ESENTIAL

Schimbări radicale pe linia turistică Bucharest City Tour HARTA ATRACŢIILOR TURISTICE DIN CAPITALĂ

În acest sezon cald, conducerea RATB și-a propus să atragă, în total, peste 60.000 de călători în cele patru autobuze turistice tip double – decker de pe linia Bucharest City Tour. Pentru a creşte cu 50%, față de anul trecut, numărul biletelor vândute pe această linie turistică, Regia a pregătit o campanie de promovare intensă, flyere şi hărţi colorate, menite să pună în evidenţă atracţiile turistice din Bucureşti, atât pentru români, cât şi pentru străini, și a încheiat mai multe parteneriate cu hoteluri și restaurante pentru a asigura o răspândire cât mai largă în rândul potențialilor călători.

De asemenea, pentru a atrage atenția doritorilor, în staţiile în care opresc autobuzele turistice sunt amplasate totemuri cu autocolant, cu un nou design, unitar cu materialele tipărite. Pe aceste totemuri apare şi harta traseului liniei turistice.

Având în vedere caracterul special al acestei linii, ne dorim ca în anul 2013 proiectul să capete un plus de valoare oferindu-le turiştilor, pe lângă serviciul de transport, şi oportunitatea de a descoperi diversitatea posibilităţilor de entertainment din Bucureşti (restaurante, cluburi, pub-uri, etc). În acest sens, am ţinut cont şi de impactul pozitiv, confirmat şi de feedback-ul transmis de Asociaţiile Hotelierilor, precum şi de Agențiile de Turism. Astfel, noul concept de promovare are la bază următoarele materiale: hartă City Tour, flyer City Tour şi voucherul City Tour, care, pe lângă diversitatea conţinutului informativ, urmăreşte să ofere utilizatorilor o imagine unitară atât asupra istoriei şi culturii oraşului, cât şi a zonelor de divertisment şi amuzament”, au declarat, pentru B365.ro, reprezentanții RATB.

Din acest an, Regia a introdus și ghidul audio în limba franceză – până în acest sezon acesta a funcţionat doar în română şi engleză – iar de luna viitoare sistemele audio vor avea implementat şi ghidul audio în limba italiană.

Pentru o promovare intensă, RATB a creat, încă de anul trecut, şi un site special, dedicat proiectului Bucharest City Tour, care este reactualizat în acord cu întregul concept de promovare, dar şi o pagină de Facebook dedicată acestei linii, care este actualizată în permanenţă cu cele mai noi informaţii de interes pentru turişti.

Ce informații se regăsesc pe harta Bucharest City Tour

Harta City Tour, cu dimensiunea 80 x 68 cm, prezintă în detaliu traseul liniei turistice. Această hartă este tipărită faţă/verso şi cuprinde, pe faţă, reprezentarea grafică a traseului turistic şi o parte din zonele adiacente acestuia, iar în partea dreaptă sus este poziţionată o secţiune mărită a Centrului Vechi, cu marcaje de locaţii (hoteluri, restaurante, baruri etc). De asemenea, harta cuprinde şi o secţiune cu informaţii generale privind linia turistică (program, preţ, staţii etc) în mai multe limbi. Pe verso, harta cuprinde informaţii despre liniile Expres şi traseele de noapte ale RATB, scurte informaţii cu caracter general (referitoare la aeroporturi, gări, telefon de urgenţă etc), dar și informaţii cu caracter informativ privind muzee, parcuri, obiective turistice.

Harta City Tour pe recto poate fi văzută la dimensiune maximă aici.

Harta City Tour se distribuie la recepţiile unităţilor hoteliere, la toate centrele de emitere şi reîncărcare din reţeaua RATB, la punctele de informare turistică din centrul Bucureştiului, în aeroport şi în gările din Bucureşti.

Harta City Tour pe verso poate fi văzută și la dimensiune maximă aici.

Flyer-ul City Tour, în format A5, cu un design atractiv, cuprinde informaţii generale bilingve privind linia turistică și este disponibil în camerele de hotel ale unităţilor de cazare partenere RATB (cele marcate în secţiunea albastră de pe faţa hărţii), în unităţile de cazare care vor oferi vouchere pentru linia turistică, în centrele RATB, în punctele de informare turistică din centrul Bucureştiului, aeroport şi gări.

Reprezentanții departamentului de marketing din cadrul Regiei și-au mai propus să introducă aceste flyere şi în interiorul revistelor ce se află în buzunarele scaunelor companiilor aeriene, în măsura în care și companiile de profil vor fi de acord o astfel de propunere.

Voucher-ul este pus la dispoziţia unităților de cazare pentru a-l oferi turiştilor din hotel care vor să călătorească cu City Tour. ”Ideea utilizării voucherelor a fost luată în calcul, pe de o parte, pentru atragerea unui număr sporit de turişti, iar pe de altă parte, reprezintă un concept european agreat şi solicitat de turişti şi susţinut în mod deosebit de hotelieri”, au explicat reprezentanții RATB, pentru B365.ro.

Practic, turiștii care vor să se plimbe cu Bucharest City Tour pot cumpăra aceste vouchere direct de la hotel, fără a mai fi nevoiți să achiziționeze alte legitimații de călătorie la urcarea în autobuzul turistic, sau pot fi atașate de către unitățile de cazare la pachetele de servicii și facilități oferite clienților lor.

Legitimația de turist, valabilă 24 ore

Cei care vor să se plimbe cu autobuzele Bucharest City Tour trebuie să plătească 25 lei de adult şi 10 lei pentru un copil, în timp ce minorii mai mici de 7 ani, însoţiţi de părinţi, au acces gratuit în autobuz. Tarifele aplicate în acest an sunt identice cu cele practicate de la finele lui iulie 2011, când a fost inaugurată linia turistică.

Legitimaţia de turist este valabilă 24 de ore din momentul primei validări. Reprezentanţii RATB spun că această legitimație de 24 de ore le permite turiştilor, români și străini, să se oprească pe traseu, să viziteze anumite obiective sau să mănânce în oraş şi să revină apoi să reia turul Bucureştiului de unde vor.

Şi în acest sezon traseul a rămas neschimbat şi cuprinde unele dintre cele mai importante obiective turistice din Capitală. Autobuzele de pe linia Bucharest City Tour circulă în intervalul orar 10.00 – 22.00, pe ruta Piaţa Presei – Muzeul Satului, trecând pe lângă Arcul de Triumf, Piaţa Victoriei, Piaţa Revoluţiei, CEC, Palatul Parlamentului, Piaţa Unirii, Piaţa Universităţii, Piaţa Romană şi Parcul Herăstrău. În prezent, după numărul mare de solicitări primite, reprezentanţii Regiei caută soluţiile tehnice pentru extinderea traseului până la centrul comercial din Băneasa.

Înființarea liniei turistice Bucharest City Tour, lansată în 2011, a fost apreciată ca fiind un proiect inedit, ce aliniază Bucureștiul în rândul marilor capitale europene care au deja o tradiţie în acest domeniu. De la înfiinţare şi până în prezent, linia turistică s-a bucurat de un interes crescut, atât din partea călătorilor romani, cat şi a celor straini care au ales Capitala ca destinaţie de vacanţă, având posibilitatea de a identifica şi vizita cu mai multă uşurinţa obiective definitorii pentru istoria şi cultura acestui oraş”, au mai precizat reprezentanții RATB.


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button