Se fac doi ani de când Imperio s-a mutat la București. La început, nici n-a încăput pe peroanele din stațiile STB

02 iun. 2024
8745 afișări
Se fac doi ani de când Imperio s-a mutat la București. La început, nici n-a încăput pe peroanele din stațiile STB
Se fac doi ani de când Imperio s-a mutat la București. La început, nici n-a încăput pe peroanele din stațiile STB | Sursă foto: INQUAM Photos Sabin Cirstoveanu

Se împlinesc doi ani de când prin București au început să circule noile tramvai Astra Imperio Metropolitan. Primul dintre acestea a fost adus în depoul STB Militari, intrând pe linia 41 care face legătura între „Ghencea” și „Piața Presei”.

Se fac doi ani de când Imperio s-a mutat la București

100 de astfel de tramvaie au fost comandare de PMB de la firma Astra Vagoane Arad, primul dintre acestea fiind adus în Capitală în anul 2022. Până la finalul anului 2022, în București ajunseseră un total de 17 vagoane Imperio, toate fiind introduse pe linia de metrou ușor 41.

Pe parcursul anului trecut (2023), odată cu livrarea mai multor tramvaie noi, acestea au fost introduse și pe liniile: 25, 10, 1, 32 și 21. În 2024, tramvaiele livrate de Astra Arad au fost folosite pentru completarea liniilor 41 și 25, conform Mobilitate.eu.

La acest moment, din cele 100 de tramvai care au fost cumpărate, în Capitală au ajuns 92, ultimele 8 fiind la acest moment în curs de finalizare. Firma producătoare, Astra Arad, ar urma să le livreze până la finalul lunii iulie 2024.

Ca livrări, tramvaiele au sosit după cum urmează:

  • În 2022: 3801-3817 (17)
  • În 2023:  3818-3870 (53)
  • În 2024: 3871-3900 (30)

Acestea au fost repartizate în depourile STB după cum urmează:

  • Depoul Alexandria – 40 tramvaie,
  • Depoul Militari – 29 tramvaie,
  • Depoul Giurgiu – 15 tramvaie,
  • Depoul Dudești – 9 tramvaie.

Cu toate că la început acestea nu încăpeau pe șinele de tramvai din București, fiind nevoie de unele modificări, vehiculele noi reprezintă varianta preferată de bucureștenii care circulă cu transportul public. O altă modificare ce a trebuit să fie făcută după introducerea tramvaielor Imperio pe traseele din oraș, a fost modificarea peroanelor.

Motivul a fost că noile tramvaie sunt mult mai lungi decât orice tramvai care a circulat în trecut pe șinele din București, motiv pentru care peroanele nu acopereau toată lungimea tramvaiului.

Chiar dacă avem aproape 100 de tramvaie noi în Capitală, aceste nu acoperă necesarul. Astfel că, pe trasee ies încă tramvaie vechi, precum bătrânele Tatra, care nu au condiții nici pentru călători, nici pentru șoferi.

Te-ar mai putea interesa și:

Cookies