ARHIVA B365

Se caută constructor pentru primii 3 km ai autostrăzii Bucureşti-Ploieşti

Traficul pe autostrada Bucureşti – Ploieşti a fost deschis în vara anului 2012, cu restricţii de viteză, după mai multe amânări, însă primii 6,5 kilometri ai autostrăzii nu au fost finalizaţi nici până în prezent.

Lucrările pe tronsonul de 6,5 kilometri au început în 2012, iar în prezent 3,2 kilometri au un stadiu fizic al lucrărilor executate de 98%, în timp ce primii 3,3 kilometri sunt finalizaţi doar în proporţie de 5%. Compania de Drumuri a dat vina pentru tărăgănarea lucrărilor pe Primăria Municipiului Bucureşti, pe Primăria Voluntari, dar şi pe Poliţia Română, instituţii ce au cerut modificări în proiectul tehnic iniţial al tronsonului de 6,5 kilometri, potrivit informaţiilor transmise de CNADNR la solicitarea ZF.

După ce ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a cerut identificarea de urgenţă a unor soluţii pentru finalizarea construcţiei, CNANDR a stabilit, împreună cu antreprenorul şi consultantul lucrării, o serie de măsuri pentru rezolvarea blocajulu”, a anunţat joi CNADNR, într-un comunicat.

Astfel, măsurile aprobate au fost depunerea la Primăria Municipiului Bucureşti a cererii de emitere a certificatului de urbanism pentru sectorul cuprins între km 0+000 şi km 0+750 până la 6 februarie şi recepţia la terminarea lucrărilor pentru sectorul km 7+400 – km 19+500 până la 13 februarie, dată limită şi pentru preluarea în administrare de către CNADNR a sectorului cuprins între km 3+325 şi km 7+400.

În privinţa primilor trei kilometri (de la km 0+000 la km 3+325), planul de măsuri prevede notificarea antreprenorului privind încetarea contractului până la 16 februarie, procedurile de atribuire urmând să fie finalizare până la sfârşitul lunii iunie 2015.

„Pentru a realiza respectivii kilometri este nevoie de bani, iar contractul nu mai permite, soluţia juridică fiind încetarea acordului pe cale amiabilă şi relicitarea lucrărilor. Când s-a semnat contractul, se puteau face suplimentări mai mari de cheltuieli, însă după modificarea legislaţiei achiziţiilor publice nu s-a mai putut realiza acest lucru la acelaşi nivel”, au declarat pentru MEDIAFAX reprezentanţii CNADNR.

Potrivit CNADNR, finalizarea tronsonului de 3,3 kilometri va avea loc în 2016, iar valoarea estimată a lucrărilor nu este deocamdată stabilită.

Fostul ministru al Transporturilor Dan Şova declara la jumătatea anului trecut că CNADNR a transmis constructorilor primilor 6,5 kilometri din autostrada Bucureşti-Ploieşti notificarea de reziliere a contractului.

„Am cerut să se facă o analiză care erau lucrările care trebuiau făcute în preţul iniţial şi care sunt lucrările suplimentare. Au cerut o sumă mult mai mare, de altfel ne-au şi dat în judecată, Pizzarotti a dat în judecată CNADNR pentru o sumă consistentă, de 80 milioane lei, daca nu mă înşel, e un proces pe rol în acest moment. Nu există niciun fel de rezervă, am spus că dacă în urma negocierilor Pizzarotti înţelege ca în preţul iniţial (…) să rezolve cei 6,5 km este bine, dacă nu, nu este exclus să ajungem la reziliere”, afirma Şova, la finele lunii martie.

Lucrările la autostrada Bucureşti – Ploieşti au fost împărţite în două sectoare, respectiv Bucureşti-Moara Vlăsiei, executate de consorţiul italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi, şi Moara Vlăsiei-Ploieşti (asocierea Spedition UMB/Pa&Co Internaţional/Euroconstruct ’98/Com-Axa).


Recomandarile noastre


Parteneri

Știri – Gândul

Știri – CanCan.ro

Back to top button