Scrioșteanu, optimist: „În 2030 mergem de la București la Chișinău pe autostradă”. Până atunci trebuie să fie gata Autostrada A8 și mai multe poduri rutiere peste Prut

21 mart. 2025
693 afișări
Scrioșteanu, optimist: „În 2030 mergem de la București la Chișinău pe autostradă”. Până atunci trebuie să fie gata Autostrada A8 și mai multe poduri rutiere peste Prut
Scrioșteanu, optimist: „În 2030 mergem de la București la Chișinău pe autostradă”. Până atunci trebuie să fie gata Autostrada A8 și mai multe poduri rutiere peste Prut | Foto simbol: Inquam Photos / Casian Mitu

Secretarul de Stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu speră ca, până în 2030, să circulăm de la București la Chișinău pe autostradă.

Peste 5 ani am putea să circulăm pe autostradă de la București la Chișinău

„2030 trebuie să ne găsească circulând pe autostradă de la București la Chișinău”, a transmis Scrioșteanu într-o postare pe pagina de Facebook.

În scopul susținerii absorbției fondurilor europene, puse la dispoziție Republicii Moldova în procesul de pre-aderare la Uniunea Europeană, Irinel Ionel Scrioșteanu a participat la Forumul „Impulsionarea Absorbției Fondurilor Europene de către Republica Moldova – Parteneriate Republica Moldova – România”, organizat de Camera Deputaților prin domnul Sorin Năcuță – deputat de Iași și în parteneriat cu Institutul de Dezvoltare și Expertiză a Proiectelor Moldova #IDEP.

În cadrul evenimentului, am amintit despre oportunitățile oferite de Coridoarele de Solidaritate, care, deși la începutul agresiunii Rusiei față de Ucraina aveau rolul de a susține supraviețuirea R. Moldova și Ucrainei, acum trebuie transformat le atât în oportunități pentru reconstrucție și dezvoltare, cât și pentru integrarea și conectivitatea infrastructurii de transport din Republica Moldova la rețeaua transeuropeană TEN-T, ajutându-ne să dovedim agresorului din Est că Europa este viitorul și Europa ne aduce dezvoltarea și prin infrastructură, care înseamnă conectivitate și competitivitate economică.

În cadrul evenimentului, Scrioșteanu spune că a discutat și despre identificarea celor mai eficiente soluții de susținere a autorităților din Republica Moldova în demersul de integrare europeană prin:

  • îmbunătățirea conectivității Republicii Moldova și Ucrainei cu Uniunea Europeană prin România, dezvoltând proiecte strategice care vor contribui la dezvoltarea legăturilor transfrontaliere pe toate căile și putem exemplifica prin:
    • Autostrada Unirii – A8 spre Chișinău, ce urmează să fie legată de București prin A3;
    • Podul de Flori peste Prut de la Ungheni, a cărei construcție începe pe 26 aprilie;
    • 5 poduri rutiere noi peste Prut:
      • Stânca (RO) – Costești (MD),
      • Bumbăta (RO) – Leova (MD),
      • Fălciu (RO) – Leca (MD),
      • Răducăneni (RO) – Bărboieni (MD),
      • Albița (RO) – Leușeni (MD) (înlocuirea celui existent cu un pod nou cu 4 benzi);
    • redeschiderea liniei feroviare Fălciu – Cantemir, dar și a și a Punctului de Trecere a Frontierei în control coordonat;
    • Drumul Expres Tișița-Albița, al cărui traseu final a fost aprobat săptămâna trecută;
  • stabilirea parteneriatelor interinstituționale, în care România va contribui cu experiența în absorbția de fonduri europene, reușind atingerea, la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, a ratei de atragere de 140% pe una dintre axele ultimului ciclu financiar încheiat (POIM 2014-2020, n+3);
  • identificarea surselor disponibile de sprijin financiar din partea Uniunii Europene pentru investițiile propuse și stabilite;
  • importanța scrierii cât mai multor proiecte care pot fi depuse la maturitate spre finanțare din fonduri europene nerambursabile, încheie Scrioșteanu postarea de pe Facebook.

Te-ar mai putea interesa și:

Cookies