ESENTIAL

Se fac ultimele pregătiri pe Centura Mihăilești. Drumul de 3km se dă în folosință după 10 ani de lucrări | FOTO

În sfârșit, după 10 ani de lucrări „intense” pentru un drum de 3km, Centura Mihăilești este aproape gata. Șoferii ar urma să folosească drumul cu 3 luni înainte de termenul prevăzut în contract.

Se fac ultimele pregătiri pe Centura Mihăilești. Drumul de 3km se dă în folosință după 10 ani de lucrări | FOTO. Secretarul de stat în ministerului Transporturilor a vizitat șantierul și a declarat că în prezent au loc ultimele lucrări.

Se fac ultimele pregătiri pe Centura Mihăilești

Veste bună pentru șoferi, după 10 ani.
Veste bună pentru șoferi, după 10 ani. Sursă foto: Facebook/ Irinel Ionel Scriosteanu

Sâmbătă, 6 noiembrie 2021, Irinel Ionel Scrioșteanu le dă șoferilor și locuitorilor din zonă, vestea mult așteptată: au loc ultimele pregătiri pe șantierul Centurii de la Mihăilești (Giurgiu – pe DN6, în apropiere de Capitală), înainte de darea în folosință.

Recomandăm și: Arterele importante din București și Centura Capitalei vor fi legate de Autostrada A0. Cum? Prin drumuri radiale – unde se află și cât vor costa

Secretarul de stat în ministerul Transporturilor a fost pe șantierul Centurii Mihăilești, înainte ca acesta să fie dat în folosință, pentru că se execută ultimele lucrări:

  • în zonele locuite se montează panourile fonoabsorbante;
  • se așează parapetul median și se montează sistemul antiorbire:
  • urmează ca în perioada următoare să fie realizate marcajele rutiere și semnalizarea verticală.

Potrivit discuțiilor dintre Ionel Scrioșteanu și antreprenorul care a coordonat lucrările, și acest șantier urmează să fie finalizat înainte de termen, cu trei luni mai devreme.

Lucrări pe ultima sută de metri.
Lucrări pe ultima sută de metri. Sursă foto: Facebook/ Irinel Ionel Scriosteanu

Avantajele Centurii Mihăilești:

  • timpul de călătorie pe varianta de ocolire a orașului Mihăilești va fi redus, iar viteza medie de deplasare a șoferilor va crește de la 24,3 km/h la 85 km/h.
  • siguranța din trafic va fi îmbunătățită, iar numărul de accidente pe această rută va fi redus.
  • traficul greu și cel de tranzit va fi deviat în afara orașului.
  • poluarea aerului va fi redusă în zona localității urbane, prin creșterea fluenței, atât a traficului de tranzit, deviat pe varianta de ocolire, cât și a traficului care rămâne în zona urbană.
  • poluarea sonoră va fi redusă în zona localității urbane, prin devierea traficului greu pe o rută ocolitoare și prin creșterea fluenței traficului care rămâne în zona urbană.
Lucrarea va fi finalizată înainte de termen.
Lucrarea va fi finalizată înainte de termen. Sursă foto: Facebook/ Irinel Ionel Scriosteanu

Drumul de 3km se dă în folosință după 10 ani de lucrări

Secretarul de stat în ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, prezintă un scurt istoric al proiectului, doar până în anul 2020, fără să menționeze că la Centura Mihăilești se lucrează de 10 ani.

Recomandăm și: Autostrada București. Încep lucrările și în zona de Nord a Capitalei la Autostrada de Centură | HARTĂ

În data de 25 septembrie 2020, a fost deblocat proiectul și au fost depuse ofertele pentru construirea șoselei, spune Scrioșteanu. În data de 12 noiembrie 2020 s-a anunțat câștigătorul: compania VIAROM Construct, iar pe 1 martie 2021 au reînceput lucrările la drumul de 3,2 kilometri.

În anul 2011, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNADNR) a anunțat proiectul. Licitația a fost câștigată de Contrat Ingineria Y Obras, deținută de niște spanioli. Drumul de doar 3,18 kilometri urma să aibă două benzi pe sens și un separator de trafic. Practic, nimic ieșit din comun. Dar, ce să vedem, lucrările nici măcar nu au început și compania a abandonat în doar câteva luni șantierul Centurii Mihăilești.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button