Se dă drumul la proiectul Penetraţie Splaiul Independenţei – Ciurel -A1

de:
30 aug. 2012
2 afișări
Se dă drumul la proiectul Penetraţie Splaiul Independenţei - Ciurel -A1

Pe 3 decembrie 2010, primarul general, Sorin Oprescu, participa la turnarea fundaţiei pilonului central al podului hobanat peste râul Dâmboviţa, un element fundamental al proiectului Penetraţie Splaiul Independenţei – Ciurel -A1. Mai mult, cu mare fast, edilul-şef lăsa la baza pilonului şi un mesaj pentru „extratereştri”. Mesajul a fost pus într-un tub de metal şi aruncat de primarul general în groapa de 36 de metri adâncime săpată de constructori pentru turnarea pilonului central al podului.

„Lăsăm tubul la bază pentru ca generaţiile extraterestre să îl găsească peste 5.000 de ani şi să îşi aducă aminte”, spunea atunci Sorin Oprescu.

Proiectul a fost contestat în instanţă

Trei luni mai târziu, în martie 2011, proiectul s-a blocat, iar de atunci nimic nu s-a mai mişcat pe şantierul din Splaiul Independenţei. Proiectul a fost sistat, în primă instanţă, ca urmare a contestării autorizaţiei de construire de către proprietarii din zonele adiacente. Mai exact, dezvoltatorul imobiliar Sema Parc SA a solicitat anularea autorizaţiei de construire nr. 209/21.06.2010, care prevedea autorizarea, în regim de urgenţă, a lucrărilor de construire, pentru ,,penetrare în Municipiul Bucureşti a autostrăzii Bucureşti Piteşti – Splaiul Independenţei – Lucrări pregătitoare pod hobanat peste Dâmboviţa între Str. Piatra Craiului şi Şos. Virtuţii”.

Începând cu anul 2006, societatea contestatoare dezvoltă un proiect imobiliar în zona Splaiul Independenţei-Semănătoarea, iar contestaţia depusă de aceasta în anul 2010 susţine faptul că soluţia de trafic prevăzută pentru supratraversarea râul Dâmboviţa (n.r. cu un pod hobanat), în cadrul proiectului de infrastructură dezvoltat de municipalitate, afectează gradul de funcţionalitate şi profitabilitate a proiectului imobiliar.

Primăria nu avea un PUZ aprobat pentru lucrarea deja începută

Procesul a fost câştigat de Primăria Capitalei. Succesul obţinut de municipalitate nu a deblocat însă şi proiectul. Și asta pentru că Primăria Capitalei nu avea încă un Plan Urbanistic Zonal (PUZ) aprobat pentru această lucrare. În cele din urmă PUZ-ul a fost realizat şi supus în mai multe rânduri votului Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB), însă el a fost aprobat de+abia la 30 august 2012. I

Penetraţia Splaiul Independenţei – A1 a rămas fără buget

Tot CGMB a lăsat anul trecut proiectul fără buget. Mai exact, pentru continuarea lucrărilor au fost alocaţi doar 3 milioane lei (690.000 euro), deşi în proiectul de buget se ceruseră 28 milioane lei. Chiar dacă CGMB ar fi aprobat bugetul cerut de Sorin Oprescu, banii nu ar putut fi folosiţi atât timp cât lucrarea era contestată în instanţă şi nu avea un PUZ aprobat.

Proiectul nu a primit un buget prea generos nici în acest an. Astfel, în condiţiile în care valoarea totală a lucrării (construcţie şi montaj) este de 580 milioane lei (131 milioane euro), CGMB a aprobat pentru 2012 doar 6 milioane lei (1,3 milioane euro).

„Proiectul se află în stadiu incipient. Prevederile bugetare pe anul în curs au rolul de a asigura continuarea lucrărilor daca PUZ-ul va fi aprobat”, au precizat pentru B365.ro reprezentanţii Primăriei Capitalei.

Proiectul este atacat şi de ONG-uri

Odată ce primăria a terminat PUZ-ul şi l-a supus dezbaterii publice şi ulterior votului CGMB un nou scandal a apărut. Proiectul era atacat de această dată de organizaţiile non-guvernamentale.

„Proiectul are câteva dezavantaje serioase: aduce un flux uriaş de maşini din autostrada Piteşti – Bucureşti în centrul oraşului prin Splaiul Independenţei, maşinile care vin din autostrada Piteşti – Bucureşti şi merg în autostrada Bucureşti – Constanţa sunt practic invitate să tranziteze centrul Bucureştiului pe Splaiul Independenţei, are un cost uriaş, întrucât este nevoie de expropieri consistente şi nu rezolvă problema de trafic a locuitorilor din zona Drumul Taberei – Militari. Soluţii mult mai ieftine permit conectarea acestor cartiere cu şoseaua de centură”, spunea vara trecută Nicuşor Dan, de la Asociaţia Salvaţi Bucureştiul.

În campanie electorală, Sorin Oprescu promitea terminarea proiectului

Conform termenului iniţial oferit de Primăria Capitalei, proiectul Penetraţie Splaiul Independenţei – Ciurel -A1 ar fi trebuit finalizat în martie 2013. Cum proiectul este blocat de peste un an, acest termen nu va putea fi respectat. Primăria Capitalei se abţine de la anunţarea unui nou termen de finalizare. „Finalizarea lucrărilor poate fi estimată dupa începerea lucrărilor”, au precizat pentru B365.ro, reprezentanţii Primăriei Capitalei.

Primarul general, Sorin Oprescu nu este însă de aceeaşi părere. În programul său de campanie electorală, actualul edil-şef spunea că lucrarea va fi terminată în primul semetru din 2014. Termenul este imposibil însă de respectat. Astfel, potrivit indicatorilor tehnico-economici aprobaţi pentru acest proiect de CGMB în 2006, durata lucrărilor este de 36 de luni. În condiţiile în care proiectul este abia în faza incipientă, chiar dacă lucrările ar începe luna viitoare, cel mai devreme investiţia ar fi terminată în vara lui 2015, şi nu în 2014 aşa cum actualul edil-şef promite în campania electorală.

8,3 kilometri lungime şi trei pasaje supraterane

Penetraţia Splaiul Independenţei – Autostrada Bucureşti-Piteşti va avea o lungime de 8,3 kilometri, va începe la intersecţia Splaiul Independenţei cu Şos. Virtuţii şi se va termina pe A1, la Podul Ciorogârla. Noua arteră va avea câte trei benzi pe sens, şi va fi mărginită în anumite zone de de străzi colectoare a traficului zonal. Pe parcursul lucrării vor fi construite trei pasaje supraterane: la intersecţia sos. Virtuţii cu Splaiul Independenţei, la intersecţia Penetraţia A1 – Bd. Uverturii şi la intersecţia cu Șoseaua de Centură şi în zona Pasajului CFR de la Ciorogârla.

Contractul pentru realizarea lucrării a fost câştigat de asocierea de firme JV Bogl – Astaldi – Eurocontruct -Tehnologica şi Proiect Bucureşti.

Cookies