BAZAR

Schimbări mici, dar semnificative pe care să le faci pentru o viață sănătoasă (P)

Observi de ceva timp că nu te mai ascultă corpul așa cum o făcea înainte. Dacă la 18, 20 sau 24 de ani slăbeai fără prea mari eforturi și după câteva ședințe de pilates celulita nu mai era atât de pronunțată, de la o anumită vârstă ceasul „ticăie” mai greu. Asta înseamnă că nu reușești să dai jos imediat kilogramele acumulate, iar vergeturile și coaja de portocală nu dispar la fel de repede. Vârsta își pune amprenta asupra corpului, mai ales dacă ești femeie și mamă. 

Specialiștii sunt de părere că există trei mari cauze pentru care nu reușești să slăbești așa cum vrei după vârsta de 30 de ani:

  • Modificări hormonale; în zona abdominală, scăderea nivelului de estrogen creează nesuferita grăsime, inclusiv la bărbați;
  • Încetinirea metabolismului;
  • Pierderea masei musculare, mai ales dacă nu prea faci sport.

Dacă te confrunți cu astfel de probleme, o vizită la doctor nu ar strica deloc. Din contră, te încurajăm să o faci, dar în același timp încearcă să observi ce greșești în viața de zi cu zi și să corectezi. Nu este nevoie de schimbări drastice, căci corpul o să se supere pe tine că îl expui la un astfel de stres. Fă mai degrabă pași mici și responsabili dacă vrei să vezi schimbări. Iată câteva idei pe care oricine le poate face pentru un stil de viață sănătos:

  • Renunță la dulciuri

Pentru o persoană pofticioasă și care iubește ciocolata, renunțarea la dulce nu este o misiune ușoară. Nu judeca persoanele care mănâncă multe dulciuri, deoarece zahărul creează dependență, la fel ca alcoolul sau fumatul. În schimb, dacă ești conștient că mănânci prea multe dulciuri, noi spunem să încerci o detoxifiere de 30 de zile. Pare greu, dar nu-i imposibil.

Aruncă tot ce este dulce din casă, din frigider și din dulapurile din bucătărie. Fugi la piață sau la supermarket și umple coșul cu fructe. Zahărul din fructe este bun. Decât ciocolată, mai bine 100 de grame de căpșuni dolofane.

Fiind aproape vară, natura este darnică cu noi și ar trebui să profităm de bogăția ei. Cumpără piersici, caise, fructe de pădure, kiwi, struguri și nu ocoli nici bananele bogate în potasiu. Fibrele din fructe ajută la un tranzit intestinal normal și elimină constipația. Multe persoane care au un stil de viață nesănătos bazat pe dulciuri multe, fast-food, carne din abundență și mese neregulate se plâng de astfel de probleme și, spre uimirea lor, după o vizită la gastroenterolog află că suferă de sindromul de colon iritabil. Nu-i de joacă cu patologiile care se pot dezvolta dacă nu renunți la dulciuri. Fă-o, în schimb, blând, gătește în casă și controlează tu cantitatea de zahăr pe care o folosești la un tiramisu sau un cheesecake. Nu zice nimeni să nu te răsfeți, dar fă-o conștient.

  • Mănâncă verde

Mulți nutriționiști sunt de părere că organismul are nevoie și de proteină animală, fie ea pește, curcan, pui, vită sau chiar porc. Doar că aceasta ar trebui mai rar consumată și asociată corect. Când mergi la magazin citește întotdeauna eticheta și caută produse bio. Pentru a învăța cum să combini corect alimentele, ia legătura cu un nutriționist sau fă chiar tu un curs despre asta.

De asemenea, alimentația curată cunoaște un trend ascendent și la noi în România. Auchan, de exemplu, este primul retailer din țară care marchează produsele marcă proprie create local cu NutriScore. Acesta este un sistem de etichetare care te informează cu privire la compoziția produselor alimentare pe care dorești să le cumperi. Cum îl recunoști? Marcajul Nutri-Score este un logo aplicat pe ambalajul produselor și conține cinci litere, de la A la E. Pe fiecare produs, litera aferentă este pusă în evidență, scopul acestei misiuni fiind de a încuraja clienții să consume responsabil și conștient. Da, se poate, chiar și la noi în țară!

Mai mult, pe YouTube sunt atât de multe tutoriale care explică și te învață cum să asociezi alimentele, inclusiv cât ar trebui din fiecare produs să mănânci la o masă, astfel încât oricine își dorește să înțeleagă fenomenul și să aducă schimbări semnificative în viață o poate face. Pe lângă asta, încearcă să respecți „trinitatea meselor”. Da, da ai citit bine! Nu sări peste micul dejun sau cină, indiferent câtă treabă ai. Dacă nu reușești decât să ronțăi covrigi și grisine toată ziua, iar seara ajungi acasă înfometat de la birou și mănânci ridicol de mult, nu te aștepta ca organismul să-ți mulțumească. Din contră, te vei îngrășa și vei dezvolta diverse patologii, care nu vor face decât să-ți îngreuneze viața.

  • Nimic fără mișcare

Mulți dintre noi am lucrat în ultimul an de acasă. Și mai mulți se plâng că s-au îngrășat, deoarece nu mai sunt la fel de dinamici. Faptul că dimineața și seara luai metroul spre birou și casă, te opreai la supermarket sau mergeai în Unirii la o limonadă cu colegii te obliga să faci pași, în așa fel încât corpul tău să nu acumuleze grăsime în exces.

Mergi la sală, la alergat în parc sau fă kangoo jumps și pilates. Orice formă de mișcare este un plus valoare adus ție. Reprezintă de fapt, un cadou pe care ți-l faci. Mergi mult pe jos, nu mai chema taxi să te ducă dintr-un punct al orașului în altul sau cumpără-ți o bicicletă și bucură-te de sentimentul de libertate pe care aceasta ți-l oferă. Nicio zi fără mișcare!

Pentru o viață sănătoasă, este important să adopți un plan alimentar corect și de la care să nu te abați. 80% înseamnă alimentație sănătoasă, 20 % sport. Cu timpul vei observa transformările nu doar la nivel fizic, ci și psihic.

Sursă foto: Pexels


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button