ARHIVA B365

Se asfaltează cel de-al doilea pod al Pasajului Mihai Bravu GALERIE FOTO

La Pasajul Mihai Bravu se lucrează de zor. În ultima perioadă s-a lucrat la suprabetonarea podului, s-au montat predale în ambele capete ale podului metalic, s-a turnat primul strat de asfalt pe rampa dinspre Piaţa Sudului şi pe breteaua din faţa magazinului Lidl şi s-au fixat tiranţii pe ambele părţi ale podului metalic, potrivit forummetrouusor.com

Conform aceleiaşi surse, intersecţia Calea Văcăreşti cu Şoseaua Mihai Bravu capătă deja o nouă formă, după eliminarea parcării de pe Calea Văcăreşti, care încurca, de multe ori, traficul dinspre Tineretului spre Piaţa Sudului. La mijlocul lunii trecute s-au montat arcele peste cel de-al doilea pod al Pasajului Mihai Bravu, s-au amenajat trotuarele din zonă, s-au montat bordurile şi s-au făcut lucrări de asfaltare şi reconfigurare a intersecţiei.

Lucrările la cel de-al doilea pod al pasajului ar urma să fie finalizate în aprilie 2015, potrivit reprezentanților Primăriei Capitalei, însă ar putea fi terminate chiar mai repede, conform termenului avansat de primarul general la prezentarea situaţiei lucrărilor la şantierele Capitalei. „Sunt foarte mulțumit de cum s-a lucrat, începând din octombrie anul trecut. Avem speranța că, spre sfârșitul acestui an, și cel de-al doilea pod va fi finalizat, având în vedere că lucrăm pe perioada de vară. În acest moment, toţi stâlpii de susţinere au fost ridicaţi, au fost montate 16 grinzi (8 grinzi pe deschiderea dinspre Mihai Bravu şi 8 pe deschiderea dinspre Văcăreşti) şi suntem în curs de finalizare cu relocarea reţelelor edilitare. De asemenea, rampa de urcare pe cel de-al doilea pod, pe sensul Mihai Bravu, este aproape finalizată”, declara edilul-şef al Capitalei, la finele lunii iunie. Mai multe detalii despre stadiul lucrărilor la şantierele Capitalei găsiţi AICI

Primul pod al pasajului, pe sensul Piaţa Sudului -> Calea Vitan, a fost inaugurat pe 1 iunie, proiectul având ca scop descongestionarea traficului din zona intersecţiei Şoseaua Mihai Bravu – Splaiul Unirii – Calea Văcăreşti. Potrivit Municipalităţii, necesitatea realizării pasajului a derivat din circulaţia din ce în ce mai dificilă, cu blocaje frecvente, în această zonă. Fiind realizat pe direcţia inelului principal de circulaţie Pasajul Mihai Bravu rezolvă subtraversarea a două puncte esentiale – Splaiul Unirii şi Dâmboviţa pe de-o parte, iar pe de cealaltă parte, intersecţia Mihai Bravu cu Calea Văcăreşti, realizând continuitatea traficului, în corelare cu viitorul pasaj subteran de la Piaţa Sudului.

Proiectul presupune realizarea a două poduri supraterane paralele pe direcţia Inelului Principal de Circulaţie (Şoseaua Mihai Bravu, Calea Văcăreşti), de câte 2 benzi de circulaţie pentru fiecare sens.

Primul pod (Calea Văcăreşti-Mihai Bravu) are o lungime de 675,40 m, iar cel de-al doilea pod 687,70 m (Mihai Bravu-Calea Vacaresti). Lăţimea celor două poduri este de 7,80 m.

Potrivit estimărilor Municipalităţii, pasajul va fi traversat zilnic de peste 48.000 de masini si va contribui la descongestionarea zonelor Brâncoveanu, Niţu Vasile, Bulevardul Berceni şi fosta Macaralei.

Iniţial, lucrările la Pasajul Mihai Bravu au fost derulate de Romstrade, firma lui Nelu Iordache. În decembrie 2012, contractul Primăriei Capitalei cu Romstrade a fost reziliat, după ce firma a intrat în faliment, iar Nelu Iordache a fost arestat.

Lucrările au fost reluate în august 2013 cu un nou constructor. După o procedură greoaie care a durat aproape patru luni, Primăria Capitalei a ales asocierea de firme Astaldi SpA – Astalrom SA să finalizeze lucrările începute de firma Romstrade.

Valoarea contractului este de 155,7 milioane de lei (35 milioane euro), inclusiv TVA.

În luna iulie, Primăria Municipiului Bucureşti a demarat şi lucrările la cel mai mare proiect de infrastructură realizat cu fonduri UE din Bucuresti, Pasajul subteran Piaţa Sudului.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button