Celelalte stații sunt în stadii incipiente: se pregătește montarea grinzilor de ghidaj prin săparea așa-numitelor „tranșee”. Problema cea mai mare este la stația Tokyo, unde a fost necesară devierea unui apeduct zonal, iar progresul este lent aici și poate afecta întregul proiect, întrucât aici va fi executat Puțul Lansare Scut (PLS), pe unde vor fi introduse instalațiile #TBM (Tunnel Boring Machine) pentru forarea tunelurilor. ONG-ul spune că, din fericire, lucrările la PLS sunt puțin mai avansate decât la stație și se lucrează la pereții mulați.
  • A fost asigurat perimetrul pentru toate interstațiile, însă doar la o parte din ele se fac lucrările pentru instalarea coloanelor forate. Este vorba de interstațiile Pajura – Expoziției și Piața Montreal – Gara Băneasa, dar și la Puțul Scoatere Scut (PSS) Carpați, unde urmează să fie extrasă una dintre cele două instalații TBM. În luna iulie, se preconizează începerea lucrărilor la celălalt puț, PSS 1 Mai – o lucrare complexă ce implică restricții majore de circulație în zona 1 Mai și demolarea parțială a tunelului existent al magistralei de metrou M4, ceea ce va afecta circulația trenurilor de metrou de pe această magistrală.

„Imaginea per ansamblu nu este deloc încurajatoare”

Imaginea per ansamblu nu este deloc încurajatoare: progres lent, mai ales la obiectivul intermediar principal (lansarea TBM-urilor și demararea forajelor pentru cele două galerii), explică Metrou Ușor.

Lucrarea este finanțată prin PNRR (Planul Național pentru Redresare și Reziliență), iar termenul impus pentru finalizarea lucrărilor la structurile de rezistență este decembrie 2026:

În ritmul actual, acest termen riscă să fie depășit. În plus, licitația pentru execuția finisajelor, respectiv montarea șinelor și a instalațiilor conexe este întârziată, fiind recent anulată.

Reprezentanții Asociației Metrou Ușor trag un semnal de alarmă cu privire la desfășurarea lucrărilor. Trebuie accelerat ritmul de muncă, mai ales în punctele cheie precum PLS / PSS.

Sperăm că acest proiect va fi accelerat odată ce constructorul turc va finaliza complet lucrările la loturile sale din Autostrada A0, a conchis ONG-ul.

Te-ar mai putea interesa și:

Cookies